Nuffen Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Det er noe jeg har lurt på lenge og som jeg bare må spørre dere om jenter: er dere bevisste når dere kjøper kosmetikk med tanke på om det er testet på dyr eller ikke? For meg er det en selvfølge å kun kjøpe produkter som ikke er testet på dyr, men vet at det ikke er tilfelle for alle. Hva er grunnen til at noen velger kosmetikkprodukter som testes på dyr? Uvitenhet? Prisen? Eller hva? Det er ikke meningen å putte noen i den berømte gapestokken, altså, jeg prøver bare å forstå . Beklager forøvrig det klønete språket over her, hodet er bare ikke helt med meg akkurat nå. Snart på tide å 2
belle_ Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Nei, tenker ikke på det. Kjøper det jeg liker å det jeg vet er bra. Syns selvfølgelig det er forferdelig at produkter blir testet på dyr. Men har mine favorittprodukter og er kjipt å bytte til noe som er dårlig og ikke funker for meg fordi produsenten tester på dyr. Kunne ønske de kunne ta i bruk andre måter å teste på. 1
Strange Doll Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Jeg tenker over det, og jeg unngår bevisst produkter som er testet på dyr. Når noen velger å bruke dyr til forsøk, så velger jeg å ikke støtte disse merkene, rett og slett fordi jeg er svært imot dyretesting og vil ha det bort fra markedet i det hele tatt. 2
Nuffen Skrevet 24. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2012 (endret) belle_: Det du svarer er det jeg har konkludert med at måtte være årsaken også. Takk for svar fra deg . Håper flere her inne også svarer. Kom igjen, jenter! Endret 24. april 2012 av Nuffen
Marwel Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Kjøper ingen produkter som er testet på dyr foruten shampo, som jeg av medisinske grunner må en spesiell type av. For min del så synes jeg ikke at et dyr skal lide bare fordi jeg vil se finere ut en dag. 2
Strange Doll Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Man finner noe alternativt som er minst like godt om man leter. 2
Djungelvrål Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Nei fordi enkeltstoffene alltid blir testet på dyr uansett. Ellers har de ikke lov til å markedsføre det til mennesker.
Nuffen Skrevet 24. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2012 (endret) Nemlig, Marwel! Endret 24. april 2012 av Nuffen
Compaq Skrevet 24. april 2012 #10 Skrevet 24. april 2012 Stort sett så er jeg veldig bevisst på å ikke kjøpe produkter som er testet på dyr. Har til og med sluttet å kjøpe den beste foundationen gjennom tidene på grunn av at produsenten tester på dyr, men dessverre har jeg ( dog en sjelden gang) falt for fristelsen og kjøpt en billigmascara fra LÒreal.
Nuffen Skrevet 24. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 24. april 2012 Nei fordi enkeltstoffene alltid blir testet på dyr uansett. Ellers har de ikke lov til å markedsføre det til mennesker. Er du helt sikker på det? Jeg vet det er forskjellige kategorier, som f.eks. at sluttproduktet ikke er testet på dyr, men at enkeltingrediensene kan være det. Flere produsenterer garanterer for at dyr ikke har vært innblandet i prosessen i det hele tatt. Jeg har lest mye om det, skjønner du :gjeiper: . Jeg føler meg iallfall veldig trygg på de produktene jeg kjøper. Dyrevernalliansen har dessuten egen side hvor man kan lese mer om det. Mvh Nuffen .
Gjest Elihol Skrevet 24. april 2012 #12 Skrevet 24. april 2012 Nei fordi enkeltstoffene alltid blir testet på dyr uansett. Ellers har de ikke lov til å markedsføre det til mennesker. Nei. Finnes blant annet en liste på dyrevern.no/kampanjer/dyretesting, som har skrevet en liste over endel produsenter som tester på dyr. Der skriver de både hvilke produsenter som tester på dyr, og hvilke produsenter som ikke kan garantere at ingrediensene blir testet på dyr. Styrer unna begge deler.
Gjest Elihol Skrevet 24. april 2012 #13 Skrevet 24. april 2012 Stort sett så er jeg veldig bevisst på å ikke kjøpe produkter som er testet på dyr. Har til og med sluttet å kjøpe den beste foundationen gjennom tidene på grunn av at produsenten tester på dyr, men dessverre har jeg ( dog en sjelden gang) falt for fristelsen og kjøpt en billigmascara fra LÒreal. Så bra! Har selv gitt opp et par produkter jeg likte... Men om man vil ha en billigmascara kan man kjøpe fra Isadora, de tester ikke på dyr.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #14 Skrevet 24. april 2012 Dette er faktisk et ganske komplisert emne. For selv om en del skryter av at sine produkter ikke er testet på dyr, så kan like gjerne deler av ingrediensene ha vært det før det i det hele tatt ble et produkt.. Jeg sier ikke at det da ikke betyr noe, men det er jo ganske vanskelig å navigere seg igjennom jungelen av produkter..
Gjest Tigress Skrevet 25. april 2012 #15 Skrevet 25. april 2012 Eg prøver å bruke produkt som ikkje er testa på dyr, men må jo vedgå at eg ikkje går rundt med den lista i hovudet.
Gjest mari kontrari Skrevet 25. april 2012 #16 Skrevet 25. april 2012 Jeg velger utelukkende produkter fra produsenter som ikke er på nei-listen (fra dyrevernsalliansen eller grønn hverdag, husker ikke hvem som publiserer den), med unntak av tannkrem, der går det i en fra colgate-palmolive, dessverre... Jeg har ikke full kontroll over enkeltingredienser, så det er mulig noe jeg bruker tidligere har vært testet på dyr, men jeg styrer i hvertfall unna de som fortsatt ikke vil la vær å teste på dyr, og forsøker å velge "idealistiske" merker med fokus på dyrevern og miljøet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #17 Skrevet 25. april 2012 Jeg kjøper det jeg trenger på BodyShop. Føler meg tryggere på deres produkter enn det jeg måtte finne andre seteder. 3
Gjest Valenshy Skrevet 25. april 2012 #18 Skrevet 25. april 2012 Jeg holder meg helst unna ting som er testa på dyr..Det finnes så utrolig mye bra der ute som ikke tester på dyr synes det er litt egoistisk å bare velge ting som tester på dyr siden det er en favoritt merke eller noe 1
Gjest Nenya82 Skrevet 25. april 2012 #19 Skrevet 25. april 2012 Jeg er veldig bevisst på dette,og prøver å ikke kjøpe noen produkter som er testet på dyr.Sjekker lister fra dyrevern.no og peta for å se hvilke som ikke er testet. I begynnelsen trodde jeg det skulle bli vanskelig å bytte ut endel av produktene,men det var det jo absolutt ikke.Det finnes jo så mange gode produkter som ikke er testet og når man kan bestille på nett så er det jo ingen problem. Noen ganger har jeg kjøpt produkter som er dyretestet,men det er kun hvis jeg ikke får tak i noe annet.Bor på en liten plass,og mye av det jeg bruker må jeg bestille på nettet.Da hender det jo at jeg går tom før jeg får tak i nytt.Får alltid litt dårlig samvittighet da for jeg ønsker jo ikke å støtte de merkene som driver med dyretesting. 1
Chocoholic Skrevet 25. april 2012 #20 Skrevet 25. april 2012 Jeg velger bevisst bort produkter hvor produsenten eller "moderselskapet" tester ingredienser og produkter på dyr. Ga opp favorittmaskaraen gjennom flere år fordi firmaet som eide selskapet tester på dyr. Så prøver å være bevisst på dette, men så er jeg også student og har ikke allverden å rutte med og bruker billig tannkrem, billig såpe, billig oppvaskmiddel, men jeg velger dyre- og miljøvennlige alternativer der det går. Men i kosmetikk og jåleprodukter synes jeg det ikke er noen grunn til å teste på dyr, fordi et dyr skal ikke lide for min forfengelighet. Derimot har det skjedd at jeg har gått på en smell og kjøpt produkter fra selskaper som ikke er dyrevennlige, oftest på slike impulskjøp. Jeg gjør meg sikker super upopulær nå, men jeg sier det for det om: Jeg er ikke like streng på dette med produkter fra dyr som mange andre dyrevenner er... Jeg har ikke noe problem med å bruke produkter med lanolin for eksempel, fordi jeg spiser sau og jeg mener at om man dreper dyret for å spise det, så skal man også bruke alt man kan fra det. Jeg ser ingen forskjell på å spise kjøtt og hive pels/ bruke pels hive kjøtt, fordi prinsippet er det samme: man tar den delen fra dyret man vil ha, og hiver resten. Da har man null respekt for dyret. OT i forhold til kosmetikk, men tenkte jeg måtte få det frem for det om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå