Gå til innhold

Hvorfor går jeg så sakte ned i vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har de siste månedene spist ca. 500 kalorier daglig, og rast ned 23 kg. Men nå går det saktere og saktere, og det frustrerer meg veldig.

Holder meg under 500kcal 5 av 7 dager, tenker jeg, og de resterende to er jeg på 500 eller rett over. Jeg spiser altså helt sikkert ikke så mye at jeg går opp i vekt, og jeg har full kontroll på hva jeg spiser så det er ingen tvil om kaloriene her.

Det er jo ikke mulig for forbrenningen å senkes særlig mer enn til rundt 1500kcal, da det er det kroppen min trenger for å i det hele tatt holde seg gående, så tull om at det er forbrenningen som er såpass senket kan dere holde for dere selv. :)

Er det noen som har innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

500 kalorier om dagen? Tuller du?? Ja da er det pokker meg ikke rart du ikke går ned! Kroppen din får jo ikke mat og tror det er sultekatastrofe der du er og skrur forbrenningen til null for å spare mest mulig på fett reservene! Det betyr at kroppen din tærer på musklene dine for energi. Og muskler forbrenner flere kalorier enn fett, så etterhvert som du mister muskelmasse så forbrenner du mindre og mindre.

Du spiser med andre ord ALT for lite. Hva med å regne ut din BMR og gå ned i vekt på en sunn måte?

http://www.bmi-calculator.net/bmr-calculator/metric-bmr-calculator.php

Spiser du din hvileforbrenning, altså antallet kalorier du forbrenner HVER dag om du så lå i senga hele tiden, og trener i tillegg, så har du kalori underskudd og vil gå ned i vekt. Og jo saktere jo bedre! Da minsker sjansen for at du legger på det alle kiloene igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

stinker det tilfeldigvis amoniakk av både deg og kjeften din?

Herreguddddddddd, idiotisk slanking.. Hva skjer den dagen du begynner å spise igjen? Jo, rett tilbake til utgangspunkt.

Vær tålmodig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke det gjør.

Og jeg har ingen planer om å begynne å spise "normalt" igjen.

Skrevet

Hei, ta en tur til legen og sjekk stoffskifte ditt.

Det kan være lavt. Be han om å ta anti tpo, t4, t3', tsh.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk stoffskiftet som lorena sier, og når du først er hos fastlegen be om utredning for spiseforstyrrelse for dette er ikke normalt. Du kan ikke leve sånn, kroppen din får jo ikke næringsstoffene den skal ha.

Når mesteparten av fettreservene er brukt opp, og 1/3 del av muskelmassen, så sulter man i hjel. At noen sulter i hjel i Norge i 2012 i jakten på en slank kropp, er en fornærmelse mot dem som virkelig sulter i hjel fordi de ikke har noe valg.

Vær så snill å søk opp hjelp.

• Liker 6
Skrevet

Kroppen din er på sparebluss pga kaloriunderskudd og vil tære på musklene dine. Ikke sunt på noen som helst måte, og du vil ikke gå ned i vekt, du vil bare bli syk. Hva veier du og hva er høyden din? Alder? Trener du?

Om kroppen din forbruker/forbrenner 1500kcal pr dag uten noe aktivitet, så bør du altså ligge på ca 1400 om du ligger i senga hele dagen, om du beveger deg mer enn det(som jeg anntar at du gjør) bør du ligge på enda mer kcal pr dag får å få en best mulig vektnedgang. Du bør ha ett høyt inntak av proteiner og grønnsaker og ett lavene inntak av karbohydrater.

Såklart har du rast ned i vekt, du har sultet kroppen din. Slike slankemetoder tyder ikke på annet enn spiseforstyrrelser og sykelig forhold til mat, noe jeg håper ud får hjelp med. Så gå til kjøleskapet og spis litt mat, så skal du se at du kan gå ned mer om du behøver det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stoffskiftet er fint, sjekket det for bare noen uker siden.

Takk for svar ellers. Det er ikke aktuelt å spise mer, så da får jeg bare fortsette og håpe at fettet slipper litt etter litt. I dag har jeg spist 280kcal, det er kanskje rundt der jeg burde legge meg.

Skrevet

Kan noen som ikke surfer på iPhone rapportere denne tråden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stoffskiftet er fint, sjekket det for bare noen uker siden.

Takk for svar ellers. Det er ikke aktuelt å spise mer, så da får jeg bare fortsette og håpe at fettet slipper litt etter litt. I dag har jeg spist 280kcal, det er kanskje rundt der jeg burde legge meg.

Du er enten syk eller dum. Uansett er denne tråden rapportert som pro-anoreksia.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere angriper meg, jeg har da ikke gjort dere noe?

Skrevet

Horfor spør du om råd om du ikke vil høre på dem?

R U TROLLING ME? :takke:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte om noen visste hva grunnen til at jeg ikke går fort ned i vekt lengre er, ikke om jeg er syk. Jeg vet da godt at det ikke er helt i vater å holde på som jeg gjør. Men syk er jeg ikke, jeg har en BMI på 25.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte om noen visste hva grunnen til at jeg ikke går fort ned i vekt lengre er, ikke om jeg er syk. Jeg vet da godt at det ikke er helt i vater å holde på som jeg gjør. Men syk er jeg ikke, jeg har en BMI på 25.

Ja og så? Det er først når anorektikere har slanket seg halvt ihjel at de blir undervektige. Et sted begynner de jo med de dårlige slankevanene sine, så en BMI på 25 er ikke noe alibi for at du ikke er spiseforstyrret. Hvis du ikke er et troll, burde du virkelig tenke nøye gjennom hva du holder på med. Å være tynn er verken pent eller sunt dersom du har drevet rovdrift på kroppen din for å komme dit. Du mister like mye musker som fett og blir bare en underernært, vissen strek sånn som du holder på. Hva slags liv er det du ønsker deg egentlig? Er det verdt det å være helt uten kraft og energi? Ønsker du å lide en tidlig død? Nei, skjerp deg jente!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alt som skal til er litt kaloriunderskudd. -500kcal. sett deg ned å regn på kaloriinntak vs kalorifrobruk. Å spise nesten ingenting er en gigantisk feil.

Skrevet

Du spiser for lite. Og det virker som du har utviklet en spiseforstyrrelse, i og med at du spiser så lite og du ikke vil spise mer.

Gjest Sjarmen
Skrevet (endret)

Jeg vet hvor fæl denne sykdommen er, og jeg vet du ikke kommer til å høre på meg om jeg ber deg spise mer. Håper du blir frisk en dag og ønsker deg lykke til. :klemmer::)

Endret av Rainbow81
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg vet hvor fæl denne sykdommen er, og jeg vet du ikke kommer til å høre på meg om jeg ber deg spise mer. Håper du blir frisk en dag og ønsker deg lykke til. :klemmer::)

Da må jeg vel senke ytterligere, da.

Håper du har det bra nå, og tusen takk for fine ord! :)

Endret av Rainbow81
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke det gjør.

Og jeg har ingen planer om å begynne å spise "normalt" igjen.

Du skal spise 1300kalorier..

men jeg tror du bare troller. Jeg har høyere tanker om deg enn at du faktisk er så hjernedød og eter 500 kalorier

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere angriper meg, jeg har da ikke gjort dere noe?

Jo, du dreper deg selv!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...