Gjest Elyssa Skrevet 23. april 2012 #1 Del Skrevet 23. april 2012 Vi ser etter ny stasjonsvogn nå som det snart kommer baby, og vi også har en hund. Helst skulle vi hatt en bil hvor vi fikk plass til både barnevogn og hundebur bak, men ser at det kan bli litt dårlig plass. Alikevel spør jeg om det er noen som har noen tips? Gjerne i 150-200.000-klassen. Biler vi har sett på er Volkswagen Passat (2006-modell) og Volvo V70. Så helst ingen mindre enn disse.. Trenger sårt tips.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 23. april 2012 #2 Del Skrevet 23. april 2012 Gå for V70en. Solid bil, sikre og gode å kjøre. Deleprisene er ikke så verst heller. IKKE velg 2.0T, den klart beste motoren er 2.4, gjerne uten turbo - mindre vedlikeholdskostnader. Ting du skal sjekke er rust ved bagasjelukeåpning, i toppen. Har bilen takluke, sjekk rundt denne. Torsjonsstag er slitevare på disse bilene, samme gjelder foringer til støtdempere foran. Se også til at mansjettene på tannstang ikke er skadet/er tilstede. Er disse ødelagt, glem bilen - få i alle fall kontrollert tilstand på tannstangens sylindere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 23. april 2012 #3 Del Skrevet 23. april 2012 E-klasse? Jeg kommer ikke på noen større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 23. april 2012 #4 Del Skrevet 23. april 2012 V70. Kjører det selv og det er god plass. Der får du plass til en mindre vogn og et bur til en normal hund i bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #5 Del Skrevet 23. april 2012 Hva med en Nissan NV200 Evalia? Rimelig og schvææær! Vet at det er en syvseter og ingen stasjonsvogn, men siden du var så tydelig på at den skulle være stor ville jeg tipse om den- nesten ingen som har hørt om den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 23. april 2012 #6 Del Skrevet 23. april 2012 Mulig grunnen til at folk ikke tenker på NV200 når de er på jakt etter stor bil er fordi NV200 er en liten undermotorisert varebil (stiv bakaksel med bladfjæring, i 2012?) med personbilinnredning, faktisk kortere og smalere enn BMW 3-serie og Audi A4? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 23. april 2012 #7 Del Skrevet 23. april 2012 Nissan NV200 er en av dagens absolutt dårligste biler. Det er null motor, girkassen lever sitt eget liv og bilen er tydelig bygget for å betjene forretningsdrivende i tette byer som Tokyo. Dette er ingen familiebil i et land hvor vi har mye fjell, veiene saltes som de var røkelaks og temperaturene svinger så mye som de gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 23. april 2012 #8 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Vi har en Volvo v70, med stor takboks som vi får plass til en hel emmaljunga duo Edge bàrnevogn, har en 60-70 kilos hund i bagasjerommet. Har ikke hundeeier der, fordi detuansett ville tatt opp hele plassen, men har gitter mellom baksetet og bagasjerommet. Hadde glatt fått plass til barnevogna bake sammen med hunden om jeg hadde en middelstor hund i passende bur der. Edit| Gudbedre den iPaden retter jaggu etter eget forgodtbefinnende. Det skulle selvfølgelig ikke stå hundeeier, men hundebur! Synes igrunn feilene var litt morsomme, så jeg lar de stå og forvirre folk som leser dette! :gjeiper: Endret 23. april 2012 av absinthia 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #9 Del Skrevet 23. april 2012 Vi har en Passat stasjonsvogn, og den er det veldig god plass i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elyssa Skrevet 23. april 2012 #10 Del Skrevet 23. april 2012 Vi har en Volvo v70, med stor takboks som vi får plass til en hel emmaljunga duo Edge bàrnevogn, har en 60-70 kilos hund i bagasjerommet. Har ikke hundeeier der, fordi detuansett ville tatt opp hele plassen, men har gitter mellom baksetet og bagasjerommet. Hadde glatt fått plass til barnevogna bake sammen med hunden om jeg hadde en middelstor hund i passende bur der. Edit| Gudbedre den iPaden retter jaggu etter eget forgodtbefinnende. Det skulle selvfølgelig ikke stå hundeeier, men hundebur! Synes igrunn feilene var litt morsomme, så jeg lar de stå og forvirre folk som leser dette! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elyssa Skrevet 23. april 2012 #11 Del Skrevet 23. april 2012 Takkfor fine svar. Virker som om vi har 'tenkt riktig' hittil da Vi driver også og snuser litt på en Passat Touran (?) Det er riktignok ikke stasjonsvogn (kaller det familiecontainer jeg ) men virker til å ha god plass. Noen innspill på den? Vi har forresten mellomstor hund og Emmaljunga Edge Duo-vogn (stor) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 23. april 2012 #12 Del Skrevet 23. april 2012 jeg har aldri vært spesielt glad i VW, og mange reagerer på det fordi familien har drevet VAG-forhandler siden 1977 (audi/vw/skoda). men sånn er det, vi sluttet stort sett kjøre disse bilene i vår familie selv rundt sånn 1995 - etter den tid ble det stort sett mye sorg og forbannelse på både kvalitet og priser på skremmende mange modeller. Og, det er også verd å