Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker en proteinshake med 24 g protein hver dag, bare for å få raskere hårvekst.

Mulig dette er allmennkunnskap, men jeg spør alikevel... Når jeg ikke "bruker" denne proteinen på å øke muskelmasse, vil jeg da gå opp i vekt? Hva skjer da? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi... Ser jeg har skrevet opp i vekst i stedet for vekt. Dere får beklage meg :sjenert:

Skrevet

Akkurat det samme som skjer når du spiser protein gjennom vanlig kosthold, er omtrent det samme som om du skulle spist kjøtt eller kylling.

At du går opp i vekt skjer neppe, og det er ihvertfall ikke proteinshaken sin skyld isåfall.

Det er det totale inntaket av kcal iløpet av en dag i forhold til hva du forbrenner som bestemmer om du går opp eller ned i vekt.

1g protein inneholder såvidt jeg husker 4kcal, mens 25 % går bort i forbrennelsesprosessen i kroppen. Proteiner er med andre ord ikke det du bør være redd for om du er redd for å gå opp i vekt, tvert imot.

Skrevet

Javel. Så det er ikke slik at proteinet blir til fett eller noe hvis det ikke blir lagt muskler av det? :)

Skrevet

^^ Så lenge du ikke er i overskudd (kalorimessig), vil det ikke få deg til å gå opp i vekt. Drikk proteinshaken du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...