Gjest LoisLane Skrevet 24. januar 2004 #1 Skrevet 24. januar 2004 Nå er vinter'n her, og da får jeg sprekker under beina (midt på hælen, på siden og midt på tåballen) og på fingrene (ved neglekanten). Det gjør vondt! Jeg smører og filer beina, men det kommer like fordømt, selv om det riktignok ikke gjør like vondt når huden er tynn og myk. Hva skal jeg gjøre?
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2004 #2 Skrevet 24. januar 2004 Sinksalve og mentholathum! Funker på alle sår og sprekker. Sinksalve er særlig bra når huden er slitt av og blank. Mentholathum funker på sprekker på finger, lepper, neseforkjølelse etc. :D
Imax Skrevet 24. januar 2004 #3 Skrevet 24. januar 2004 Gå til fotpleie. Ikke så dyrt, og veldig bra. Spesielt på vinteren (høysesong er sommeren). Fikk tips på en slik salong: Smør inn føttene med fet krem/salve, ha på plastposer (sånn du bruker til brød), og ta på deg sokker. Sitt sånn en stund (litt ekkelt) når du f.eks. ser på tv, så trekker kremen inn. Gjør det flere ganger i uken, så vil du på kort tid merke virkelig forskjell. Mentolatum er et must til lepper i kulda. Håndkrem og menolatum ligger overalt hjemme og på jobb, man må smøre ofte.
Kelsey Skrevet 24. januar 2004 #4 Skrevet 24. januar 2004 Jeg pleier å bruke en salve som heter Øsipus Pasta (kan kjøpes på apoteket) de gangene jeg får sprekker langs neglene. Tar på et tykt lag uten å smøre den inn, setter så et plaster over, og neste morgen har sprekken grodd igjen. :D
:-) anna Skrevet 25. januar 2004 #5 Skrevet 25. januar 2004 Jeg har eksem på hendene og bruker rett og slett plaster... gjerne dobbelt lag... for jeg bruker det for å stive av der sprekken er slik at det ikke sprekker opp igjen med en gang. Slik gror det i allefall raskest hos meg. På beina er det vanskeligere... jevnlig fotpleie og veldig fet fotkrem vil i allefall forebygge en del skulle man tro.
Siss Skrevet 26. januar 2004 #6 Skrevet 26. januar 2004 Smør føttene godt med "Locobase Repair" (fåes på apoteket) om kvelden når du legger deg. Ta gjerne på plastposer med sokker utenpå. Dette har virket kjempebra for mine føtter
Gjest marsve Skrevet 26. januar 2004 #7 Skrevet 26. januar 2004 Hei Jeg anbefaler deg å gå til innkjøp av aloe vera krem med propolis. Den er ypperlig mot sår/hard hud under føttene, og det beste av alt du slipper å bruke fotfil!! Den er også ypperlig mot såre og sprukne hender..og du slipper å bruke alle slags kremer som inneholder kortison. Denne kremen er også fin til de som sliter med psoriasis og andre hud problemer. Lykke til, og god bedring! Ihht våre regler, er det ikke lov å oppgi fullt navn eller e-postadresser i innleggene. E-postadressen din kan du legge inn i profilen din, om du registrerer deg først Navn og e-postadresse fjernet. Tusenfryd - moderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå