AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Dere kortetenkte, overkåte tøfler som går rundt og booster egoet til den første dundra eller quasimodokjerringa dere ser. Legger dere flat etter den første gjennomsnittlige søte jenta dere ser og overbeviser dere selv om at hun er så attraktiv. Kvinnfolk går da ikke rundt å sikler på gjennosnittlige gutter de. De behandles som homser eller venninner. Still noen jævla krav, slutt å sjekk om gjennomsnittlige kvinnfolk eller åpne døra for dem for å være høflig. Slutt å KJEM DEM BORT! Jeg er en 8-er, men får jeg 8-er jenter? Nei fordi de er forbeholdt 10-er gutta fordi dere andre menn uten krav går rundt og får dem til å tro at de kan gjøre så mye bedre. Går det ann å få slutt på denne bedritende oppførselen en gang? 4
Cuckold Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 (endret) Skjønner hva du sier, men kjønnsmarkedet er ikke ett marked, det er to: ett for de rene seksuelle forhold, sexrelasjonsmarkedet, og ett for langvarige eksklusive kjæresteforhold. Det er først og fremst på det førstnevnte, sexrelasjonsmarkedet, kvinner har et overtak. Og slik vil det forbli så lenge menn som samlet gruppe er ivrigere på sex for sexens skyld. Først den dagen da de 20-30 % mest attraktive kvinnene er så på hugget etter sex at de dekker hele behovet de 20-30% mest attraktive mennene har for tilfeldig sex, vil forholdene jevne seg ut. Jeg er faktisk ikke sikker på om det noensinne vil skje. Vi kan ikke utelukke at hunnen også hos mennesket er disponert for større kresenhet og konsekvent forsøker å pare seg med en svært attraktiv hann. Når dyr lever i tosomme parforhold vil dette fortsatt gjelde, men i slike arter vil hannen også stille større krav til attraktivitet hos den hunnen han skal være sammen med, for i den grad han investerer mye av sin dyrebare tid på å fø opp felles unger, vil også han ha en biologisk interesse av at ungene har best mulig gener. Derfor vil både hann og hunn i en monogam art (en art der kjønnene finner sammen i par) prøve å finne seg en så attraktiv partner som mulig, og hvis det blir født omtrent like mange hanner som hunner av en art, vil ikke partnermarkedet være hardere for hannen enn for hunnen. Hunner vil ikke konsekvent kunne få mye mer attraktive partnere så lenge forholdet mellom antall hanner som søker en å dele livet sitt med og antall hunner som ønsker det samme er tilnærmet 1:1. I Norge i dag er det et par forhold som kan rote til det 1:1-forholdet som gjelder mellom menn og kvinner på partnermarkedet og gi inntrykk av at kvinner har et overtak: Det ene er at menn og kvinner har ulike popularitetskurver gjennom livet. Siden gutter/menn også oppfatter yngre jenter/kvinner som aktuelle kjærestekandidater mens jenter/kvinner stort sett foretrekker gutter/menn som er eldre, vil den unge jenta få et overtak på partnermarkedet i tenårene og et stykke utover i tjueårene. For mens en jente kan være aktuell kjæreste for flere årskull over seg, vil en gutt på samme alder stort sett være henvist til å konkurrere med eldre og rikere gutter om jenter på samme trinn og yngre. Men dette jevner seg ut når man ser livet under ett. Etter hvert som mannen blir eldre vil han i større grad begynne å oppleve forsiden av den medaljen han tidligere først og fremst opplevde baksiden av. Det andre forhold som kan ha betydning er at det blant innvandrere til Norge er vesentlig flere menn og at det selv blant de relativt sett færre innvandrerkvinnene er en betydelig andel som er reservert menn fra egen etnisitet eller religion. Men dette har neppe noen veldig stor statistisk betydning, det kan sammenliknes med at det fødes et par prosent flere gutter enn jenter. Slike små prosentvise forskjeller gir ingen stor skjevhet på partnermarkedet. Det du imidlertid kan ha rett i er at det er en del jenter som "lærer" sin attraktivitet på sexrelasjonsmarkedet og som derfor overvurderer egen attraktivitet og hvem man kan ha sjans på på partnermarkedet. Som du vil se, bla i denne tråden Sukker.no - 2, 3 eller 10 menn på hver kvinne? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=435685 finnes en del kvinner som oppriktig mener at det er et misforhold mellom antall attraktive kvinner og attraktive menn. Det er slik verden fortoner seg hvis du lider av det jeg har kalt prinsessesyndromet. Slike kvinner vil nesten konsekvent overvurdere sin egen og sine medsøstres attraktivitet på bekostning av menns. For slike kvinner fortoner det seg som at det kryr av svært attraktive kvinner i verden, uansett hvor du snur og vender deg ser du 8-ere, 9-ere og 10-ere, mens de attraktive mennene er svært få. Forholdene på Sukker og tilsvarende arenaer der mannens seksuelle pågåenhet gir kvinnen et overtak vil selvsagt kunne bidra til å styrke slike illusjoner, men forholdet mellom antall menn som ønsker en å dele livet med og kvinner som ønsker det samme er tilnærmet 1:1. Endret 24. april 2012 av Cuckold 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 TS, nå har du fremmet ditt synspunkt om denne saken. Skal vi ikke snart velge et litt annet tema?
