Gå til innhold

Hvordan forklare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere sagt til deres sønn på 3år, når mamma & pappa skal flytte fra hverandre for en kort periode (2uker).

Vi skal gjøre dette for å prøve å fikse forholdet vårt, evt finne ut hva vi gjør videre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Mener du seriøst at du skal utsette barnet ditt for det? Det løser ingenting å flytte fra hverandre, og det er i hvert fall ingenting å fortelle til en 3-åring. Om dere absolutt trenger to uker fra hverandre, send mannen på ferie. Unger skal slippe å forholde seg til kanskje-brudd.

• Liker 5
Skrevet

Er nogenlunde enig, ikke utsett et barn for et mulig brudd på 14dager liksom. Jeg ville sagt at den av dere som skal være borte skal være borte noen dager, ferdig med det.

Skjønner at man kanskje trenger litt tid fra hverandre for å finne ut av ting, men samtidig har jeg liten tro på at det fungerer. Jeg er mer tilhenger av å gripe problemene og jobbe med dem, og det må gjøres sammen, uten å flykte...

Skrevet

Si far skal på jobb å være borte i noen dager.thats it. Helt på tryne om du sier mer enn det.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre. Ikke si noe som helst relatert til brudd. Ikke si det er ferie, for da forventer kanskje ungen å få være med, få postkort eller suvenir, og da er det lett å bli avslørt.

Si han må reise med jobben, av og til er en hvit løgn det beste.

• Liker 1
Skrevet

Nei vi skal jo ikke si noen om brudd.. Men jeg skal flytte ut en uke og samboeren skal flytte ut en uke slik at sønnen vår kan være hjemme hele tiden.... Vi vil jo prøve å skåne sønnen vår mest mulig i hele situasjonen..

Vel dette er vår måte å prøve å reparere forholdet på i samråd med familievernkontoret..

Noen ganger trenger man litt avstand for å finne ut hva en vil og hva som trengs for å få ting på rett kjøl igjen.

Vet jo selv at det ikke er den optimale løsningen, men vi må prøve noe. Altnernativet er et reelt brudd...

Skrevet

Det blir den samme forklaringen, først er mamma borte på jobb/ferie noen dager og så pappa.. Ikke gjør noe stort nummer ut av det. Unger er ganske tilpasningsdyktige og er ikke sikkert barnet tenker så mye over hva som skjer annet enn at dere er borte noen dager.

Skrevet

du sier at pappa skal på jobb, en treåring har ikke peiling på tid.

Skrevet

Si at pappa skal på jobb noen dager. En treåring skjønner ikke hva flytte betyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...