AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Lurer på hvor mye man må regne med å ut med i alt barnet trenger den første tiden, barnevogn, seng, vugge, klær, ammeinnlegg , o.l.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Det kommer jo helt an på om du ønsker alt nytt, eller om du kjøper brukt. Vogner er svæært dyre nye, ofte 5-8000 men kan få de for en billig penge på Finn. Hvilke merker du velger har også mye si. Noen butikker f.eks Barnevognhuset Rudo har startpakker meg seng/vogn stellebord mm til en grei pris. Ellers kan vel sikkert loppemarkedd ha noe? Mao det kommer helt an på hva du ønsker å legge i det. Men hvis alt skal være nytt vil jeg tippe mellom 10 og 15 tusen....
Mrs.Shadows Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Jeg brukte 10.000 bare på vogna vår, jeg.. Og sikkert 10.000 til i klær. Dette var til nr. 2 Men man KAN få alt veldig billig, og man trenger heller egentlig ikke så mye klær og dill. Sjekk finn.no, evt lokalavis, grupper på facebook etc. Mange som selger ting billig
Schadenfreude Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Her har du en fin tråd hvor folk forteller hva de brukte. Her i gården har det gått tett oppunder 15 000, og da har vi kjøpt MYE brukt, både av møbler og klær. Vognen skulle vi egentlig kjøpe brukt, men fikk et veldig godt tilbud som bare var et par hundrelapper mer enn hva man gir for en pent brukt Emmaljunga på Finn.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Eneste du MÅ ha, er vogn, litt klær og bleier. En budsjettbaby trenger ikke koste mer enn 4-5000 kroner. Vugge, vippestol, ammepute, bleiebeholder, stellebord- alt det er strengt tatt tilleggsutgifter som kan være kjekke å ha, men ikke noe must-have. Så kan du splæsje ut og bruke masse penger også- finnes nesten ingen grenser for hvor mye du kan svi av på en velutstyrt motebaby
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Vi arvet seng, bilstol, og fikk låne vugge. Vogn fikk vi (svigers kjøpte brukt for oss). Så for oss var det ikke så mye...
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Brukte 5000kr på vogn, 1500 kr på bilstol. Begge disse kjøpte vi på salg:) Stellebord fikk vi av svigermor Klær brukte jeg ikke så mye på, fikk ekstremt mye av familien min som hadde vært på storshopping:P Regner med jeg kanskje brukte ett par tusen kr selv. Vognpose- 800kr Vi brukte ikke i nærheten av hele engangsstønaden iallefall! Tror ikke babyer er det dyreste, blir myyye dyrere regner jeg med når de blir større å begynner på frititdsaktiviterter osv:)
Ciara Skrevet 24. april 2012 #9 Skrevet 24. april 2012 Vi brukte 5000. Da arvet jeg vogn av en kollega, fikk bilstol av foreldrene mine, kjøpte lite klær (fikk en hel masse). Sengen var babysengen jeg selv hadde. Det er helt vanvittig hvor kort man bruker diverse utstyr, så jeg syntes det var meningsløst å bruke mer penger enn jeg måtte. Min beste anbefaling er å vente med å kjøpe det du er i tvil om. Butikkene er åpne etter fødselen også, og det er ergelig å kjøpe ting man ikke trenger.
SmallTalk Skrevet 24. april 2012 #10 Skrevet 24. april 2012 Hittil har vi brukt ca 1500 kr, men så har vi ikke handlet noe mer enn madrass, sengetøy, en bamse og litt klær. Nå som vi snart skal begynne å handle de store tingene, så regner jeg med at utgiftene øker betraktelig. Bare vogn og bilstol + base kommer på ca 10.000 kr. Videre så følger stellebord, mere sengetøy, dunpose, oppussing og innredning av barnerom (vi har seng, og den er etter meg) + alle de småtingene man gjerne glemmer bort at man trenger. Jeg regner ikke med at vi kommer til å bruke under 30.000 kr totalt.
Vibi Skrevet 24. april 2012 #12 Skrevet 24. april 2012 Jeg tror babyutstyr er mulig å tilpasse ethvert budsjett. Du kan kjøpe mye brukt, og hvis du begynner tidlig kan du kjøpe masse på tilbud. Vi fikk vogn med tilbehør (var en sånn pakke-deal) av mamma, det er tradisjon i min slekt. Babycall og bilstol kjøpte jeg på tilbud. Basen til bilstolen og stellebord kjøpte jeg i Sverige. Vi bor på Østlandet, og har kort vei til Strømstad, så her er det mye å spare om du har mulighet. Vippestol, dunpose, en haug med klær, brystpumpe, ammepute, massevis av kluter og håndkler, stellebag og sikkert mer kjøpte vi veldig billig/ fikk vi av en god venninne. Sprinkelseng, madrass, samt møbler til babyrommet kjøpte vi på Ikea. Lammeskinn til senga kjøpte vi fra Nøstebarn. Vi ønsket oss babygym, rangle og lammeskinn til vogna i barselgave. Tipper nok at vi brukte rundt 15 000 kr. Kunne fint brukt både mer og mindre. Vi var heldige som fikk den dyreste tingen i gave. En fordel er at det er veldig enkelt å selge utstyret til halv pris på finn når du er ferdig med det.
missLynch Skrevet 24. april 2012 #13 Skrevet 24. april 2012 Mener det ble brukt ca 15-20.000,- Dette dekket ny vogn, seng med madrass, klær, lammeskinn, bæresele, kluter, dyner, tepper osv. Bilstol og ammepute lånte vi. Det er supert hvis man har mulighet til å låne av venner og søsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå