Gå til innhold

120 dager i fengsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars mora - som må sone 120 dager, etter å ha latt kjæresten mishandle guttungen til døde. Enten hun er dum, ond, blind eller døv eller hva hun nå må være. 120 DAGER!!! For en vits!!!! Hva er et barneliv verdt i Norge?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest hogwash
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at denne dommen samsvarer med "den generelle rettsoppfatning" :sukk:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hadde hun fått like kort straff om hun hadde vært mann, mon tro? Hva om hun ikke hadde hatt flere barn?

Hun fortjener ikke at navnet hennes holdes hemmelig. Hun og morderektemannen burde fått trynet smurt utover hver eneste avisforside i landet.

• Liker 1
Skrevet

Det er helt sinnssykt. Men er ikke hun også psykisk syk? Eller som jeg forsto det av avisene tidligere, rett og slett "dum"? Hun mener jo at hun ikke forsto hva som foregikk, og da må hun jo enten lyve eller være.. Rett og slett tilbakestående.. Så da er hun vel kanskje dømt på grunnlag av det? Aner ikke jeg, men hun ble da fratatt sine andre barn pga mangel på IQ og forståelseevne.

AnonymBruker
Skrevet

Liv Løberg dømt til fengsel i 14 måneder

Liv Løberg er dømt for å ha jukset med vitnemål i jobbsøknader. Ni måneder av fengselsstraffen gjøres ubetinget.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10073370

Det er verre, i følge staten, å jukse til seg litt penger enn det er å ta livet til et lite barn.

• Liker 5
Skrevet

Det er helt sinnssykt. Men er ikke hun også psykisk syk? Eller som jeg forsto det av avisene tidligere, rett og slett "dum"? Hun mener jo at hun ikke forsto hva som foregikk, og da må hun jo enten lyve eller være.. Rett og slett tilbakestående.. Så da er hun vel kanskje dømt på grunnlag av det? Aner ikke jeg, men hun ble da fratatt sine andre barn pga mangel på IQ og forståelseevne.

Det var vel den eneste sjansen advokaten hadde til å redde stumpene hennes. Det var litt sånn jeg følte det ihvertfall. Jeg har ihvertfall aldri sett noen av de rundt henne beskrive henne som "dum" før.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg syns dette er like ille som at han som slo ihel et forsvarsløst barn med nevene sine bare fikk 8 år. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå den lave straffen de har fått, begge de to..

Skrevet

Det er ufattelig, rett og slett.

Skrevet

Liv Løberg dømt til fengsel i 14 måneder

Liv Løberg er dømt for å ha jukset med vitnemål i jobbsøknader. Ni måneder av fengselsstraffen gjøres ubetinget.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10073370

Det er verre, i følge staten, å jukse til seg litt penger enn det er å ta livet til et lite barn.

Det slo meg også da jeg leste avisen i dag, at det etter rettens syn er mindre alvorlig å unnlate å gripe inn når et barn mishandles til døde, enn å jukse med noen papirer. Liv Løvberg har jo forøvrig gjort en bra jobb, og har hverken mishandlet, torturert eller drept noen..

Skrevet

120 dager i denne saken er rett og slett en vits. En veldig trist vits :(

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes det er bra de begge ble dømt jeg. Det betyr faktisk noe at man får 2 års straff (hvorav 120 dager ubetinget) for å unnlate å gripe inn når et barn mishandles når det er i din varetekt. Finnes det tilsvarende dommer?

Det er et kraftig signal om at det ikke er greit å snu det døve øret til når barnet ditt lider.

Skulle gjerne sett maksimums straff for stefaren og 5 år for moren, men jeg antar at det er omstendigheter jeg ikke har fått med meg.

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne sett maksimums straff for stefaren og 5 år for moren, men jeg antar at det er omstendigheter jeg ikke har fått med meg.

Hun fikk kraftig strafferabatt fordi det har tatt lang tid. I fremtidige saker får man forhåpentligvis tatt tak i det før, siden iv nå har en rettspraksis.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Hun fikk kraftig strafferabatt fordi det har tatt lang tid. I fremtidige saker får man forhåpentligvis tatt tak i det før, siden iv nå har en rettspraksis.

Denne saken stinker i alle ledd. Statsadvokaten måtte PÅLEGGE politiet å etterforske dødsfallet. Er ikke rart det tok lang tid.

Jeg håper det er sant at de har tatt barna fra dem.

Skrevet

Det sto i avisa for en stund siden at hun har mistet omsorgen for barna sine, bla. på grunnlag av en IQ-test.

Klarer uansett på ingen måte å forstå hvordan noen er i stand til å være sammen med ett monster som faktisk skader barnet sitt - så det ender med at han dør?! Er så utrolig trist hele historien. ALLE rundt Christoffer sviktet ham :sukk:

Gjest Blondie65
Skrevet

Det sto i avisa for en stund siden at hun har mistet omsorgen for barna sine, bla. på grunnlag av en IQ-test.

Klarer uansett på ingen måte å forstå hvordan noen er i stand til å være sammen med ett monster som faktisk skader barnet sitt - så det ender med at han dør?! Er så utrolig trist hele historien. ALLE rundt Christoffer sviktet ham :sukk:

Det er nok ikke så mange hjul som går rundt i det topplokket der. I tillegg kan det jo være at hun ikke turde noe annet enn å tro på det mannen sa av frykt for å miste han. Mange mødre som har gjort dette før henne. Veldig på tide med en offentlig beskjed om at det ikke er greit.

Hjertet mitt blør for Christoffer og hans pappa. Tenk så vondt han må ha det, og besteforeldrene også.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hørte nyhetene på radio i sta, sa de at det var 120 dager som var betinget fengsel, ikke ubetinget slik det står på feks dagbladet.

Gjest Blondie65
Skrevet
I dommen fra Tønsberg tingrett som ble forkynt for moren tirsdag dømmes hun til fengsel i to år og seks måneder, hvorav 120 dager gjøres ubetinget og resten gjøres betinget med en prøvetid på to år.

Kilde: VG

AnonymBruker
Skrevet (endret)

....burde jo fått 21 års forvaring sånn som de dømte i Baneheia-saken!

Tråden er ryddet for identifisering.

Mvh Sulsoi.

Endret av Sulosi
AnonymBruker
Skrevet

....burde jo fått 21 års forvaring sånn som de dømte i Baneheia-saken!

Tråden er ryddet for identifisering.

Mvh Sulsoi.

Helt enig, jeg mener at mishandlingen over tid bør sidestilles med voldtekt. Moren burde få 10 år.

Skrevet

Det er nok ikke så mange hjul som går rundt i det topplokket der. I tillegg kan det jo være at hun ikke turde noe annet enn å tro på det mannen sa av frykt for å miste han. Mange mødre som har gjort dette før henne. Veldig på tide med en offentlig beskjed om at det ikke er greit.

Hjertet mitt blør for Christoffer og hans pappa. Tenk så vondt han må ha det, og besteforeldrene også.

Det er nok her det ligger tror jeg. Mannen var jo helt klart en psykopat, og hun var svak, og ble manipulert. Helt riktig at de begge sitter i fengsel, og at de ikke lenger har omsorg for de to andre barna. Allikevel syns jeg straffen hans på 8 år er langt "værre", i den forstand at den er altfor lav, enn straffen hennes. Hun er vel den første som i det hele tatt er dømt for indirekte mishandling om man kan kalle det det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...