nevne den noe "merkelige" kundeservicen til Møller. Touran har dessverre vært en skikkelig brøler på mange vis, og det er sjokkerende nok varmgang i drivverk som er det store problemet. Jeg sier dessverre, fordi modellen fyller et hull i markedet med en bil som papiret er veldig lovende. Det er også en del andre snodige mekaniske feil som jeg faktisk ikke hadde forventet av en VW, ting som generelt sett før har vært a'ok. Jeg nevner bankesensorer, styrekuler, airbagsensor, ryggesensorer (greit nok en bagatell, menn allikevel), og de forbaskede abs-sensorene som går igjen på stort sett alle modeller. Av Touran og Passat er det ingen tvil hva jeg velger, om jeg absolutt må - det blir helt klart Passaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #13 Del Skrevet 27. april 2012 Har dere vurdert Ford Mondeo? Jeg ville heller valgt denne over Passat med tanke på kjøreegenskaper. Og når det gjelder plassen er Mondeoen større enn både V70 og passat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 27. april 2012 #14 Del Skrevet 27. april 2012 Vi ser etter ny stasjonsvogn nå som det snart kommer baby, og vi også har en hund. Helst skulle vi hatt en bil hvor vi fikk plass til både barnevogn og hundebur bak, men ser at det kan bli litt dårlig plass. Alikevel spør jeg om det er noen som har noen tips? Gjerne i 150-200.000-klassen. Biler vi har sett på er Volkswagen Passat (2006-modell) og Volvo V70. Så helst ingen mindre enn disse.. Trenger sårt tips.. Vi har nå en Passat (2002) og fikk hakeslep av hvor stor plass det var i denne! Og jeg gleder meg til å plassere nye vognen vi venter på i bilen(Emmaljunga edge duo) Hadde tidligere en Audi A4 stasjonsvogn men byttet ut denne ganske kjapt Den vi har nå er diesel og er i tillegg mye mer driftsvennlig enn den vi hadde før Kan henne det er enda mer plass i de nyere modellene også kanskje enn den vi har? Har ikke så mye peiling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 28. april 2012 #15 Del Skrevet 28. april 2012 Har dere vurdert Ford Mondeo? Jeg ville heller valgt denne over Passat med tanke på kjøreegenskaper. Og når det gjelder plassen er Mondeoen større enn både V70 og passat... Hvilken Mondeo er det du har kjørt da? Jeg har eid en Mondeo og eier nå er V70 og Volvoen er klart større innvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #16 Del Skrevet 28. april 2012 Skoda Superb stasjonsvogn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #17 Del Skrevet 29. april 2012 Mulig grunnen til at folk ikke tenker på NV200 når de er på jakt etter stor bil er fordi NV200 er en liten undermotorisert varebil (stiv bakaksel med bladfjæring, i 2012?) med personbilinnredning, faktisk kortere og smalere enn BMW 3-serie og Audi A4? Nissan NV200 er en av dagens absolutt dårligste biler. Det er null motor, girkassen lever sitt eget liv og bilen er tydelig bygget for å betjene forretningsdrivende i tette byer som Tokyo. Dette er ingen familiebil i et land hvor vi har mye fjell, veiene saltes som de var røkelaks og temperaturene svinger så mye som de gjør. Ok, dere gutter har helt klart mer peiling enn hva jeg har Men jeg så et spørsmål fra en dame som trenger mer plass, og jeg er en dame som har mer plass, og bakaksler interesserer meg ikke stort- her går det i behov og muligheten til å dekke behovet. Det geniale med Evalia er at den har sju seter, eller fem og kjempebagasjerom, til en nybilpris på 300000 med alt ekstrautstyr. Og hvis du faktisk er ute etter en frakteboks med stor plass, og ikke skal krabbe opp på fjellet titt oh ogyr eller kjøre fra 0-100 på kortest mulig tid, så er det faktisk bra nok. Tro meg, vi har trålet alternativene, og de er ikke mange i denne klassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #18 Del Skrevet 30. april 2012 Hvilken Mondeo er det du har kjørt da? Jeg har eid en Mondeo og eier nå er V70 og Volvoen er klart større innvendig. Samme AB her, som den du spør etter Jeg har en 98 Mondeo Ghia (vet ikke om det har noe å si) men har flere venner som har nyere v70'er (06 og 08-modeller), og de har mindre bagasjerom enn meg. Vi fant det faktisk ut når vi sammenlignet størrelsene vi kunne få på doble hundebur.. Mondeoen fikk faktisk 10 cm lenger og 5 cm bredere bur.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 1. mai 2012 #19 Del Skrevet 1. mai 2012 Vi har hund og venter barn, og har trålet det meste av store stasjonsvogner nå. Vi kjøpte oss Skoda Superb, og er dritfornøyde! Plassen i kupeen er uovertruffen! Jeg er 180 med lange bein, og grøsset av tanken på skviste knær med barnesete bak! Den er litt smalere bak enn 2012 mondeoen, som igjen er litt større enn v70, men plassutnyttelsen og effektive finesser er fantastisk! Handlekroker og lastebøyler bak til vogn og poser, f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 1. mai 2012 #20 Del Skrevet 1. mai 2012 Skoda Superb er akkurat samme bil som VW Passat. Samme drivetrain, samme chassis. Samme elfeilene, samme sinnsvakt dyre deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå