Gå til innhold

Min hunnkatt igjennom 12 år er borte!

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Katten min som jeg fikk når jeg var 10år er borte. Hun har vært borte en uke nå, noe som overhodet ikke er likt henne. Hun pleier max å være ute kanskje 24 timer før hun vil inn i igjen. Hun er veldig glad i å være inne og løper ofte bare en tur ut for å gjøre i fra seg.

Jeg er så lei meg. Jeg har ikke startet sørgefasen min enda fordi jeg ikke er helt sikker på om hun er borte for godt.

Må legge til at katten min er en forsiktig katt som lusker stille forbi så jeg tviler sterkt på at hun har blitt bortført eller påkjørt.

Jeg roper ut i natten i håp om at hun skal komme løpende, men ingen kommer... :tristbla:

Hva tenker dere?

Gjest Applecore
Skrevet

Usj, føler med deg! :(

Har du snakket med naboene dine? Det kan kanskje hende at de har sett pusen din?

Noen ganger kan katter gjemme seg i f.eks en garasje, og så blir de stengt inne, så det kan være greit å varsle naboene så de kan se etter.

Eller så er denne siden veldig fin: http://www.dyrebar.no/

Håper du finner katten din! :hug:

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg tenker at jeg håper....håper som jeg en gang tidligere har håpet, langt unna det sted han var....

Har du gått systematisk til verks ennå ?

Annonse med bilde på www.dyrebar.no og på www.nettkatten.no

- husk også å se på katter som er funnet ! - på begge nettstedene.

En telefon til frivillige organisasjoner i nærområdet (DB, Katten Vern, Hus til pus, DOA, Redd dyra el.l.)

Høre om de har fått inn din pus, eller fått høre om en pus som kan være din.

Lapper. Både i nærområdet og lenger unna. Ringe dyrleger i området og høre om de har fått inn pusen din.

Du har sikkert være ute, natt etter natt med boks med snop oppi som du har ristet på og lokket på din pus.

Tenker på deg nå, og håper på det beste.

Vet hvor fortvilet hjelpeløs man føler seg.... :klem:

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff.... Føler med deg :klemmer:

Vet ikke om det er en trøst, men for halvannen uje siden begynte min hokatt å løpe ut i fler og fler timer :sukk: Det er nyyydelig vær ute, og løpetid.

Nå skal jeg egentlig legge meg snart, men jeg blir sittende til hvertfall 3 før jeg går til sengs, med terrassedøren på gløtt siden vi bor landlig. Og jeg er allerede hysterisk selvom det ikke er alt for mange timene siden. Man blir forferdelig sliten også, av å vente og vente og vente og vente... :(

Har også erfart gjennom venner, hokatter som har vært på tur en uke/hakvannen i strekk, og så kommet hjem igjen. Hankatter enda lengre ute på rek.

Jeg tror det ordner seg :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er en trøst, men for halvannen uje siden begynte min hokatt å løpe ut i fler og fler timer :sukk: Det er nyyydelig vær ute, og løpetid.

Betyr det at du lar ei hukatte som ikke er kastrert gå fritt ute?

• Liker 2
Skrevet

Min pusekatt forsvant fra Sagene, var borte i 3 mnd og ble funnet igjen på Grünerløkka (hvis du ikke er fra Oslo sier det deg kanskje ikke så mye, men er midt i sentrum og veldig traffikert). En snill dame ringte oss fordi hun hadde lest annonsen vår på Dyrenett.no :rodmer: Vi hadde gitt opp håpet på å se henne igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Betyr det at du lar ei hukatte som ikke er kastrert gå fritt ute?

Hun er sterilisert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at jeg håper....håper som jeg en gang tidligere har håpet, langt unna det sted han var....

Har du gått systematisk til verks ennå ?

Annonse med bilde på www.dyrebar.no og på www.nettkatten.no

- husk også å se på katter som er funnet ! - på begge nettstedene.

En telefon til frivillige organisasjoner i nærområdet (DB, Katten Vern, Hus til pus, DOA, Redd dyra el.l.)

Høre om de har fått inn din pus, eller fått høre om en pus som kan være din.

Lapper. Både i nærområdet og lenger unna. Ringe dyrleger i området og høre om de har fått inn pusen din.

