Gå til innhold

tatt for mye ibux

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt så utrolig store smerter i magen gjennom gårsdagen og iløpet av natten, og har ikke klart å sove et eneste øyeblikk.

I ren desperasjon fant jeg fram 400 mg ibux-pakken, og fråtset i meg 12 piller.

Eneste som sto i hodet på meg var "Orker ikke mer. Må sove!"

Er dette veldig farlig og skadelig?

Gjest Spinell
Skrevet

Ring Giftinformasjonen med en gang. Tlf 22 59 13 00

Her står det litt mer.

Skrevet

Hvordan går det?

Ring giftsentralen ja. Ville prøvd å kaste opp pillene igjen om du ikke ønsker å ringe, men ring uansett noen som kan komme bort til deg. Ja det kan være veldig farlig og skadelig.

Videre fremover, ta kontakt med psykolog.

AnonymBruker
Skrevet

12 piller????

Ikke sitt her på KG, kontakt noen NÅ!

AnonymBruker
Skrevet

Legen min syns jeg tok for mye da jeg sa jeg tok 6-8 i døgnet. Ikke samtidig, men spredd utover.

Du tok i overkant mye, men tviler på det er dødelig. Du får nok veldig vondt i magen.

Hadde kontakta lege hvis jeg var deg.

Skrevet

Kom deg til lege hvis du ikke allerede har gjort det! Håper virkelig at du har fått hjelp, for dette er for høy dose. Maksimal dose er i følge sitatet 3200 mg, mens du har fått i deg 4800 mg

Sitat:

Anbefalt dose varierer med kroppen masse og indikasjon. Muntlig dosen vanligvis 200 til 400 mg (5–10 mg/kg i barn) hver 4-6 timer, legger opp til en vanlig daglige dose 800–1, 200 mg. 1200 mg regnes som maksimal daglig dose for over-the-counter bruk om medisinsk regi, maksimal mengde ibuprofen for voksne er 800 milligram per dose eller 3200 mg per dag (4 maksimal doser).

Ibuprofen dosering

Skrevet

Ring til lege!!! Jeg gjorde det samme som deg og fikk nyresvikt. Det er jævlig vondt o unødvendig. Ibux er for muskler og ledd smerter og IKKE det samme som paracette.. Det er uttolig hardt for kroppen!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste to pakker en gang, jeg. Uten at det skjedde noe farligere enn at jeg bare ble lagt til observasjon en natt.

AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Takk for svar.

Jeg klarte å få meg søvn etter å ha slukt alle de pillene. Våknet opp etter et par timer og fikk helt angst når det gikk opp for meg hva jeg hadde gjort. Var en desperat, dum handling.

Alt går bra. Har ikke merket noe på kroppen etter inntaket, utenom slapphet og litt svimling. Har heldigvis fått legetime idag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...