Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca tre uker siden brukte jeg en sminkeserviett som jeg fikk en allergisk reaksjon på. Jeg hovnet opp noe helt ekstremt, typ kunne så vidt se, og fikk veldig sår hud rundt øynene. Disse sårene utviklet seg til tørr hud, forståelig nok, men problemet er at denne ekstremt tørre huden går ikke bort uansett hva jeg gjør! Skulle jo tro jeg skulle bli "normal" etter tre uker..

Jeg har vanligvis en veldig fin hud, den er ikke spesielt tørr, veldig sjeldent kviser og urenheter osv. Heldig der forsåvidt. Men nå ser jeg altså ikke ut. Det er såklart blitt bedre enn det var for tre uker siden, men det er fremdeles veldig tørre parti. Jeg har påført alt mulig, øyekrem fra md formulations, mange forskjellige fuktighetskremer jeg har stående, fete kremer for tørr hud - alt. Uansett hva jeg tar på, så blir det bra der og da, men neste morgen/senere på dagen er jeg like tørr igjen. Har også prøvd å skrubbe forsiktig for å se om flakene gikk bort. Utrolig frustrerende! Om jeg sminker meg legger det seg liksom kakete på huden, ser ikke bra ut. OG, jeg har fått to slags veldig merkbare rynker under hvert øyne, fordi huden er så tørr og fæl at den mister spenstigheten.

Noen som har et tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff :( Men ja, det tar lenger tid enn 3 uker. Opplevde noe lignende, var først bra igjen etter ca 4 MÅNEDER..... Vær tålmodig, la huden gro, bruk fuktighet på det, men ikke plag eller skrubb, bare vær tåmodig. Huden har fått seg et gigantisk sjokk, det tar tid å bli normal igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Avene har en god øyekrem du kan prøve?

Skrevet

Hydrokortison demper allergiske reaksjoner. Har ei venninne som også reagerte på sminkefjerner og hu ble helt bra med Mildison (gul og hvit tube med hydrokortison) fra apoteket. Må ikke brukes i mer enn en uke tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...