Du har sikkert være ute, natt etter natt med boks med snop oppi som du har ristet på og lokket på din pus.

Tenker på deg nå, og håper på det beste.

Vet hvor fortvilet hjelpeløs man føler seg.... :klem:

Hva betyr det? :/

TS, håper pusen kommer tilbake! :klemmer:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hva betyr det? :/

Svarer deg her siden du poster som AB.

Det betyr at jeg kjenner meg så igjen i det TS skriver :tristbla:

Det betyr at også jeg en gang gikk forvilet rundt og ikke kunne annet enn å håpe. Jeg bodde et annet sted, og han hadde fått et nytt hjem. Det beste hjemmet jeg var i stand til å finne for ham. Et hjem hvor han var ønsket og elsket av sine nye husfolk.

Han gikk ut en dag.... og kom aldri tilbake.... Jeg håpet.. jeg gråt av fortvilelse og vond samvittighet fordi jeg hadde gitt ham et nytt hjem... og jeg håpet. Hver dag håpet jeg... inntil jeg måtte innse at tiden for håp var over...

det er disse følelsene jeg under ingen, ingen omstendigheter kan unne TS å ha...

Disse lange, hvileløse dagene og uendelig lange nettene som ikke kan fylles med annet enn håp. Håp og fortvilelse... Håp om at en elsket venn skal svare når du roper :klem:

• Liker 2
Gjest badeand1
Skrevet

Svarer deg her siden du poster som AB.

Det betyr at jeg kjenner meg så igjen i det TS skriver :tristbla:

Det betyr at også jeg en gang gikk forvilet rundt og ikke kunne annet enn å håpe. Jeg bodde et annet sted, og han hadde fått et nytt hjem. Det beste hjemmet jeg var i stand til å finne for ham. Et hjem hvor han var ønsket og elsket av sine nye husfolk.

Han gikk ut en dag.... og kom aldri tilbake.... Jeg håpet.. jeg gråt av fortvilelse og vond samvittighet fordi jeg hadde gitt ham et nytt hjem... og jeg håpet. Hver dag håpet jeg... inntil jeg måtte innse at tiden for håp var over...

det er disse følelsene jeg under ingen, ingen omstendigheter kan unne TS å ha...

Disse lange, hvileløse dagene og uendelig lange nettene som ikke kan fylles med annet enn håp. Håp og fortvilelse... Håp om at en elsket venn skal svare når du roper :klem:

Jeg er ikke ab men nå begynte jeg å gråte..

Veit ikke hva jeg skal si..

• Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Heng opp en "savnet" lapp i det minste, men det tror jeg du gjør uansett :-)

Utrolig trist, føler med deg... :-(

Gjest ms_kwang
Skrevet

Om du har facebook, så legg ut bilde av katten din, er den merket? halsbånd? egne kjennetegn?

Be vennene dine dele bildet, og få det spredt ut på nettet, er absolutt ikke vanskelig :)

Er mange som gjør det på facebook, så er jo noen gode ting som komme ut av den siden iallefall :fnise:

Også skriver du hvor i norge/området du bor i :)

F.eks ei venninne av meg gjorde det på FB, hun fikk en tlf fra finnmark at en trodde at han hadde sett hunden hennes, når hun selv bor i Kongsvinger :) Men hun hadde ikke skrevet hvor hun bodde da :)

Men hun fant igjen hunden,etter at den hadde vært savnet i 3 uker, noen som ringte henne og fortalte at hunden var blitt funnet å satt inn på dyrebeskyttelsen :)

(hunden hadde halsbånd og adresse,liten chihuahua, som rotet seg bort x))

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver som anonym for at det ikke skal bli noe reklame, men jeg er kattepasser og jobber derfor når andre har fri. I julen hadde jeg lagt merke til en savnet lapp som jeg alltid gjør. På julaften, i titiden på kvelden var det tid for siste kattepass, og plutselig løp en katt foran bilen og inn i hekken. Det var den fra plakaten sa jeg til samboeren min, han bare lo og sa jeg umulig kunne ha rukket å se det på så kort tid. 200 m lengre bort i gaten stopper vi foran blokken vi skal passe i, og to oppganger bort sitter katten. Jeg ringer eierne og sier at jeg tror jeg ser katten deres samtidig som jeg roper på den. Katten kommer spurtende og klatrer opp på skulderen min(diger katt). Jeg setter meg inn i bilen med katten i frykt for at den skulle forsvinne igjen, og 20 min senere er katten gjenforent med sine eiere. Pus hadde vært borte i fem uker, og de trodde det hadde gått ille. Vel, det ble en liten tåreskvett fra eierne, katten kom hjem og spiste masse mat(fikk sms av de) og jeg følte meg som en helt.

• Liker 3
Skrevet

Føler veldig med deg, Ts. Har ikke flere råd å gi enn det som allerede er nevnt her tidligere, men jeg krysser fingrene og håper inderlig at pus snart er hjemme hos deg igjen! Stor :klemmer: til deg!

Jeg skriver som anonym for at det ikke skal bli noe reklame, men jeg er kattepasser og jobber derfor når andre har fri. I julen hadde jeg lagt merke til en savnet lapp som jeg alltid gjør. På julaften, i titiden på kvelden var det tid for siste kattepass, og plutselig løp en katt foran bilen og inn i hekken. Det var den fra plakaten sa jeg til samboeren min, han bare lo og sa jeg umulig kunne ha rukket å se det på så kort tid. 200 m lengre bort i gaten stopper vi foran blokken vi skal passe i, og to oppganger bort sitter katten. Jeg ringer eierne og sier at jeg tror jeg ser katten deres samtidig som jeg roper på den. Katten kommer spurtende og klatrer opp på skulderen min(diger katt). Jeg setter meg inn i bilen med katten i frykt for at den skulle forsvinne igjen, og 20 min senere er katten gjenforent med sine eiere. Pus hadde vært borte i fem uker, og de trodde det hadde gått ille. Vel, det ble en liten tåreskvett fra eierne, katten kom hjem og spiste masse mat(fikk sms av de) og jeg følte meg som en helt.

For en fantastisk historie! :rodmer: De eierne må jo ha fått tidenes julegave da du ringte på selveste julekvelden med en slik nyhet! :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler veldig med deg, Ts. Har ikke flere råd å gi enn det som allerede er nevnt her tidligere, men jeg krysser fingrene og håper inderlig at pus snart er hjemme hos deg igjen! Stor :klemmer: til deg!

For en fantastisk historie! :rodmer: De eierne må jo ha fått tidenes julegave da du ringte på selveste julekvelden med en slik nyhet! :klemmer:

Det var en vanvittig hyggelig telefon å ta, og poenget er at katter kan være borte lenge og så komme hjem.

Annonse
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Pus har enda ikke kommet hjem! :tristbla: Jeg har begynt å tenke at hun kanskje har lagt seg et sted for å dø. Hun har aldri vært borte så lenge!

Jeg har lagt ut bilder på facebook og spurt flere naboer, ingen har sett henne på lenge.....

og hun som er så hjemmekjær! :sukk:

Skrevet

Har du sjekket redd dyra og liknende organisasjoner? Send dem mail med bilde av katten. Hvis du sjekker nettsidene så får de stadig inn nye katter som har gått seg bort.

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Hvordan går det, TS?

Katten er borte, så regner med den er død :tristbla: Jeg tenker på henne hver dag og håper hun skal dukke opp. Drømmer også at jeg finner henne og tar henne hjem.

Det siste jeg husker fra henne er at jeg våkner på natten og tar henne ut, for jeg hører at hun må på do. (Hun gir alltid beskjed).

Jeg tar henne ut, og hun kommer ikke tilbake igjen.

Når jeg tenker på det så husker jeg at den siste tiden så måtte hun ofte på do på natten, kanskje flere ganger også. Lurer på om hun var syk?

Skrevet

Katten er borte, så regner med den er død :tristbla: Jeg tenker på henne hver dag og håper hun skal dukke opp. Drømmer også at jeg finner henne og tar henne hjem.

Det siste jeg husker fra henne er at jeg våkner på natten og tar henne ut, for jeg hører at hun må på do. (Hun gir alltid beskjed).

Jeg tar henne ut, og hun kommer ikke tilbake igjen.

Når jeg tenker på det så husker jeg at den siste tiden så måtte hun ofte på do på natten, kanskje flere ganger også. Lurer på om hun var syk?

Har du sjekket alle tipsene i denne tråden? Katter har dukket opp etter lang tid før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...