Gå til innhold

Kan man ønske seg dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi driver å utarbeide en ønskeliste til bryllupet vårt i høst, da det er mange av gjestene som har etterspurt dette.

I den anledning har vi veldig lyst å ønske oss deler til helt servise, som forsåvidt er ganske vanlig i bryllup. Det spesielle her er at serviset vi ønsker oss selges gjennom Perfect Home, altså ikke i butikk. Viktig å få med at man ikke må handle på et party, man kan bestille direkte fra lokal forhandler, men siden våre gjester kommer fra flere steder i landet ser jeg likevel for meg at det kan virke knotete. Det går an å ønske seg penger å kjøpe servise for, men jeg vet hvordan mange stiller seg til å gi penger i gave (jeg er litt sånn selv, nemlig...).

Så jeg vet ikke helt... Vi liker begge to dette serviset veldig godt, vi har allerede både hverdagsservise (Rosendahl) og mer tradisjonelt "finservise" (arvet), men ønsker oss altså et litt sprekere et også. Vi har sett på serviser som kan ligne litt på dette i butikk, men det er ikke helt det samme (i tillegg til at prisen på Perfect Home-serviset er veldig gunstig).

Mitt spørsmål er derfor - "går det an" å ønske seg dette i bryllupsgave, eller vil det bli for mye styr for gjestene våre? Vi har selvfølgelig andre ting på ønskelisten (i alle prisklasser) som kan kjøpes i butikk.

Serviset det gjelder er forresten "Hvit Lilje" fra Perfect Home, kan finnes i produktkatalogen her: http://perfecthome.mediabook.no/7/

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er vel helt OK?

Gjestene velger selv hva de vil kjøpe - og det kan godt hende at noen vil gå sammen å spleise.

Eventuelt får dere noe, og så kan dere fylle på resten selv.

Jeg blir veldig irritert av styrete og superdyre gaveønsker, men dette synes jeg var helt OK - har ofte gått sammen med andre å spleiset i bryllup på en større gave.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dere fint kan ønske dere dette, men dere må være forberedt på at mange sikkert ikke kommer til å gidde å lete ting frem i labyrinten, og heller kjøper noe av det andre på listen. Jeg klikket på linken, og slike kataloger synes jeg er håpløse å bla i, så jeg ville ikke giddet å kjøpe noe i det serviset.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er helt ok å ønske seg slikt. Det blir ganske idiotisk å ønske seg ting man egentlig ikke vil ha bare for å fylle opp en enkel ønskeliste....

• Liker 2
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Dere har jo andre ting på listen som er lettere å få kjøpt, så da ser jeg ikke problemet med at dere ønsker dere dette serviset. De som har anledning til å få tak i det kan jo gjøre det, de andre kan har jo andre alternativer som de kan kjøpe :)

Skrevet

Dere kan jo også skrive på ønskelisten hvor gjestene får kjøpt det serviset, så slipper de hvertfall og lete :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes fint dere kan ønske dere dette fra Perfect Home!

Det trenger ikke være vanskelig for gjestene og handle heller, for dere kan få laget ønskeliste på samme måte som "tilbords" og "bryllupslisten". Gjestene får passord for å se lista, og kan shoppe fra lista på lik linje som på hvilken som helst annen nettbutikk.

Det servicet er forresten veldig fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...