Gjest NotSo Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 (endret) Så det du sier er at jeg skal slutte å være høflig mot jenter jeg ikke synes er attraktive? Endret 24. april 2012 av NotSo 1
Gjest Janus Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Tanken har ikke streifet deg at grunnen til at du ikke får de damene du ønsker er at du ikke er helt på det nivået som du selv tror? Måten du formulerer deg på og omtaler damer indikerer at du konvergerer mot nedre del av skalaen. 4
Suzy Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Gratulerer TS - du klare å putte på Cuckold en femøring.... 5
Gjest _Blomsten_ Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Hvis man er jente skal man ikke tro man er noe tydeligvis.
Gjest Tidssone Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Hvis man er jente skal man ikke tro man er noe tydeligvis. Ååååååjoooooodaaaaa! Klart du ER noe. Du er: - golddigger - hore - fittekjerring - mindre verdt enn menn - et individ som har altfor høy tro på deg selv Ja. Kunne ha fortsatt sånn. Kvinneguiden er ikke akkurat stedet for å få bygget opp et selvbilde. 5
Suzy Skrevet 24. april 2012 #9 Skrevet 24. april 2012 Og har prinsessesyndromet - du må ikke glemme det! 3
Gjest _Blomsten_ Skrevet 24. april 2012 #10 Skrevet 24. april 2012 Ååååååjoooooodaaaaa! Klart du ER noe. Du er: - golddigger - hore - fittekjerring - mindre verdt enn menn - et individ som har altfor høy tro på deg selv Ja. Kunne ha fortsatt sånn. Kvinneguiden er ikke akkurat stedet for å få bygget opp et selvbilde. Hadde vi møtt mennene som sprer denne propagandaen her er det ikke sikkert selvbildet vårt hadde vært så dårlig likevel 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #11 Skrevet 24. april 2012 Det er noen få som sprer dritt fra begge sider av kjønnsstreken, men det gjelder som alltid ellers å heve seg over det. De fleste er jo ikke sånn. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg har blitt litt frustrert av å ha opplevd avslag etter avslag fra kvinner bare fordi jeg kanskje ikke er like spennende som gutter/menn jeg selv ikke har rare respekten for. Det gjør noe med en person når man går store deler av livet (ufrivillig) alene... Jeg skylder ikke på noen for at det er sånn, men jeg ønsker iallefall at vi kan enes om hva som er realiteten i samfunnet i dag. Synes det blir så dumt å male et rosenrødt bilde av et tema som så mange i dag sliter med...
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 24. april 2012 #13 Skrevet 24. april 2012 Skal man ikke være høflig mot de som er mindre attraktive enn seg selv? Jeg vet ikke hvordan det er med deg, ts, men selv om en mann holder opp døra for meg, eller lar meg komme foran i køa på butikken så tror jeg ikke automatisk at han ønsker å komme i buksa på meg. Og har tanken streifet deg at det ikke finnes noen universell skala på hvor attraktiv man finner hverandre? Det du anser som en 4'er" kan andre se på som en 10'er. Forøvrig er jeg drittlei av dette 7'er, 8'er - skala tøvet. Når jeg er ute ønsker jeg ikke å dømmes ut fra noen skala. Jeg er Maria, og det er bare en av meg i hele verden. Døm meg ut i fra det i stedet. 4
Gjest Grønnblomst Skrevet 24. april 2012 #14 Skrevet 24. april 2012 Ååååååjoooooodaaaaa! Klart du ER noe. Du er: - golddigger - hore - fittekjerring - mindre verdt enn menn - et individ som har altfor høy tro på deg selv Ja. Kunne ha fortsatt sånn. Kvinneguiden er ikke akkurat stedet for å få bygget opp et selvbilde. Denne likte jeg. Skal ta den med meg i skjellsord vokabularet mitt
Gjest Tidssone Skrevet 24. april 2012 #15 Skrevet 24. april 2012 Denne likte jeg. Skal ta den med meg i skjellsord vokabularet mitt En av mine favoritter også.
Gjest .-L-. Skrevet 24. april 2012 #16 Skrevet 24. april 2012 (endret) Det som må skje er at menn må ta større del i oppdragelsen og ikke latt mor få styre butikken. Når mor styrer oppdragelsen ender guttene opp som snille lam som til de grader blir grisebanket av ulvene som faktisk har tenner. Jeg er et prima eksempel på akuratt dette, jeg var veldig snill før Endret 24. april 2012 av .-L-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå