Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hi-Way II og Max-Way passer også fint i midten i baksetet, det gir også bedre plass.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi-Way II og Max-Way passer også fint i midten i baksetet, det gir også bedre plass.

Har du det? Her hender det vi må snu oss bak til han underveis, gi vann, gi leke, klappe litt på og sånn, når man de om de sitter i midten?

Skrevet

Man når de når de sitter i midten og ja, men det er langt mer klønete. På korte turer så fungerer det jo, men på langtur så er det greiere om de sitter på en av sidene.

Skrevet

Akta graco cosmic comfort s kan vippes bakover den også. Skrur bare på det "hellingshjulet", også er det en nål som vipper til venstre eller høyre, med et rødt og et grønt felt. Så lenge nålen er på det grønne feltet, så er hellingen trygg. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en Britax Multitech II og en Besafe Izi Combi X3. Er fornøyd med begge disse stolene. Guttungen (15 mnd) sitter noe rettere i ryggen i britaxen (som forresten står i en Opel Astra), og jeg tror han ville hengt med hodet fremover hvis han hadde sovnet i denne stolen. Med Besafe-stolen kan man lett regulere helningen i ryggen hvis barnet sovner, så vi bruker denne stolen hvis vi skal på lengre turer hvor det er sannsynlig at gutten sovner. Denne stolen står i en VW Passat.

Siden Besafen er noe trangere enn Britaxen passet denne mye bedre til barnet da vi gikk over til stol nummer 2 (da var han vel 8-9 mnd eller noe). Men nå som han er 15 mnd passer Britaxen også fint. Jeg frykter nok at gutten min vokser ut at besafen før han er 4 år, så det er jo en ulempe igjen. Britaxen tror jeg han fint kan bruke så lenge han sitter bakovervendt.

Uansett er nok det viktigste at du drar til en forhandler å prøver ulike stoler i din bil for å se hvilken som passer best. Det er stor forskjell på hvordan helningen i baksetene på de ulike modellene er.

Skrevet

Har du det? Her hender det vi må snu oss bak til han underveis, gi vann, gi leke, klappe litt på og sånn, når man de om de sitter i midten?

Jeg har det, ja :) Nå har jeg ikke lappen, så det er ikke jeg som kjører, og da fungerer det fint. Altså, når det sitter noen i passasjersetet. Vi har brukt det på korte og lange turer, og jeg har faktisk ikke noe å sette fingeren på ved det ;) Jeg har ei jente som ikke krever særlig oppmerksomhet i bil da, det hjelper kanskje noe. Men jeg har brukt det på sidesetene også, og det tar mindre plass fra framsetetenn niesen min sitt Besafe Izi-Kid.

Skrevet

Da ble det en Britax Maxway :) foreløpig veldig fornøyd, takk for innspill!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...