AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Jeg har lyst til å ta sykepleier utdanning. Nå må jeg ta opp fag fra videregående som privatist og trenger da å jobbe ved siden av. Jeg har lyst til å jobbe med barn, gjerne i barnehage eller SFO ol. Men jeg har ikke fagbrev eller annen utdannelse innen dette. Er det fortsatt mulig for meg å jobbe med barn nå? Kjenner til noen som sluttet på videregående og jobbet i barnehage, men det var gjennom NAV hvor de var "ansatt" og fikk lønn fra NAV. Kan NAV hjelpe meg med det eller er det mulighet for å få jobb i barnehage/barneskole/SFO utenom NAV? Noen tips?
Eudyptula Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 De fleste assistentene i "vår" barnehage er uten fagbrev. Trodde ikke det var så vanskelig å få jobb i barnehage som ufaglært, men det varierer kanskje fra sted til sted.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Ja, det finnes assistent stillinger i både skole og barnehage :-) Ring rundt til skoler/sfo og barnehager i nærheten og spør om de trenger ringevikar, kjempegrei måte å få erfaring på. Og med erfaring er det mye lettere å få en fast jobb, evt. en fast bhg eller sfo å forholde deg til som vikar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå