AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Hvor mange kalorier er det du får i deg om dagen? Hvor mange forbrenner du? Trener du? Er du fornøyd med vekta?
Suzy Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 I snitt spiser jeg 1700 kcal pr dag. I snitt forbrenner jeg 2500 kcal pr dag. Ja jeg trener. Vekta er på vei nedover og det er jeg fornøyd med.
Wiggins Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Hvor mange kalorier er det du får i deg om dagen? Hvor mange forbrenner du? Trener du? Er du fornøyd med vekta? SI-enheten for energi er joule, symbol J. Av en eller annen grunn har vi klart å gå over fra tommer, alen, pund osv. til meter, kg, og andre SI-enheter. Av grunner jeg ikke kjenner så har enheten kalori holdt seg i dagligtalen, selv om den har en komplisert og uhensiktsmessig definisjon. Skal man regne på energiforbruk og watt så må man uansett regne om til joule. Nuvel, her er mine svar: - Jeg spiser 15-20000 kJ om dagen. 1 kalori = 4,2 joule, så hvis du absolutt må ha det i kalorier får du regne det ut selv. - Å vite hvor mye jeg forbrenner hver dag er selvsagt umulig å beregne, men vekta er stabil; jeg er 180 cm og veier 74-76 kg i sykkelsesongen. Om vinteren trener jeg mer styrke, og veier da noe mer. - Selvsagt trener jeg! 12-18 timer sykling i uka, og litt annet innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå