Gjest Linnerle Skrevet 25. april 2012 #21 Skrevet 25. april 2012 Det er det. Iallfall så har jeg opplevd det. Veldig gode venner og så blir ting sagt. Så går tiden og ting endres og plutselig skal en gifte seg. Jeg har hatt en "deal" med min bestevenninne om det siden vi sikkert var ti Hadde ting forandret seg veldig og vi hadde blitt uvenner hadde det jo naturlignok ikke blitt noe av, og selv om vi har vokst litt fra hverandre var det utrolig koselig å ha en som har kjent deg så lenge som forlover, og hun hadde dermed også forberedt talen i atskillige år
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #22 Skrevet 27. april 2012 Dette synes jeg er skikkelig dårlig gjort av venninna di! Min venninne og meg var forlover til hverandre, hun vet at jeg plages litt med sosial angst, så jeg sa fra til henne at jeg visste ikke om jeg klarte å holde tale, men jeg skulle finne på noe annet. Så jeg brukte masse tid og organisering, lagde powerpoint-presentasjon med bilder av henne og oss fra vi var små, igjennom ungdomsåra og det voksne liv, med musikk til, som ble vist på lerret. Stor suksess, med både humor og alvor, gjestene både lo og måtte opp med lommetørklet:-). Ang utdrikkingslag så er det, iallefall i min omgangskrets, vanlig med at alle de som skal være med kommer med forslag og ideer. Skal i utdrikkingslag nå snart, og alle fikk mail fra forlover der hun lurte på om vi andre hadde noen ideer og forslag... 1
Gjest BettyBoop Skrevet 27. april 2012 #23 Skrevet 27. april 2012 Det er det. Iallfall så har jeg opplevd det. Veldig gode venner og så blir ting sagt. Så går tiden og ting endres og plutselig skal en gifte seg. Men når man spør om sånt flere år i forveien så er ikke akkurat det noe jeg ville tatt superseriøst, iallefall ikke hvis hun som spurte meg ikke hadde funnet mannen hun skulle gifte seg med ennå. jeg syns det er merkelig å skulle avtale sånt før man i det hele tatt vet om man blir gift.
Gjest Nyyx Skrevet 27. april 2012 #24 Skrevet 27. april 2012 Dårlig gjort syntes jeg da. Null snakk om å ta hensyn. Jeg kjenner flere som hadde 2 forlovere. Det syntes jeg bruden burde gjort også. Jeg hadde blitt ordentlig lei meg, og det skjønner jeg at du er også. lykke til!
Gjest "gjest" Skrevet 27. april 2012 #25 Skrevet 27. april 2012 Jeg ville gitt fanden i hele bryllupet. Sendt en gave og dratt på ferie i stedet.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #26 Skrevet 29. april 2012 TS her. Det er ca. ett år siden hun spurte meg. At jeg skulle være forloveren hennes, har vært planen hennes lenge, men det var altså for ett år siden hun kom å spurte meg seriøst. Datoen er fastsatt, kjole, kirke og lokaler er bestilt for lengst, så det var ikke bare snakk, nei. Ser at de fleste her mener at det var veldig dårlig gjort å vrake meg på denne måten. Og etter å ha lest gjennom hele tråden, så har det gått opp for meg mer og mer hvor dårlig hun har opptrådd i denne sammenhengen. En gang har jeg lyst til å si til henne hva jeg mener. Jeg er ikke den flinkeste til å slå i bordet akkurat, men når det passer seg slik, skal jeg si det.
Gjest Linnerle Skrevet 29. april 2012 #27 Skrevet 29. april 2012 Kanskje du kan skrive en mail eller brev til henne? Syns du bør gi uttrykk for hva du føler, og bedre før bryllupet. Hvis du sier det etterpå har hun jo ikke mulighet til å gjøre det godt igjen på noen måte og blir kanskje veldig lei seg over at du ikke sa noe før.
lashara Skrevet 29. april 2012 #28 Skrevet 29. april 2012 (endret) kanskje hun rett og slett ønsket å ha den andre som forlover. Folk ombestemmer seg ikke sant!? Tror nok den tale delen var mer en unnskyldning. Hun føler nok at den andre personen er mer riktig for henne. Å klart, det svir for deg, men det er hennes bryllup så du får bare komme over det. Men en bør ikke spørre noen om slikt uten å være sikker på sitt valg. såklart. Endret 29. april 2012 av lashara
Gjest BettyBoop Skrevet 2. mai 2012 #29 Skrevet 2. mai 2012 kanskje hun rett og slett ønsket å ha den andre som forlover. Folk ombestemmer seg ikke sant!? Tror nok den tale delen var mer en unnskyldning. Hun føler nok at den andre personen er mer riktig for henne. Å klart, det svir for deg, men det er hennes bryllup så du får bare komme over det. Men en bør ikke spørre noen om slikt uten å være sikker på sitt valg. såklart. Men å ombestemme seg såå kort tid i forveien? Og å juge til ts om grunnen ved å bruke tåpelige unnskyldninger? Nei brura is still a bitch. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #30 Skrevet 2. mai 2012 Ja, du kan jo være glad for at du ikke ble utelatt. Jeg ble ikke invitert i det jeg trodde var en av mine meste venninners bryllup, den svei...
Gjest BettyBoop Skrevet 2. mai 2012 #31 Skrevet 2. mai 2012 Ja, du kan jo være glad for at du ikke ble utelatt. Jeg ble ikke invitert i det jeg trodde var en av mine meste venninners bryllup, den svei... Herlighet. Er det mulig.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #32 Skrevet 2. mai 2012 Herlighet. Er det mulig. Ja, tydeligvis. Det var heller ikke sånn at ingen venner ble invitert. Når man har fire nære venninner, så inviterer man ikke tre av dem i min bok.
Gjest BettyBoop Skrevet 2. mai 2012 #33 Skrevet 2. mai 2012 Ja, tydeligvis. Det var heller ikke sånn at ingen venner ble invitert. Når man har fire nære venninner, så inviterer man ikke tre av dem i min bok. Huff. Utrolig råttent gjort altså. Ikke noe kjekk måte å finne ut hvem som ikke er ens venner. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mai 2012 #34 Skrevet 2. mai 2012 Vel, jeg ser det litt annerledes. Hvis bruden ikke var så klar over bryllupskotyme og ikke hadde tenkt over dette med tale var det sikkert helt greit for henne så lenge i forveien at du ikke ville holde tale. Når bryllupet så kommer nærmere og man lærer mer om hva som er forventet blir det klarere at tale fra forloveren er en sterk tradisjon og faktisk vil virke litt rart om ikke blir holdt. Det er tross alt en av de fire faste talene i et bryllup. Er ikke sikkert hun mente noe vondt med det, bare innså at det også ville virke rart med en forlover som ikke holdt tale. Tro meg, mange ville spurt deg i ettertid hvorfor du ikke holdt tale i så fall. Og det kan jo ikke være så kult da å måtte si at "jeg plages av angst" eller lignende? Hæ? Og jeg som trodde at man valgte forlover blant sine beste venner. Men dævven gitt jeg tok feil. Det er opplagt at i 2012 er tradisjon - og da snakker vi ikke norsk tradisjon, neida nymotens arvet hollywood tradisjon med kjoler som matcher tema og giftering i tillegg til forlovelesering - mye viktigere enn å tilbringe dagen sammen med sine nærmeste, uansett talegaver. Jeg spurte min far om han ville følge meg til alteret. Han bad pent om å få slippe siden han ikke trodde han ville greie det. Jeg lot han slippe. Jeg burde jo skjønt at jeg burde byttet han ut i en mindre nervøs modell siden det er såkalt "tradisjon" som er viktigst!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #35 Skrevet 2. mai 2012 Huff. Utrolig råttent gjort altså. Ikke noe kjekk måte å finne ut hvem som ikke er ens venner. Takk 1
misogynist Skrevet 2. mai 2012 #36 Skrevet 2. mai 2012 Jeg hadde nok plutselig vert nødt å gjøre noe annet. Både under utdritningslaget og selve hovedfyllefesten.
Gjest BettyBoop Skrevet 3. mai 2012 #37 Skrevet 3. mai 2012 Jeg hadde nok plutselig vert nødt å gjøre noe annet. Både under utdritningslaget og selve hovedfyllefesten. Det heter ikke utdritningslag
misogynist Skrevet 3. mai 2012 #38 Skrevet 3. mai 2012 Det heter ikke utdritningslag Nei nei, jeg bare kaller det med sitt rette navn... 2
Gjest Vena Cava Skrevet 7. mai 2012 #39 Skrevet 7. mai 2012 (endret) Jeg forstår ikke heltnhva som er galt med å droppe tale. Jeg er absolutt ingen talsperson, og kommer aldri til å bli det. Jeg hadde aldri byttet ut forloveren min bare fordi hun ikke har lyst til å stå stivpyntet foran hele min og gubbens familie og snakke. Et press er det jo også, da bryllupstaler alltid skal være "sånn og sånn og sånn", rørende og humoristisk på samme tid. Er glad jeg og min fremtidige forlover har et avslappet forhold til det der. Tror nok ingen av oss kommer til å holde tale. Super deal spør du meg :-). Men for en "venninne", TS.....det viser litt hennes sanne jeg syns du ikke....? Endret 7. mai 2012 av Muff.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #40 Skrevet 7. mai 2012 Er du heelt sikker på at det er grunnen? Jeg spurte min forlover tidlig, og hun sa ja og ble glad. Var INGEN hjelp i henne under planleggingen osv, hun var rett og slett veldig uinteressert. Jeg fikk masse hjelp av en annen venninne, og angret ofte på at jeg ikke spurte henne i steden (men har kjent henne kortere og følte det var mest naturlig å spørre hun andre). Nå byttet ikke jeg forlover da, syns det hadde blitt mye drama uten at det hadde såå stor betydning liksom. Men dersom jeg skulle gjort det kan det hende at det er lettere å gi en slik konkret grunn som du fikk, enn å ta opp at man ikke syns hun engasjerer seg så mye (og dermed virke helt bridezilla...) Bare en tanke, og mulig helt feil i ditt tilfelle. Men uansett er det ikke den nye forloveren sin skyld (off stakkars henne egentlig da) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå