Lizbeth Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Dette er ikke mitt personlige kosthold, men vil helt enkelt høre om dette er et normalt matinntak i løpet av en dag: Frokost: 2 skiver (Evt. fire knekkebrød) med pålegg. Lunsj: En yoghurt eller en frukt. Mellommåltid: En yoghurt eller en frukt. Middag: 1 laksefilet, 1 poteter og resten av fatet med grønnsaker eller salat. Mellommåltid: En yoghurt eller en frukt. Kveldsmat: 2 skiver (Evt. fire knekkebrød) med pålegg.
Jinta Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Du trenger ikke mellommåltid mellom middag og kvelds. Ellers ganske bra vil jeg si, kanskje spise litt mer til lunsj, en salat eller omelett i tillegg for eksempel?
Supera Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Er ikke dette altfor lite da? Det blir vel sånn ca 1000 kcal?
Jinta Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Er ikke dette altfor lite da? Det blir vel sånn ca 1000 kcal? Det vet jeg ikke, teller ikke kalorier. Men jeg så nå i underteksten hennes at hun har anoreksi. Har selv hatt spiseforstyrrelser som yngre og var veldig tynn, men er nå normalvektig. Veldig bra at du legger opp måltidene slik du gjør Lisbeth, viktig å ha en plan Som et lite tips, kanskje prøve å spise litt forskjellige nøtter i tillegg på mellommåltidet mellom lunsj og middag? Selv liker jeg macadamia, cashew og mandler gjerne blandet med noen rosiner, nydelig Havregrøt til frokost og/eller kvelds er også et hot tips, kan gjøres med melk, vann eller litt eplejuice pluss rosiner, hakkede mandler, litt smør, kanel, lønnesirup osv. Synes det er deilig med litt variasjon.
OhMickey Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Spis nøtter i yoghurten, bytt gjerne yoghurten ut med en type gresk yoghurt som ikke er fettfri men fortsatt sukkerfri Skyr er også ett godt alternativ til yoghurt da det inneholder my eprotein og holder deg mett lengre Synes det ser ut som ett normalt kosthold, spiste som deg før jeg begynte å trene styrke, nå har jeg doblet mat-inntaket mitt og holder fortsatt samme vekta
Gjest Nanne70 Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Jeg synes det ser veldig ensidig ut, og kun en youghurt eller et eple er da alt for lite til lunsj? Hvis lunsjen byttes ut med en salat med en proteinkilde eller en omelett, f.eks., så ser det straks bedre ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå