Gå til innhold

1åringen drikker mer enn gjennomsnittet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag kom sambo hjem og sa at personalet i barnehagen hadde nevnt at gutten vår drikker en god del mer enn de andre barna på samme avdeling. Dette gjelder både melk og vann.

Med fare for å virke som en hysterisk mor: Er dette noe man bør følge med på? Kan det være symptomer på noe?

Jeg har bare dette ene barnet, og derfor ikke noe sammenligningsgrunnlag. Synes han er flink til å drikke, og har ikke reagert på at jeg synes han drikker "for mye".

Han vil ha vann hver gang han våkner om natta, men dette har jeg hele tiden tolket som en uvane, mer enn et behov.

Antar jeg får noen kommentarer om "hysterisk mor" her.... hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han over gjennomsnittet våte bleier også? Du har vel ikke sammenlingningsgrunnlag der heller, men hør med bhg hva de tenker.

Ellers vet jeg ikke om det er noe å bekymre seg for... Det er jo bra at han får i seg mye væske, men alt for mye væske kan også skylle næringen fortere gjennom kroppen så han ikke rekker å ta dem opp skikkelig.

Skrevet

Tror ikkje du skal bekymre deg, men det skader jo ikke å nevne det for helsestasjonen eller lege neste gang dere er der og si at barnehagen nevnte det?:)

Skrevet

Tørste kan være et symptom på sukkersyke.

Min gutt er lik som din. Drikker veldig mye og har alltid gjort det. Vet ikke hvor mange tåteflasker med vann han drikker i løpet av en dag men det er ikke rent få. Han er ikke syk da, han bare er sånn. I følge mamma var jeg lik, trengte veldig mye væske som barn, og drikker forøvrig mye den dag idag. Må alltid ha et glass vann i nærheten.

• Liker 1
Skrevet

Økt tørste er et veldig klart symptom på diabetes. Andre symptomer er: hyppig vannlating, vekttap, urinveisinfeksjoner, kløe i skrittet og slapp og trøtthet.

• Liker 1
Skrevet

Dette kan være symptomer på diabetes, men jeg hadde ikke blitt hysterisk før jeg hadde fått sjekket med helsestasjon. Kan bare være at han svetter ut mye av væsken han inntar.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

TS

Skrevet

I dag kom sambo hjem og sa at personalet i barnehagen hadde nevnt at gutten vår drikker en god del mer enn de andre barna på samme avdeling. Dette gjelder både melk og vann.

Med fare for å virke som en hysterisk mor: Er dette noe man bør følge med på? Kan det være symptomer på noe?

Jeg har bare dette ene barnet, og derfor ikke noe sammenligningsgrunnlag. Synes han er flink til å drikke, og har ikke reagert på at jeg synes han drikker "for mye".

Han vil ha vann hver gang han våkner om natta, men dette har jeg hele tiden tolket som en uvane, mer enn et behov.

Antar jeg får noen kommentarer om "hysterisk mor" her.... hehe...

Min ett-åring går konstant og spør etter "oainn" (vann)... hun er frisk som en fisk! Men tror hun syns det er litt ok å sett oss foreldre i sving, og så liker hun å holde på med vannflaska si... Samme gjør hun i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...