FruN Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Hadde naboen over her i dag, hvor han fortalte om at våre katters opphold på deres side av verandaen. De vil gjerne ha verandaen "for seg selv", noe jeg forstår veldig godt. Hun er allergisk mot katter, og de har en baby de gjerne vil kunne ha sove ute i vogn på dagtid. De hadde visst prøvd forskjellige måter å få kattene bort på, men det hadde ikke hjulpet. Det de er redde for, er at en av kattene legger seg i vogna til minsten. Men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Naboen foreslo at jeg kunne gå tur med de i bånd, mao gjøre innekatter ut av 5 år gamle utekatter... Har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å holde kattene våre borte fra naboens veranda? Jeg har ingen problemer med at noen jager/skremmer vekk kattene, så lenge de ikke skader dyra.
CathFoto Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Betal for at naboen får kattenett rundt sin veranda. Det er blokk? 1
FruN Skrevet 23. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2012 Da burde alle katteeiere i brl være med, for det er ikke bare våre i gata. Det er en blokktype, ja, rekkeblokk som jeg kaller det. Han hadde tenkt på et slikt nett, men utforming av veranda gjør at det nødvendigvis blir skjøter her og der, og katter som vil, får det til.
CathFoto Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Aha, skjønner. Jeg har tre katter selv jeg, så det var ikke ment som et surt forslag, men rett og slett det eneste jeg kunne tenke meg.
TøydukkeAnna Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Finnes det ikke en spray man kan bruke som holder katter unna?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Her er det hvertfall klart at det ikke spiller noen rolle hva du gjør med dine katter - fordi det er andre katter som likevel vil komme seg på verandaen. Ville tro at det kunne løses ved å feks. sette opp glassplater slik at det ikke var noe rom i kattehøyde hvor kattene kunne komme på verandaen.
Gjest Annaires Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Er de redd for ungen, kan de jo kjøpe kattenett til vognen. 1
Brunhilde Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Hva med å spandere en flaske "katt-deg-vekk" (husker ikke hva det heter) på dem, og be dem spraye rundt verandaen? Jeg regner med at de bor i første etasje siden det er et problem. Jeg har to katter, og jeg vet jo at de vandrer rundt i området og er innom andres hager. Har ikke fått noen klager på det, men vi er mange i borettslaget som har dyr, heldigvis. Den ene naboen (tror det er den eneste som ikke har eller har hatt dyr) klagde på at kattene gikk på bilen hans. Det var fordi garasjeporten stod på gløtt så de kom seg inn. Jeg forslo at han skulle lukke porten helt, noe han gjorde og problem løst uten sure miner.
FruN Skrevet 24. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2012 Har vært innom dyrebutikken, og funnet en spray som kanskje kan brukes. Naboen nevnte et pulver han hadde kjøpt, sannsynligvis Katt deg vekk. Men effekten var tvilsom. Kan han rett og slett ikke ha brukt nok? Men får meg ikke til å kjøpe bånd og begynne å gå tur med de...det kommer ikke til å gå. Har hørt forslaget om glassplater fra annet hold og, det høres egentlig lurest ut, om luktemidler ikke fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå