AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Vi har prøvd å bli gravide i 1,5 år, uten å lykkes. Fra før av har vi ei jente på 5 år. (sammen.) Nå har mannen levert sædprøve til fastlegen sin. Hvor lang tid må vi regne med før vi får svar? Og hvor går veien videre? Hvis det ikke er noe i veien med svømmerne hans, er det mest sannsynlig jeg som ikke har eggløsning? Har stabile sykluser på 28 dager, derfor synes jeg det var greit å få sjekket han først. Vi har ikke samme fastlege, er det dumt? Takk for alle svar!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Å sjekke en spermprøve er gjort på dagen, så den burde dere få svar på dagen etter, ring å hør. Om du har regelmessige sykluser så har du mest sannsynlig eggløsning. Det er ikke fastlegen din eller hans som skal utrede dere, det bør en gynekolog gjøre.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Da har vi fått svar på sædprøven, alt var normalt. Vi er letta, men samtidig-det hadde vært godt å fått et "svar" på hvorfor det har tatt så lang tid å bli gravid igjen. Nå føler jeg at skylda ligger hos meg, mannen min er på en måte renvasket. Bør jeg begynne å bruke eggløsningstester, eller skal jeg bare stole på kroppen min slik jeg har gjort til nå? TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå