ssecret Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Jeg drikker en proteinshake med 24 g protein hver dag, bare for å få raskere hårvekst. Mulig dette er allmennkunnskap, men jeg spør alikevel... Når jeg ikke "bruker" denne proteinen på å øke muskelmasse, vil jeg da gå opp i vekt? Hva skjer da?
ssecret Skrevet 24. april 2012 Forfatter #2 Skrevet 24. april 2012 Oi... Ser jeg har skrevet opp i vekst i stedet for vekt. Dere får beklage meg
flyndra90 Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Akkurat det samme som skjer når du spiser protein gjennom vanlig kosthold, er omtrent det samme som om du skulle spist kjøtt eller kylling. At du går opp i vekt skjer neppe, og det er ihvertfall ikke proteinshaken sin skyld isåfall. Det er det totale inntaket av kcal iløpet av en dag i forhold til hva du forbrenner som bestemmer om du går opp eller ned i vekt. 1g protein inneholder såvidt jeg husker 4kcal, mens 25 % går bort i forbrennelsesprosessen i kroppen. Proteiner er med andre ord ikke det du bør være redd for om du er redd for å gå opp i vekt, tvert imot.
ssecret Skrevet 24. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2012 Javel. Så det er ikke slik at proteinet blir til fett eller noe hvis det ikke blir lagt muskler av det?
vogue90 Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 ^^ Så lenge du ikke er i overskudd (kalorimessig), vil det ikke få deg til å gå opp i vekt. Drikk proteinshaken du:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå