AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 For en som er fra før meget opphengt i dette med kcal, trening osv fra før. Blir man ENDA mer fokusert på dette da? Gidder ikke prøve det om det kan være skadelig for en som fort blir litt besatt...
Gjest Solsmil Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Jeg teller det, og det funker kjempebra. Er ikke sånn at jeg måler og veier og teller nøyaktige kalorier, men jeg har en viss oversikt. I starten var jeg veldig opphengt, og ble til tider litt for opphengt, men nå går det egentlig ganske automatisk og det er ikke egentlig noe jeg bruker noe særlig tid på.
OhMickey Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Diett.no teller for meg, var litt besatt i starten. Men kaloriteling er en fin måte å hverken gå opp eller ned i vekt på, litt avhengig av hva du har som mål Jeg brukte det for å gå opp i vekt, og det fungerte fint
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Jeg gikk ned over 10 kg da jeg holdt på å telle kalorier, så jeg syns det funker kjempe bra.
Gjest NozMonster Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 alt med måte sier nå jeg! det er veldig lurt å ha en god innsikt i kcal, og ha et bevisst forhold til det! ..mange drikker for.eks en halvliter juice og tenker ikke over at det er like mange kalorier som..som..som, omtrent et måltid! Men om du blir altfor opphengt og oppslukt i kcal-tellingen så tror jeg at det kan gå utover kose-seg- delen i livet og liknene!
Supera Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Noen må telle kcal for å gå ned i vekt (til normalvektig), men for folk flest er det unødvendig hvis man bare spiser riktig mat. Jeg har ikke telt kcal, jeg bare telte karbohydrater i begynnelsen for å få inn i fingrene ca hvor mye karbohydrater det var i maten. Jeg gikk ned 25 kg på ni måneder ved å følge LCHF og følte ikke at jeg slanket meg en gang. Jeg spiser når jeg er sulten og spiser meg passelig mett.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Jeg begynte å telle kalorier, gikk ned 20 kg og pådro meg anoreksi. Anbefales ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Jeg syns det har vært en helt fantastisk måte å lære meg hvordan ting fungerer på! Jeg innser nå at jeg tidligere har vært ganske kunnskapsløs. Jeg meldte meg inn på vg's vektklubb, og nå har jeg full oversikt. Stortrives med det, og syns faktisk det er gøy å planlegge dagene mine med kosthold og aktivitet! Men jeg spør liksågodt her, istedenfor å starte et nytt tema jeg Jeg er på INGEN måte "nazi" når det gjelder kaloritelling, men jeg er litt nysgjerrig. Når jeg har fått "beskjed" om å holde meg under 1548 kcal, er det da veldig mye å ligge 400 over på en lørdag? :gjeiper: Er fortsatt ganske grønn på dette, som dere ser
Spøkelse Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 Det kan være kjekt i en periode, men være bevisst for at det for noen kan ta over og begynne å styre livet og maten. Jeg gjorde det en stund og ikke nå lenger, men det lærte meg generelt innhold i en del matvarer og hvilke som inneholder utrolig mye mer f. eks fett/salt/kalorier/sukker osv enn man skulle tro. Så jeg slenger meg på de over, alt med måte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå