Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at testene er positive en og to dager før, men negativ på EL dagen? Er man ikke fruktbar lengre når EL testen blir negativ igjen, eller har det ikke noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som jeg har forstått det så er den positiv ca 12-36 timer før EL!? og negativ igjen når du har EL. Stemmer ganske godt hos meg tror jeg. Fikk positiv EL test og dagen etter hadde jeg veldig mens murringer.

Skrevet

De er positive 12-48 timer før eggløsning. Dette fordi hormonet som sørger for at eggt slipper, LH, har en topp en stund før eggløsning. Det er dette hormonet eggløsningstesten måler. Når LH synker er ikke testen positiv lenger. Men egget lever i opp til 24 timer. Se illustrasjon her Min lenke

Mine eggløsningsteser er normalt negativ eggløsningsdagen. Jeg har eggløsning 12-20 timer etter siste positive test, normalt natten etter at jeg har testet positivt på ettermiddagen (ser det på temperatur og tapp dagen etter). Så etter sist positive test har jeg fortsatt i underkant av to fruktbare døgn. Men dette er veldig individuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...