Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skrev i "Hva kjøpte du sist på ebay-tråden" ang et kjøp jeg hadde.

Greia er: han vil ikke at jeg skal returnere kjolen. Uavhengig om jeg vil betale eller ikke. Han vil jeg skal kjøpe en ny i min størrelse. Jeg betalte $25 for kjolen, han vil jeg skal kjøpe den for $22. Jeg sa det var uaktuelt, jeg kunne for en mye billigere pris, da fikk jeg et nei, siden porto er så dyrt til Norge, så kunne jeg få den til $21. Nå har det bare blitt en prutekrig, og jeg skulle helst ikke brydd meg med det, men jeg skulle bruke kjolen i et bryllup i sommer.

Hva skal jeg gjøre...?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Står det at han tar imot returer ?

Hvis det står det hadde jeg kontakta ebay og spurt hva du skal gjøre.

Skrevet (endret)

Ja, han tar imot returer. Kjøper betaler frakt står det.

Greia er at jeg tror han tenker på utgiftene for sin del. Om jeg returnerer, og han skal sende meg en ny kjole. Han gjentar dette med at frakten koster så masse til mitt land hele tiden. Men for meg er det billigere å sende den tilbake enn å betale for en ny kjole...!

Jeg sa at prisen han gav meg var altfor høy, og da gikk han ned en dollar. Jeg vurderer å skrive at det er billigere for meg å sende den tilbake og få en ny størrelse enn å kjøpe en ny kjole fra han, og at han får selv revurdere hva som passer han. Eller er det frekt?

Edit: Det står at If you are unsatisfied with the item you received, please contact us immediately instead of leaving a negtive feedback. We'd glad to solve the problem with you.

Exchange or refund are accepted

Endret av ninuska_
Gjest badeand1
Skrevet

Da hadde jeg kontakta ebay og forklart situasjonen. =)

Eller du kan si ifra at du kommer til å kontakte ebay. Kanskje han endrer mening da. :P

AnonymBruker
Skrevet

heisann,

Det er basically din feil.

1. Du sjekket ikke maalene foer du handlet

2. At kjolen ikke passer er ikke selgers feil

3. Du har rett til og bytte, men du maa passe paa at naar du returnerer kjolen at pakken kan sporres. Dette i foelge ebays regler.

4. Minste pris paa pakke til utlandet (utenfor) Europa er 350 nok.

5. Selger maa godta retur iflg egen kontrakt

6. Det er adskillig billigere for deg og handle ny kjole til 22 usd som er 125 nok istedet for og sende dkjolen so er for liten i retur. Denne kostnaden faar du nemlig ikke dekket av selger.

Skrevet

Tipper dette er den kjolen du trodde var fra H&M, og dermed ikke sjekket målene? Det at den da ikke passer er faktisk din egen feil, ikke selgers. Om selgeren gir deg et kraftig avslag på en kjole i din størrelse kan det bety at selgeren taper penger pga. noe som ikke var hans feil. Er det riktig? Kjøp deg en ny kjole.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg trodde den var fra H&M for den er prikklik fra H&M (og de som selges derfra) og den har merkelapper fra H&M. Og stemmer i følge sizechart til H&M. Det har ingenting å si hvem sin feil det er vel?

Jeg er ikke fornøyd med varen. Det står jo at han aksepterer refund og exchange, hvorfor skal ikke jeg kunne benytte meg av det? Han burde heller skrevet no exhange or refund om han ikke ønsker det. Det hadde jeg ikke hatt et problem med. Jeg ber ikke om å få dekket kostnaden av han heller. Jeg spør for jeg syns det er ufattelig rart at han ikke vil at jeg skal returnere den, på min egen regning. Jeg spør hva jeg skal gjøre, for han har tydeligvis ikke refund eller exchange...

Jeg vil ikke kalle to-tre dollar kraftig avslag...

Endret av ninuska_
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bedt om ny kjole med avslag minst lik det det vil koste å sende den tilbake. Dersom ikke så må du velge om denne kjolen er så viktig for deg at du vil fire på kravene eller at dersom du ikke får det vedkommende har tilbydt seg i utgangspunktet så gir du negativ feedback.

Skrevet

Jeg trodde den var fra H&M for den er prikklik fra H&M (og de som selges derfra) og den har merkelapper fra H&M. Og stemmer i følge sizechart til H&M. Det har ingenting å si hvem sin feil det er vel?

Jeg er ikke fornøyd med varen. Det står jo at han aksepterer refund og exchange, hvorfor skal ikke jeg kunne benytte meg av det? Han burde heller skrevet no exhange or refund om han ikke ønsker det. Det hadde jeg ikke hatt et problem med. Jeg ber ikke om å få dekket kostnaden av han heller. Jeg spør for jeg syns det er ufattelig rart at han ikke vil at jeg skal returnere den, på min egen regning. Jeg spør hva jeg skal gjøre, for han har tydeligvis ikke refund eller exchange...

Jeg vil ikke kalle to-tre dollar kraftig avslag...

Så klart har det noe å si hvem sin feil det er. Den delen som ikke har gjort en feil skal heller ikke svi for det. Jeg sa ikke at 2 - 3 dollar var et kraftig avslag, jeg sa om selgeren gir deg et kraftig avslag.

Dersom man ser under bildene i annonsen som var H&M egne bilder, så ser man jo at bildene er av typiske asiatiske-kopier-som-selges-på-ebay. Det står ingen steder at den er H&M. Om det hadde vært det, så hadde det stått. Ligger også en size chart der, så burde ikke være så vanskelig.

Du kan kontakte Ebay og fortelle at selgeren ikke vil gjøre en exchange eller refund, men jeg forstår ikke helt hvorfor. Det er du som må ta alle kostnadene og da blir det rett og slett billigere å bare kjøpe en ny. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...