Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har av og til slitt med tørre lepper, spesielt nå i vår egentlig. Kjøpte en økologisk EOS leppepomade til 80kr på vita, og tenkte "NÅ blir det sikkert bra". Den gang ei, smurte på EOSen, og etter en stund var leppene like tørre, føltes stramme, og skinnbiter kom frem.

Hva faen, hva skal jeg egentlig gjøre??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eight Hour Cream?

På leppene?? Den lukter jo fjøs!

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler blistex sin lip relif creme:)

Skrevet

Carmex - den funker fjell!

En liten og rund hvit boks, med gult lokk. Jeg kjøpte min på ica maxi, men de har den på vita også.

• Liker 1
Skrevet

Det jeg gjør er å smøre et tykt lag med Lacobase Repair på leppene før jeg legger meg og dagen etterpå er leppene mye mykere! Og så bruker jeg vanlig leppomade (jeg liker veldig godt EOS mint) resten av dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd salve som er beregnet til brystvortene(såre brystvorter ved amming)?

Den fungerer faktisk veldig bra :)

Skrevet

Kløvervaselin. Spesielt før du legger deg - da kan du gjerne ta på litt ekstra, som får trekke inn i leppene. Men sørg for at du ikke smører på hele tiden, flere ganger i timen. Selv om målet er å få fuktigheten tilbake, vil du ikke overstyre kroppens naturlige regulering (bare hjelpe den).

Og om du drikker lite vann, kan det også være noe av grunnen.

AnonymBruker
Skrevet

du skal skrubbe leppene med hjemmalaget skrubb. du blander bare olivenolje og sukker og masserer leppene forsiktig en liten stund. deretter smører du på sheabutter helst uraffinert 100%, dette får du tak i flere steder på nettet, men kan også kjøpes på de fleste estetique. prøv feks. Loccitaine sin. shea butter gjentar du så mange ganger om dagen som du har behov for. den beskytter leppene mot kulde og den har naturlig solfaktor i seg(altså den beskytter leppene mot ytre påkjenninger). drikk mye vann, og unngå å dra vekk bitene som løsner fra leppene. vær tolmodig, dette må i starten kanskje gjentas hver dag! Dette ER det mest effektive!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lypsyl! :) Den orginale hvite med blå skrift. Den funker veldig bra for meg. Det var også den vi brukte på sykehuset, til pasienter med veldig tørre lepper. Det hjalp virkelig.

Du får kjøpt den i matbutikker. Den rundt 20 kroner og varer lenge.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du kjøpte den runde eggformede leppepomaden fra EOS så gir ikke den meg noe som helst, man kan smøre og smøre og det eneste den gjør er å tørke ut leppene ytterligere.. Jeg har bedre hell med den fra EOS i vanlig leppepomade forpakning, som du vrir opp.

Ellers har de noen veldig gode på apoteket som jeg kan anbefale. En fra ACO som heter 'Face Cerat'. Den mykgjør leppene helt utrolig og har virkelig hjulpet på meg. Inneholder vitamin E og Vanillin (hva nå det er for noe..), gir ikke noe farge, lukter littegrann vanilje kanskje og er helt suveren.

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler blistex sin lip relif creme:)

Blistex ja. Gjerne den på blå krukke(om den fins lenger)

AnonymBruker
Skrevet

Jaha, så har jeg feilet IGJEN..

Kan forresten si at jeg har prøvd alle typer lypsyl, det fungerte ikke, blistex fungerte heller ikke, og heller ikke carmex :(

Har ikke prøvd brystvorte salve, hjemmelaget skrubb og shea smør etterpå, kløvervaselin, eller locobase repair, heller ikke rosebud.

Irriterende at jeg må ut og bruke penger på dette IGJEN.

TUSEN takk for svar, får bare prøve videre!

AnonymBruker
Skrevet

Bruk eos om natten og kløvervaslin om dagen. Mineraloljen som er kløvervaselin, vil skape et beskyttende lokk over leppene dine mens eos vil gi fukt om natten.

Skrevet

Carmex - den funker fjell!

En liten og rund hvit boks, med gult lokk. Jeg kjøpte min på ica maxi, men de har den på vita også.

Den inneholder mye mineralolje. Slet selv med tørre lepper, brukte den + Mentholatum. sluttet med de, gikk heller over til The Body Shop sin Cocoa Butter Lip Care Stick - problemet mitt ble løst med en gang! Koster 69 kr, men holder lenge!

Du kan lese mer om den her

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg ekstra tørr så bruker jeg Locobase. Er også veldig fornøyd med EOS på dagtid fordi den gir fukt. Nå tester jeg ut md formulations sin sun lip balm og må si at den gir godt med fukt. Dyr, men er superfornøyd. Den har solfaktor 20.

AnonymBruker
Skrevet

Locobase (apotek) er fint som håndkrem før du legger deg og på veldig tørre områder på kroppen som f.eks. albu. En utrolig grei krem som kan brukes til så mangt. Altså ikke bortkastes selv om det i utgangspunket er leppene du vil bruke den på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...