Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et stort problem. Jeg studerer 1.år av en bachelor. Studerer noe jeg egentlig liker (eller vet ikke om jeg liker det så godt) og vil jobbe med. Men jeg har av div.grunner bare fullført 15 studiepoeng fra forrige semester, og vet ikke hvor mange jeg klarer dette semesteret heller. Var syk en stund og klarte aldri å ta meg inn igjen og nå har alt bare hopet seg opp og jeg føler jeg kommer til å stryke i nesten alt. Skal egentlig ha 6 eksamener. :(

men vet ikke hva jeg skal gjøre nå.

jeg kan jo fortsette her til høsten. Men siden jeg henger så mye bak så vet jeg ikke om det er så lurt. Vet ikke hvor mange fag jeg klarer å stå i nå, og jeg vil jo helst ha greie karakterer.

andre alternativet er å begynne på samme utdanning på nytt, men på en bedre skole hvor jeg tror jeg kan trives bedre. Men da må jeg jo begynne på nytt, og da får jeg enda et år med studielån (har et fra før av også).

Noen som har vært i samme situasjon? Eller har råd om hva jeg bør gjøre

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke begynne helt på nytt selvom du bytter skole. Du har 2 alternativer:

1: Ta et permisjonsår for å hente igjen det du mangler.

2: Bytte skole og overføre det du har av karakterer fra den første skolen. Jeg har gjort dette tidligere. Om du f.eks får overflyttet fag tilsvarende 30 studiepoeng har du bare 150 studiepoeng du må ta på den nye skolen.

Hvilket valg du tar avhenger av om du trives på den skolen du går på nå eller ikke....

Skrevet

Du må ikke begynne helt på nytt selvom du bytter skole. Du har 2 alternativer:

1: Ta et permisjonsår for å hente igjen det du mangler.

2: Bytte skole og overføre det du har av karakterer fra den første skolen. Jeg har gjort dette tidligere. Om du f.eks får overflyttet fag tilsvarende 30 studiepoeng har du bare 150 studiepoeng du må ta på den nye skolen.

Hvilket valg du tar avhenger av om du trives på den skolen du går på nå eller ikke....

Hva mener du med permisjonsår?