AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Etter å ha lest her inne og andre artikler om PCOS er jeg livredd for at jeg kan ha det :/ Mine symptomer: - ansiktshår (napper og fjerner de ofte) er ikke stive sorte hår - kviser i ansikt og rugg/skuldre (er 25 år) - hatt ustabil mens, men siste tre gangene har den kommet 1 gang i mnd - mn har aldri hatt stabil mens når jeg IKKE har brukt p-piller - når jeg var hos gynekolog for ca 4 år siden sa de jeg hadde "endringer i cellene (var ikke noe med kreft å gjøre) måtte klippe livmortappen min .. - sluttet på p-piller for ca 1 år siden, men har ikke blitt gravid Uff, håper noen kan svare meg kommer som sagt til å bestille legetime rett etter mens (forhåpentligvis rett rundt hjørnet)
Gjest SnowLeopard Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Du kan ha det, men det er heller ikke gitt at du har det. jeg ville ha tatt en time hos lege/gynekolog og stolt på svarene jeg fikk der, fremfor her på KG 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Celleforandringer har ingenting med PCOS å gjøre, det er HPV viruset og kan ramme hvem som helst. Uregelmessig menstruasjon, ofte med lange intervaller er det vanligste symptomet. Kviser/uren hud, økt behåring og overvekt er de nest vanligste. En blodprøve og en innvendig UL vil gi deg svaret.
Athene Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 (endret) Alt som er sagt over er riktig. Det er ingen sikre tegn på PCOS, kun en rekke symptomer som settes sammen til en diagnose, hvorav uregelmessige sykluser er den viktigste faktoren. Det finnes ingen behandling, med mindre du er overvektig. Da har som regel en vektreduksjon positiv effekt. ELler dersom det også avdekkes insulinresistens, da kan metformin helpe. Ønsker man ikke barn anbefales ofte p-piller for å holde hormonene i sjakk. Ønsker man barn undersøkes det først om man har eggløsning av seg selv, har man ikke det forsøkes midler for å fremprovosere en eggløsning. Endret 24. april 2012 av Athene
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Takk for alle svar .. Usikker på om jeg har eggløsning, har bestilt slike tester for å sjekke Har veldig lyst på barn, derfor jeg har sluttet på p-pillene .. Glemte vel å nevne at jeg er kjukk(?) syns ihvertfall d selv, er vel 170 høy og veier ca 85 kg .. mn holder på å gå ned i vekt. Håper virkelig ikke jeg har PCOS, mn etter å ha lest å lest så blir man jo litt paranid - hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå