Gå til innhold

Hva kan NAV hjelpe meg med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan egentlig NAV hjelpe til med? Kan de skaffe meg jobb? Kan jeg bare gå til NAV og si "jeg trenger hjelp med å få en jobb", så hjelper de, eller?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du trenger hjelp med å få en jobb, så hjelper de deg med det. Trenger du arbeidsledighetstrygd?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke arbeidsledighetstrygd og sånn, jeg har ikke jobb, mn jeg har sparepenger jeg kan leve litt på. Det jeg vil er å få en jobb, og jeg trenger jobb fra dem...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke arbeidsledighetstrygd og sånn, jeg har ikke jobb, mn jeg har sparepenger jeg kan leve litt på. Det jeg vil er å få en jobb, og jeg trenger jobb fra dem...

Ja, men mens du ser etter jobb har du krav på arbeidsledighetstrygd. Du kan prate med de.

Jobb hjelper de deg iallfall med, for det er nettopp det NAV ønsker - å få folk i arbeid :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aha :) Du skjønner, jeg har alltid klart meg jobbmessig og økonomisk og sånn, men så ble jeg alvorlig syk, og jobben min var ikke så veldig seriøs, ikke verre enn at etter en stund så fikk jeg slutte. Nå er jeg frisk igjen, og trenger en jobb, men er ikke veldig god til dette med jobbsøk selv. Så jeg tenkte jeg skulle få NAV til å hjelpe meg, men vet ikke hvordan.. Skal jeg ringe dit? Bestille time, eller?

AnonymBruker
Skrevet

www.nav.no er et fint sted å starte

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Registrer deg med interesser, fagfelt og erfaring på nav.no i stillingsregisteret der. Absolutt alt som vert lyst ut av stillingar ligg der.

• Liker 1
Skrevet

Registrer deg med interesser, fagfelt og erfaring på nav.no i stillingsregisteret der. Absolutt alt som vert lyst ut av stillingar ligg der.

Gjør det? Tidligere var det i hvert fall noen som bare lå på finn, noen på NAV osv.

AnonymBruker
Skrevet

Du må søke etter jobb selv. NAV søker ikke for deg, men om du får en snill saksbehandler (det får du sannsynligvis med det samme du melder deg som arbeidsledig) så kan det hende han/hun skriver ut noen få annonser til deg med ledige stillinger. Jeg vil anbefale deg et jobbsøkerkurs via NAV. Der får du tips til hvordan du skal skrive søknader. Tror du må troppe opp fysisk på ditt nærmeste NAV-kontor for å melde deg som arbeidsledig. Lykke til. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

NAV har også andre kurs som retter seg mot spesifikke yrker der du også kan søke om å komme ut i praksis. Vil også anbefale deg å be saksbehandleren din vise deg hvilke kurs som kan være aktuelle for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det? Tidligere var det i hvert fall noen som bare lå på finn, noen på NAV osv.

Jeg tror IKKE alt blir lagt ut der. Hilsen en som har vært arbeidsledig lenge nok.

Gjest navnelapp
Skrevet

Alt som ligg på Finn, Aftenposten og alle andre kanalar og nettportalar vert henta inn i NAV-portalen, ifølge ein eg kjenner som jobbar med noko beslekta med dette.

AnonymBruker
Skrevet

Hva faen, jeg fikk ikke komme til saksbehandler en gang!! Ringte det 55 55 nr og ville bli satt over til mitt lokale kontor. Dama som tok telefonen sa at jeg kunne registrere meg som arbeidsledig, og søke på nav.no, og fant jeg ikke jobb, kunne jeg ringe opp igjen!

Poenget er at jeg har en vanskelig livssituasjon, og har vært preget av dårlig oppvekst osv, for meg er det ikke bare å hive meg i jobb som vanlige folk, jeg trenger litt oppfølging med det, men hun sa jeg fikk ringe tilbake til uka om jeg fortsatt ville ha saksbehandler :( :(

Jeg er kjempelei meg nå, jeg vil så gjerne komme meg ut i arbeidslivet sånn skikkelig, få meg en jobb etterhvert, jeg trenger kanskje litt arbeidstrening eller noe!?

