Gå til innhold

Ble vraket som forlover.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne spurte meg for en god stund siden om jeg ville være hennes forlover når hun skulle gifte seg. Dette sa jeg ja til, og uttrykte også at jeg var glad for å bli spurt. Men jeg gjorde det også klart for henne der og da, at jeg ikke ønsket å holde noen tale i bryllupet hennes, bl.a fordi jeg sliter en del med angst og sosial fobi etc. Dette syntes hun var greit på dette tidspunktet. Jeg begynte å planlegge alternativer til tale og utdrikningslag og slike ting. Men plutselig, flere måneder etter at jeg ble spurt, fant hun ut at en tale av forloveren var viktig likevel. Jeg ble vraket, og hun fant en annen forlover. Personlig synes det er litt rart å ombestemme seg så lenge etterpå bare pga en tale. Men hva synes dere, er dette ok oppførsel eller ikke? Hvordan bør jeg forholde meg til henne nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig gjort! Er andre ting du kan gjøre for å "hylle" henne på den store dagen..

• Liker 4
Skrevet

Synes det er ganske dårlig gjort ja, man kommer ikke flere måneder senere fordi man angrer seg. Hun burde sagt i fra lenge før.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bridezilla warning!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig gjort! Er andre ting du kan gjøre for å "hylle" henne på den store dagen..

Det var slik jeg tenkte også. Tenkte på å skrive en sang, et dikt eller noe i den retningen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jo invitert i utdrikningslaget, men føler ikke at jeg har så lyst til å være med. Likevel blir jeg nok med, selv om det blir med blandede følelser. Men jeg synes den nye forloveren er litt småfrekk når hun forsøker å dra meg med i planleggingen av utdrikningslaget. Først tenkte jeg ok, det er vel greit. Men etter å ha tenkt litt over det, kom jeg frem til at nei, der går grensen. Når jeg ble vraket på den måten, så får den nye forloveren ta det hele og fulle ansvaret for planleggingen selv.

Gaven som jeg hadde planlagt å gi til brudeparet, blir nok adskillig mindre enn jeg hadde planlagt også.

TS

• Liker 5
Skrevet

Huff, jeg for inntrykk av at det er litt for mange bruder som er villig til å gå over lik for å få sitt drømmbryllup. Greit at det er parets dag og at det er de som skal feires, men jeg synes ikke det skal gå på bekostning av noen andre.

Min forlover blir fnistete når han skal tale, og hvertfall etter han har drukket, men han er min beste venn og det kunne ikke falt meg inn i halvsøvne å bytte han ut.

• Liker 8
Gjest Adriane
Skrevet

Her syns jeg din venninne har tabbet seg ut, det må jeg bare si. Så lenge du var veldig klar på det helt fra du ble spurt, at du ikke kom til å holde tale, så er det respektløst av henne å komme mange måneder etterpå og "vrake" deg som forlover pga dette.

Ang denne nye forloveren, som forsøkte å få deg med på planleggingen av utdrikningslaget. Nå er nok jeg litt naiv av natur, og ønsker gjerne å tro det beste om folk, og tenker: er det en mulighet for at også hun syns du har blitt urettferdig behandlet, og at hun mente det godt? At hun kan ha ønsket at du skulle føle deg litt involvert allikevel? Nå kjenner jeg jo selvsagt ikke disse menneskene, og for alt jeg vet kan det være at hun er ei skikkelig megge ;) Men jeg prøver alltid, så langt det lar seg gjøre, å tro at folk vil meg godt - inntil det motsatte er "bevist" ;)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ang denne nye forloveren, som forsøkte å få deg med på planleggingen av utdrikningslaget. Nå er nok jeg litt naiv av natur, og ønsker gjerne å tro det beste om folk, og tenker: er det en mulighet for at også hun syns du har blitt urettferdig behandlet, og at hun mente det godt? At hun kan ha ønsket at du skulle føle deg litt involvert allikevel? Nå kjenner jeg jo selvsagt ikke disse menneskene, og for alt jeg vet kan det være at hun er ei skikkelig megge ;) Men jeg prøver alltid, så langt det lar seg gjøre, å tro at folk vil meg godt - inntil det motsatte er "bevist" ;)

Ja, jeg tenkte det samme som deg men du formulerte det bedre enn jeg ville ha gjort. :sjenert:

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å involvere meg i planleggingen av utdrikkningslaget.

• Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet

Så frekt!

Man velger da ikke forlover etter hvor gode de er til å holde tale?

Et slikt menneske hadde jeg kanskje vært like glad for at "dumpet" meg, så slipper du å bruke tid og energi på planlegging av bryllup og utdritingslag til en som plutselig ikke er så god venn allikevel.

Gjest Mildrid
Skrevet

Tror jeg hadde droppet hele bryllupet..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det synes jeg var dårlig gjort av henne. Begrunnelsen var også forferdelig dårlig.

Ang. den nye forloveren så tror jeg, i likhet med andre her,at hu ikke mener noe frekt med å involvere deg i utdrikningslaget.

Jeg skal snart i utdrikningslag til veninnen min og har vært ganske aktiv i planleggingen av det, sammen med de fleste andre som er invitert. Forlover han vært "prosjektleder" men de fleste av oss har bidratt i planleggingen :-) Er jo bare koselig det.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Dritfrekt gjort av bruden. Bare pga en jævla tale liksom. Om det var så viktig med den talen så kunne hun hatt to forlovere da. Er noen som har det og.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en god stund siden?

Er det 6 mnd eller 6 år siden?

Jeg spør siden vennskap er i forandring.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hva er en god stund siden?

Er det 6 mnd eller 6 år siden?

Jeg spør siden vennskap er i forandring.

Er det normalt å spørre noen om de vil være forlover 6 år i forveien...?

• Liker 5
Gjest Linnerle
Skrevet

Vel, jeg ser det litt annerledes. Hvis bruden ikke var så klar over bryllupskotyme og ikke hadde tenkt over dette med tale var det sikkert helt greit for henne så lenge i forveien at du ikke ville holde tale.

Når bryllupet så kommer nærmere og man lærer mer om hva som er forventet blir det klarere at tale fra forloveren er en sterk tradisjon og faktisk vil virke litt rart om ikke blir holdt. Det er tross alt en av de fire faste talene i et bryllup. Er ikke sikkert hun mente noe vondt med det, bare innså at det også ville virke rart med en forlover som ikke holdt tale. Tro meg, mange ville spurt deg i ettertid hvorfor du ikke holdt tale i så fall.

Og det kan jo ikke være så kult da å måtte si at "jeg plages av angst" eller lignende?

• Liker 1
Gjest Linnerle
Skrevet

Vel, jeg ser det litt annerledes. Hvis bruden ikke var så klar over bryllupskotyme og ikke hadde tenkt over dette med tale var det sikkert helt greit for henne så lenge i forveien at du ikke ville holde tale.

Når bryllupet så kommer nærmere og man lærer mer om hva som er forventet blir det klarere at tale fra forloveren er en sterk tradisjon og faktisk vil virke litt rart om ikke blir holdt. Det er tross alt en av de fire faste talene i et bryllup. Er ikke sikkert hun mente noe vondt med det, bare innså at det også ville virke rart med en forlover som ikke holdt tale. Tro meg, mange ville spurt deg i ettertid hvorfor du ikke holdt tale i så fall.

Og det kan jo ikke være så kult da å måtte si at "jeg plages av angst" eller lignende?

Men, for å legge til, jeg skjønner at det er sårende, og hun HAR tabba seg ut, men jeg kan forstå det også.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Men herregud bruden skal da vel for faen drite i hva alle andre gjør i sine bryllup. Det er så mange latterlige regler.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt å spørre noen om de vil være forlover 6 år i forveien...?

Det er det. Iallfall så har jeg opplevd det. Veldig gode venner og så blir ting sagt. Så går tiden og ting endres og plutselig skal en gifte seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...