Gå til innhold

Fri fra jobb til feks advokat, ordne pass, biltilsyn, verksted

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste arbeidsplasser har reglement som avklarer om man får fri med eller uten lønn til lege, tannlege, begravelse osv.

Så kommer det de gangene man må (fordi det ikke kan ordnes utenom arbeidstid) til advokat, til politiet, levere bil på verksted, følge barn over 12 til lege, hjem for å ordne elektriker osv.

Må du da jobbe overtid for å ta igjen, eller får du trekk i lønn?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker avspaseringstimer, måtte jobbet det inn hvis jeg ikke hadde noe å ta av.

Skrevet

Jeg bruker avspaseringstimer, måtte jobbet det inn hvis jeg ikke hadde noe å ta av.

Samme her.

Gjest Bobler
Skrevet

Siden det er sjeldent det skjer, og det ikke tar særlig lengre enn en time så får jeg betalt for det.

Men jeg er også tyve minutter før på jobben, og gjerne et kvarter etter jeg er ferdig samt at jeg titt og ofte må på jobben når vi har stengt for å fòre uten at det blir skrevet opp.

Skrevet

Jeg har veldig fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor, så så lenge det ikke blir for mye av det, og jeg sørger for at jobben blir gjort er det ikke noe trekk.

Da jeg hadde en mindre fleksibel jobb måtte jeg bruke avspasering/fri uten lønn.

Gjest Spinell
Skrevet

Både på nåværende arbeidsplass og i tidligere jobber har dette vært ordnet gjennom avspasering eller fri uten lønn.

AnonymBruker
Skrevet

Har dere fått avklart om det er fri uten lønn, eller om dere må bruke avspasering da?

Og hva med fri for å gå i begravelse til feks en gammel nabo? Må dere jobbe inn igjen dette?

Skrevet

Avspassering eller fri uten lønn, ja. Samme med begravelsen til den gamle naboen.

AnonymBruker
Skrevet

På min jobb er alt slikt uavklart, eller går under den litt ullne floskelen "frihet under ansvar".

Hvilket vil si at noen er kjempeflinke til å ta seg til rette og er nesten mer hjemme enn på jobb, mens andre er svært forsiktige med å gjøre bruk av denne friheten.

Irriterende at det ikke finnes noe regelsett å holde seg til.

AnonymBruker
Skrevet

Avspassering eller fri uten lønn, ja. Samme med begravelsen til den gamle naboen.

Er det sånn at du MÅ jobbe inn det du tar fri, eller kan du velge om du heller vil ha trekk i lønn?

Skrevet

Er det sånn at du MÅ jobbe inn det du tar fri, eller kan du velge om du heller vil ha trekk i lønn?

Naturligvis kan man velge trekk i lønn.

Nå skal det sies at jeg jobber et sted med frihet under ansvar, og det er ingen som klokker noen inn så lenge de gjør jobben sin (vi fører timer, altså). Så veldig ofte kan mye av dette kombineres med hjemmekontor og at man tar igjen det tapte på kveld eller i helg.

AnonymBruker
Skrevet

Naturligvis kan man velge trekk i lønn.

Nå skal det sies at jeg jobber et sted med frihet under ansvar, og det er ingen som klokker noen inn så lenge de gjør jobben sin (vi fører timer, altså). Så veldig ofte kan mye av dette kombineres med hjemmekontor og at man tar igjen det tapte på kveld eller i helg.

Tusen takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...