Nå sitter jeg på NAV.no og ser en masse jobber jeg ikke tør å søke på fordi jeg ikke tror jeg greier dem.

Jeg trodde NAV kunne hjelpe :(

Skuffet ts.

Gjest navnelapp
Skrevet

Hva faen, jeg fikk ikke komme til saksbehandler en gang!! Ringte det 55 55 nr og ville bli satt over til mitt lokale kontor. Dama som tok telefonen sa at jeg kunne registrere meg som arbeidsledig, og søke på nav.no, og fant jeg ikke jobb, kunne jeg ringe opp igjen!

Poenget er at jeg har en vanskelig livssituasjon, og har vært preget av dårlig oppvekst osv, for meg er det ikke bare å hive meg i jobb som vanlige folk, jeg trenger litt oppfølging med det, men hun sa jeg fikk ringe tilbake til uka om jeg fortsatt ville ha saksbehandler :( :(

Jeg er kjempelei meg nå, jeg vil så gjerne komme meg ut i arbeidslivet sånn skikkelig, få meg en jobb etterhvert, jeg trenger kanskje litt arbeidstrening eller noe!?

Nå sitter jeg på NAV.no og ser en masse jobber jeg ikke tør å søke på fordi jeg ikke tror jeg greier dem.

Jeg trodde NAV kunne hjelpe :(

Skuffet ts.

Men sa du til henne at du trengte litt ekstra støtte? Tankelesing er sterkt overvurdert som kommunikasjonsmetode. :)

• Liker 1
Skrevet

Har du pratet med vikarbyråer o.l som Manpower, Adecco o.l?

Da får man gjerne lettere jobb enn om man går gjennom NAV. Og får man en fot innenfor gjennom et bemanningsbyrå så finnes det sjans for å etterhvert få fast stilling

AnonymBruker
Skrevet

Men sa du til henne at du trengte litt ekstra støtte? Tankelesing er sterkt overvurdert som kommunikasjonsmetode. :)

Ja, jeg fortalte alt som det var jeg, at de kjenner til meg i kommunen pga oppveksten min, barnevernet osv, og at jeg trenger hjelp fra NAV til ting. At jeg trenger oppfølging og sånn. Og hun stod på sitt. :(

Jeg sa alt jeg, fordi jeg vil ha hjelp fortest mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Har du pratet med vikarbyråer o.l som Manpower, Adecco o.l?

Da får man gjerne lettere jobb enn om man går gjennom NAV. Og får man en fot innenfor gjennom et bemanningsbyrå så finnes det sjans for å etterhvert få fast stilling

Nei, det visste jeg ikke! Går jeg bare inn der og snakker med dem da? Trenger jeg å ha med noe papirer og sånn?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du alltid har klart deg jobbmessig, kan du ikke bare søke noen jobber?

Gjest navnelapp
Skrevet

Ja, jeg fortalte alt som det var jeg, at de kjenner til meg i kommunen pga oppveksten min, barnevernet osv, og at jeg trenger hjelp fra NAV til ting. At jeg trenger oppfølging og sånn. Og hun stod på sitt. :(

Jeg sa alt jeg, fordi jeg vil ha hjelp fortest mulig.

Ja, men NAv har sentraliserte kundesenter, det er mest sannsynleg at ho som tok telefonen ikkje jobbar i di kommune. Eg syns du skal ta med deg vitnemål og attestar, og møte opp. Det kan du også gjere hos vikarbyrå og liknande. Lykke til!

Skrevet

Nei, det visste jeg ikke! Går jeg bare inn der og snakker med dem da? Trenger jeg å ha med noe papirer og sånn?

Ring til de forskjellige og be om et møte. Spør dem hva de ønsker av papirer.

Da lagrer de deg i systemet og finner jobber som du ønsker/passer deg.

Min mann gjorde dette en gang og fikk 1 års vikariat i et firma hvor ei skulle ut i permisjon.

Når vikariater var over så fikk han tilbud om fast ansettelse fordi de trengte folk.

Husker ikke navnene på alle bemanningsbyråene, men det er iallefall Lysnes, Manpower, Adecco og sikker hundretalls andre om du undersøker litt rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...