Brimi Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Hei alle sammen! Jeg begynner å bli tom for mat til pus, og derfor lurer jeg på hvor i Tønsberg/Sandefjord/Larvik jeg får kjøpt dette foret : neutered young female, Royal Canin? Håper noen vet, ellers må jeg bytte o.O Hvis jeg ikke finner dette foret, hva burde jeg bytte til som er like bra?
loraine Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Du får kjøpt det hos de fleste veterinærer, dyreklinikker, dyrebutikker(ikke alle). Regner med det er dyrlege rundt der er.. Ellers pleier noen oppdrettere å ha det.
Gjest Bobler Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 (endret) Det er vetrinærfòr, ganske sikker på at Nøtterøy dyreklinikk og Tønsberg dyreklinikk har det. Du får ta en liten ringerunde til vetrinærkontorer i nærheten av deg Et alternativ er RC Sterilised som du får hos dyrebutikker. Ikke helt det samme, men et veldig godt fòr Endret 24. april 2012 av Bobler
Brimi Skrevet 24. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2012 Tønsberg hadde ikke :-( Jeg får vel ta en ringerunde imorgen^^
Gjest Lille-pus Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Det foret er knallbra, og det kommer i 3 utgaver; For unge, kastrerte hunkatter For unge kastrerte hankatter - og for kastrerte unge voksne (begge kjønn) Kalorinnholdet er litt ulikt, det er egentlig den største forskjellen på disse forene. Så, dersom vetrinæren ikke har inne 'dame-foret' så går det helt fint med foret for 'neutered young adults'
Brimi Skrevet 25. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2012 Det foret er knallbra, og det kommer i 3 utgaver; For unge, kastrerte hunkatter For unge kastrerte hankatter - og for kastrerte unge voksne (begge kjønn) Kalorinnholdet er litt ulikt, det er egentlig den største forskjellen på disse forene. Så, dersom vetrinæren ikke har inne 'dame-foret' så går det helt fint med foret for 'neutered young adults' Takk for svar! De hadde ikke den "serien" der, men det skal jeg se etter når jeg skal lete etter foret Leste litt på nettet om dette foret og det dekker veldig mye :-O Fant et sted på internett hvor de hadde det foret, men det kom på ca £100 med frakt! Vet ikke om det er så billig jeg i forhold til å kjøpe her o.O
Gjest Bobler Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Takk for svar! De hadde ikke den "serien" der, men det skal jeg se etter når jeg skal lete etter foret Leste litt på nettet om dette foret og det dekker veldig mye :-O Fant et sted på internett hvor de hadde det foret, men det kom på ca £100 med frakt! Vet ikke om det er så billig jeg i forhold til å kjøpe her o.O Fòret koster vel ikke over 900kr? I såfall lønner det seg ikke
Brimi Skrevet 25. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2012 Fòret koster vel ikke over 900kr? I såfall lønner det seg ikke Rundt tusenlappen jaa. Nei, jeg tror ikke jeg kjøper den der o.O Da får jeg heller bytte :-(
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 Hvor bra et fôr fullt av unødvendige karbohydrater er kan diskuteres. Men det er i alle fall ingen tvil om at du kan fôre med et annet merke/type uten at skjer noe drastisk så lenge du har nok fôr igjen til å blande inn det nye og katten ikke har noen rare fôrallergier.
Gjest Lille-pus Skrevet 25. april 2012 #10 Skrevet 25. april 2012 Mener en 10 kg sekk "Young Adult" ligger på sånn rett under 700,- (rundt 670 - 680 kroner)
Ryvre Skrevet 25. april 2012 #11 Skrevet 25. april 2012 Ring Tempo i Sandefjord. De pleier å ha godt utvalg ellers så kan de bestille det for deg og da får du det senest en uke senere. Tempo Hund og Katt tror jeg de heter, ligger i Tempokrysset rett på abdre siden av veien for bensinstasjonen
Brimi Skrevet 25. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 25. april 2012 Et problem, dette er et veterinær for og fåes ikke kjøpt på dyrebutikk! Men skal innom en eller to veterinærer imorgen da de var stengt mellom 14 og 17 på det ene stedet o.O
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #13 Skrevet 25. april 2012 Ring Tempo i Sandefjord. De pleier å ha godt utvalg ellers så kan de bestille det for deg og da får du det senest en uke senere. Tempo Hund og Katt tror jeg de heter, ligger i Tempokrysset rett på abdre siden av veien for bensinstasjonen Tempo kan ikke bestille et fòr de ikke har lov til å selge Forøvrig er det flere butikker som har større utvalg, og bedre priser ellers.
Ryvre Skrevet 25. april 2012 #14 Skrevet 25. april 2012 Tempo kan ikke bestille et fòr de ikke har lov til å selge Forøvrig er det flere butikker som har større utvalg, og bedre priser ellers. Finnes en dyreklinikk på andre siden av veien i så fall
Gjest Lille-pus Skrevet 25. april 2012 #15 Skrevet 25. april 2012 (endret) Tønsberg hadde ikke :-( Jeg får vel ta en ringerunde imorgen^^ Jeg tok meg en liten google-runde jeg Og Vedtforld Dyrehospital (med alle sine 3 avdelinger) fører Royal Canin. Det positive var jo at de fører omtrent alle merker som er å oppdrive ! Deriblandt Eucaneba - som er det merket som inneholder aller mest kjøtt i sitt tørrfor. Uansett; Skulle du slenge innom i en så godt utstyrt vetrinærbutikk så spør etter prøveposer Det gir deg en fin mulighet til å finne ut hva hun liker aller best Går det bra med dere fremdeles ? Er litt nysgjerrig på det ser du Edit: Leif på besøk Endret 25. april 2012 av Lille-pus 1
Brimi Skrevet 25. april 2012 Forfatter #16 Skrevet 25. april 2012 Jeg tok meg en liten google-runde jeg Og Vedtforld Dyrehospital (med alle sine 3 avdelinger) fører Royal Canin. Det positive var jo at de fører omtrent alle merker som er å oppdrive ! Deriblandt Eucaneba - som er det merket som inneholder aller mest kjøtt i sitt tørrfor. Uansett; Skulle du slenge innom i en så godt utstyrt vetrinærbutikk så spør etter prøveposer Det gir deg en fin mulighet til å finne ut hva hun liker aller best Går det bra med dere fremdeles ? Er litt nysgjerrig på det ser du Edit: Leif på besøk Da skal vi ta en tur innom der og da! Takk for råd:-) Det går bra med oss! Pus har vekt meg så mye på natta at kroppen fungerer ikke helt, så aktivisering har det blitt litt dårlig med. Evig ond sirkel. Men nå har jeg kjøpt noe lignende til Get Off spray så hun skal holde seg unna bena mine inatt xD Vi var hos dyrlegen igår, hun var så flink! Dyrlegen ble overrasket, for vanligvis løp dyrene så fort de kunne inn i buret igjen. Ikke pusen min, hun nekta! ^^ Ellers er hun ikke så kosete som forrige eier ville ha det til. Men det gjør ikke noe, hun er skjønn forde da :-D
Minya Skrevet 26. april 2012 #17 Skrevet 26. april 2012 Hei alle sammen! Jeg begynner å bli tom for mat til pus, og derfor lurer jeg på hvor i Tønsberg/Sandefjord/Larvik jeg får kjøpt dette foret : neutered young female, Royal Canin? Håper noen vet, ellers må jeg bytte o.O Hvis jeg ikke finner dette foret, hva burde jeg bytte til som er like bra? Det er en dyrebutikk i samme gata som Tønsbergs Blad holder til (ihvertfall for noen år siden) De fører/førte ihvertfall Royal Canin og kunne ta inn alle typer de ikke fysisk hadde i butikken.
Gjest Lille-pus Skrevet 26. april 2012 #18 Skrevet 26. april 2012 Da skal vi ta en tur innom der og da! Takk for råd:-) Det går bra med oss! Pus har vekt meg så mye på natta at kroppen fungerer ikke helt, så aktivisering har det blitt litt dårlig med. Evig ond sirkel. Men nå har jeg kjøpt noe lignende til Get Off spray så hun skal holde seg unna bena mine inatt xD Vi var hos dyrlegen igår, hun var så flink! Dyrlegen ble overrasket, for vanligvis løp dyrene så fort de kunne inn i buret igjen. Ikke pusen min, hun nekta! ^^ Ellers er hun ikke så kosete som forrige eier ville ha det til. Men det gjør ikke noe, hun er skjønn forde da :-D Beklager misprint Vestfold Dyrehospital skulle det stått. Håper det var det du leste (?) Er hun en liten fot-og tå jeger ? Sånn var lille Frøken Fryd også. Nå er det bare en sjelden gang jeg bråvåkner av at det henger en katt fast i tærne mine, - etter klørne Hun kan fint bli ennå mer kosete når hun finner roen Tips til gaveønske til bursdag eller jul: Ekstra lang dyne (220 cm) er godt å ha. Da klarer jeg å pakke dyne under føttene. Det hjelper litt
Brimi Skrevet 26. april 2012 Forfatter #19 Skrevet 26. april 2012 Beklager misprint Vestfold Dyrehospital skulle det stått. Håper det var det du leste (?) Er hun en liten fot-og tå jeger ? Sånn var lille Frøken Fryd også. Nå er det bare en sjelden gang jeg bråvåkner av at det henger en katt fast i tærne mine, - etter klørne Hun kan fint bli ennå mer kosete når hun finner roen Tips til gaveønske til bursdag eller jul: Ekstra lang dyne (220 cm) er godt å ha. Da klarer jeg å pakke dyne under føttene. Det hjelper litt Ja, det var det jeg leste! Vestfold Dyrehospital^^ Hun biter og slikker overalt! Selv kinnet mitt o.O Men godt å høre at hun ikke er alene om det :-D Tror ikke det blir et tema og skifte dyne, jeg elsker den dyna jeg har nå! Har kjøpt sånn "ikke-bite-spray". Funket faktisk veldig bra! Men glemte selvfølgelig å spraye på armer, tær og hånd da o.O Skal prøve det inatt!^^
Brimi Skrevet 26. april 2012 Forfatter #20 Skrevet 26. april 2012 Det er en dyrebutikk i samme gata som Tønsbergs Blad holder til (ihvertfall for noen år siden) De fører/førte ihvertfall Royal Canin og kunne ta inn alle typer de ikke fysisk hadde i butikken. Dessverre har ikke vanlige dyrebutikker lov til å selge det foret jeg vil ha :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå