AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Nå har jeg ENDELIG funnet en destinasjon i øst-europa det går direktefly til fra her jeg bor.. og det ble Vilnius. Er det noen som har vært der? Hva syns dere? Hva kan en gjøre der? Setter stooor pris på om noen har erfaringer:)
Portvinpiken Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Var der for et par år siden på konferanse. Dette var i januar så det var bitende kaldt og mye snø, men Vilnius var et sted jeg kunne godt tenke meg tilbake til på en langhelg, men da helst om våren/sommeren. Det er en by med MYE interessant historie, og en utrolig mix av kulturer og ulike religioner. Landet har vært okkupert under div andre land i lange tider, men har til tross for dette klart og opprettholde mye av sin egen identitet og er en smeltegryte av ulike kulturer. Det var en sjarmerende by med trange smug og gamle flotte bygg. Jeg var ikke å mye på shopping, men var ute å spiste på et par hyggelige steder, og prisene er velig greie for oss nordmenn. Vet ikke om jeg vil anbefale den lokale maten med syltelabber etc men det er jo smak og behag :-) Byen er absolutt verdt et besøk etter min mening. God tur :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå