Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det blir tatt utrolig mange gode bilder rundtom i verden, men noen av disse sitter dypere spor enn andre.

Et av bildene som har gjort størst inntrykk på meg, er et bilde tatt av fotografen Kevin Carter. Bildet er tatt i Sudan, og vant Pulitzer Prize i 1994. Historien bak er grusom, men bildet er en viktig, om enn ubehagelig, påminner for hvordan situasjonen er i store deler av verden:

post-33157-0-60706300-1335294841_thumb.j

Hvilke bilder har på en eller annen måte gjort inntrykk på deg?

Endret av sauen87
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle bildene fra dagene etter 22. juli rører meg veldig, alle blomstene og alt samholdet... Men dette er det bildet fra den tiden som har festet seg aller mest:

News_008426_Other_020_large.jpeg

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det første bilde tok jeg under fakeltog markeringen i Bergen etter 22. juli, denne kvinnen, t skjorten og blomsterhavet gjør noe med meg når jeg ser på det. I likhet med Honeydew føler jeg at det er mange bilder i ettertid som rører meg.

Ellers er det og flere bilder som sier mer enn ord

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Strange Doll
  • Liker 2
Skrevet

The falling man fra 11sep2001. Det er noe så ensomt over hele bildet synes jeg, hele verden stod og så på alle disse menneskene som i desperasjon kastet seg ut, og kunne ingenting gjøre :(

falling-man.jpg?w=700

Skrevet

Dette bildet har også brent seg fast i hukommelsen min.

Også 22 juli ble det tatt endel bilder jeg husker godt. Særlig husker jeg bildet av hun damen som ble hjulpet av en innvandrer...

Skrevet

Grusomt sterke bilder, NerdMedSverd!

AnonymBruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...