AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Mellom VGS og nesten 2 år etterpå studerte jeg, og jobbet ved siden av studiene. Jeg var da syk med svulst på skjoldbruskkjertelen, og brukte hele denne tiden på å utrede det(ble ikke tatt på alvor av legene, samt 1 år hvor jeg måtte vente på operasjon og derfor var sykemeldt). Dette har ført til et hull i CV`en min - hvor jeg ikke har bestått studiepoengene jeg var oppmeldt til(strøk på tre eksamener som da var over 1,5 år). Dette igjen var pga sykdom, og rett etter operasjonen fikk jeg gode karakterer i ett og alt frem til endt mastergrad. Jeg har forsåvidt jobbet noe ved siden av, men jeg har en såpass lang CV(og dette er nesten 12 år siden) at jeg har valgt å ta jobber som er irrelevante bort fra CV`en min og heller gitt plass til de resterende 10 årene som er høyst relevante. Før første gang noensinne ble jeg nå spurt om dette hullet - og ble bedt om å fikse dette i deres database. For det første ønsker jeg ikke å legge inn irrelevante jobber i CV`en(fordi jeg har så mye relevant jeg heller vil gi plass for å unngå en rotete CV) - og for det andre har jeg ikke lyst å fortelle om helserelaterte hendelser som skjedde for som sagt 12 år siden. Noen gode tips til hvordan jeg kan løse dette?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Bare ha alle årene inne under perioden du studerte? Hvis noe skulle stille spørsmål ved hvor lang tid det tok å fullføre, bare si at du var syk en periode under studiene? Du er ikke pliktig til å utdype rundt sykdom, men arbeidsgiver er heller ikke pliktig til å ansette deg. 1