Gå til innhold

Hundeforsikring og registrering i nkk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi betalte 15 000,- for hunden vår, og vil selvfølgelig ha livsforsikring på den for samme summen.

Vi har forsikret hunden i Agria, men der får vi bare livsforsikret den for 6 000,-, fordi vi enda ikke har fått registreringsnummeret i NKK fra oppdretteren.

Nå har vi hørt at det kan ta noe tid å få denne registreringen, jeg blir rett og slett nervøs for at det skal skje noe i mellomtiden!

Tenk om hunden slet seg og ble påkjørt og drept, det ville være dobbelt tragisk om vi ikke hadde råd til å kjøpe en ny hund bare fordi forsikringen ikke var i orden..

Er det noen som vet om de andre forsikringsselskapene er like strenge?

Vi vurderer å eventuelt flytte forsikringen til et annet selskap, inntil vi får reg.nr i NKK.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betalte 15 000,- for hunden vår, og vil selvfølgelig ha livsforsikring på den for samme summen.

Vi har forsikret hunden i Agria, men der får vi bare livsforsikret den for 6 000,-, fordi vi enda ikke har fått registreringsnummeret i NKK fra oppdretteren.

Nå har vi hørt at det kan ta noe tid å få denne registreringen, jeg blir rett og slett nervøs for at det skal skje noe i mellomtiden!

Tenk om hunden slet seg og ble påkjørt og drept, det ville være dobbelt tragisk om vi ikke hadde råd til å kjøpe en ny hund bare fordi forsikringen ikke var i orden..

Er det noen som vet om de andre forsikringsselskapene er like strenge?

Vi vurderer å eventuelt flytte forsikringen til et annet selskap, inntil vi får reg.nr i NKK.

Jeg har ikke hørt om noe så rart før. Hadde skiftet forsikringsselskap tvert. Det skal da virkelig ikke ha noe å si om hunden er registrert i NKK eller ikke! Her må det jo være i overkant tett samarbeid mellom Agria og NKK. Fristet til å bytte selskap selv når jeg hører sånt - har selv Agria og ikke hørt om dette før. Sikker på at det stemmer?

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske at det var sånn når jeg forsikret mine hunder. Har forsikring hos gjensidige. Hele kjøpssummen blir dekket dersom hunden skullle dø - og sånn har det stått i papirene siden jeg tegnet dem.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Måtte sannelig slå på tråden til Agria for å sjekke at det ikke bare var vedkommende som svarte på e-posten som ikke visste hva som var rett, men joda, de bekreftet at vi ikke får dekket mer enn 6.000 så lenge hunden ikke er registrert, eller under registrering i NKK.

Vi venter på at oppdretter skal få solgt den siste valpen før kullet blir registrert, og vet jo ikke hvor lang tid det kan ta... Gjett om vi har lært at vi skal kjøpe forhåndsregistrert hund neste gang!

Har bedt om pris på forsikring fra Gjensidige, så ut på nettsiden som at de dekker hele beløpet dersom uhellet skulle være ute.

Skuffet over Agria i dette.. Trodde det skulle være nok at vi har kontrakt på at hunden er renraset og skal registreres i NKK så snart som mulig, og at vi har betalt 15.000 for den, men nei.

Skrevet

I alle dager. Da skal jeg jammen ta en telefon til Agria selv også. Jeg får valp fra Sverige om ikke lenge, og har ikke engang tenkt å omregistrere til NKK. Jeg synes det høres helt hindisdes ut at de ikke vil fullforsikre en hund som ikke er registrert i NKK - det skulle jo jammen ikke ha noe med saken å gjøre! Kjenner jeg blir irritert her nå... Greit at NKK og Agria samarbeider, men det får da være grenser.

Skrevet

Nettopp snakket med Agria, og grunnen er visstnok at hvis hunden ikke er registrert i NKK så regner de den som blandingsrase! Og i følge forsikringsselskapene er da blandingsraser mindre verdt tydeligvis... (artig for de som kjøper seg blandinger på finn til 20.000...). Visstnok gjelder dette også utbetalinger ved operasjoner og sykdom knyttet til HD/AD også.

Jeg har 6 hunder forsikret i Agria men nå skal jeg jammen undersøke andre forsikringsselskaper selv. Dette var jo helt idiotisk. Har tidligere hatt forsikringer i Gjensidige og det var ikke samme bestemmelsene der. Hos de er en hund en hund.

Skrevet

En av grunnene til at jeg byttet til Gjensidige.

Det og at Agria måtte jeg nærmest krangle med for å få fortgang i sakene, mens med Gjensidige så har jeg bare overlatt alt til veterinæren og ting har blitt ordnet på dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Venter enda på svar fra Gjensidige, de skulle ta kontakt med et forsikringstilbud. Synd at Agria er så "storsnutet" på dette, hadde hørt så mye bra om deres hundeforsikring. Men litt konkurranse på markedet er kanskje bare bra!

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen.

Fikk et tips om Nemi forsikring, fikk en årspris på 1970 kr, da med livsforsikring på 15 000, veterinærutgifter 30 000. Agria skulle ha 1986 kr for samme veterinærdekning og bare 6 000 i livsforsikring.

Skal vente til jeg har hørt fra Gjensidige også, så blir det byttet tvert:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes faktisk ikke dette var noe ille jeg da. Agria har faktisk rett. Så lenge hunden ikke er ferdig registrert i kennelklubben, så er den å betrakte som blandingshund, og for Agria ville det være urimelig å skulle dekke mange tusen ved død for en hund med lite verdi. Skulle man åpnet for dette, ville det veldig fort kunne bli misbrukt.

Jeg har brukt Agria i mange mange år, og er svært fornøyd med oppfølgingen. Pengene kommer kjapt inn på konto, og vi har heller ikke fått avslag på behandling, selv om vi har hatt noen behandlinger som har kostet riktig mye penger.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Men for oss som har betalt 15 000 for en renraset hund, så ville det være ganske ille om den døde, og vi bare fikk utbetalt 6 000 fordi registreringen ikke var gått i orden enda...?

Det er jo ikke en blandingshund bare fordi den ikke var forhåndsregistrert?

Fikk svar fra gjensidige, de skulle ha over 2600 for den samme forsikringen, så da blir det Nemi på oss:-)

• Liker 1
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Agria dekker vel veterinærutgifter opp til 45 000 hvis jeg ikke husker feil, og det kan fort bli dyrt om hunden må bukopereres av vakthavende veterinær på en helligdag. Så du kan jo sjekke opp beløpene en gang til før du bestemmer deg ;)

Lykke til!

Skrevet

Ts her.

Men for oss som har betalt 15 000 for en renraset hund, så ville det være ganske ille om den døde, og vi bare fikk utbetalt 6 000 fordi registreringen ikke var gått i orden enda...?

Det er jo ikke en blandingshund bare fordi den ikke var forhåndsregistrert?

Fikk svar fra gjensidige, de skulle ha over 2600 for den samme forsikringen, så da blir det Nemi på oss:-)

Inntil den er registrert er den pr def en blandingshund.

Det er ikke Agria som ikke har gjort jobben sin her, men oppdretter som ikke har forhåndsregistret valpene.

Når det gjelder forsikringen, hadde jeg ikke villet å bruke et selskap som ikke har direkteoppgjør, men det er min mening.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg TS, venter i spenning på om de siste valpene snart blir solgt slik at jeg kan få min registrert som renraset. Jeg har tegnet forsikring i Agira og så lenge papirene fra oppdretter kommer i orden skal forsikringen fungere fint. De 6000,- justeres da opp til det vi har betalt for hunden.

Jeg er mere spent på hva jeg kan gjøre i fht oppdretter dersom det tar for lang tid og hun ikke registrerer kullet.

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke dette var noe ille jeg da. Agria har faktisk rett. Så lenge hunden ikke er ferdig registrert i kennelklubben, så er den å betrakte som blandingshund, og for Agria ville det være urimelig å skulle dekke mange tusen ved død for en hund med lite verdi. Skulle man åpnet for dette, ville det veldig fort kunne bli misbrukt.

Jeg har brukt Agria i mange mange år, og er svært fornøyd med oppfølgingen. Pengene kommer kjapt inn på konto, og vi har heller ikke fått avslag på behandling, selv om vi har hatt noen behandlinger som har kostet riktig mye penger.

I mitt tilfelle vil min renrasede hund som er registrert i DKK ifølge Agria være en blandingshund hele livet såfremt den ikke omregistreres for den nette sum av 750 kr til NKK. Hvorfor skal jeg det? Jeg er medlem med andre hunder i NKK og har ingen interesse av utstilling. Synes du ikke det er litt søkt at Agria - til motsetning av andre selskap da vil betrakte den som blanding?

Jeg skal forøvrig forsikre min nye i Codan. Koster 100 kr mer enn i Agria + at den blir fullforsikret. Agria tar 1430 pr hund jeg har i dag, og det er kun vet kostnatder til 20.000 og uten livsforsikring, så Agria er ikke av de billigste for oss ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...