AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #1 Del Skrevet 23. april 2012 Frøkna har hatt lus , og vi har gått gjennom en lusekur. Eggene sitter litt ut på hårstråene, så hun har nok hatt dem der en måneds tid . Vi har kjøpt den dyreste lusekammen på apoteket, men eggene sitter like godt . Noen som har gode tips? Frøkna har hår ned til rumpa, så det er virkelig ikke et alternativ å klippe av henne håret, eller la eggene gro ut av seg selv . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 23. april 2012 #2 Del Skrevet 23. april 2012 Bruk elektrisk luskam. Den dreper lus med elektriske støt. Mest effektive jeg har brukt. Brukes den iflg bruksanvisningen blir du kvitt lusa veldig greit og på kort tid. De har den i (enkelte) helsekostforretninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #3 Del Skrevet 24. april 2012 Bruk elektrisk luskam. Den dreper lus med elektriske støt. Mest effektive jeg har brukt. Brukes den iflg bruksanvisningen blir du kvitt lusa veldig greit og på kort tid. De har den i (enkelte) helsekostforretninger. Takk for svar, men det var jo ikke det jeg spurte om . Vi har allerede brukt lusekur, så lusene er borte. Men eggene sitter fast i håret, og lusekammen fjerner dem ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plastaroma Skrevet 24. april 2012 #4 Del Skrevet 24. april 2012 Da jentungen her hadde lus, tok jeg for meg hårstrå for hårstrå og dro ut ett og ett egg med neglene. Langt og tykt hår på denne jenta også. Brukte vel 4-5 timer tilsammen for å få ut det jeg fant. Delte håret opp i mange små musefletter, så jeg visste hva som var tatt og ikke. Noen egg satt så godt fastlimt at jeg nappet ut hårstrået det satt på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 24. april 2012 #5 Del Skrevet 24. april 2012 Luseegg sitter som limt, og er vanskelige å fjerne! De som lusekam ikke tar, må enten fjernes med fingre/negler, eller nappe ut hele håret.... Når det er sagt, så er de eggene som sitter 2 cm fra hodebunnen allerede klekket, så de er ikke farlige med tanke på å ha mer lus, men jeg er jo enig i at det ikke er spesielt lekkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 24. april 2012 #6 Del Skrevet 24. april 2012 Napp ut håret med egg på. Det gjorde vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #7 Del Skrevet 24. april 2012 Løser ikke vineger opp det egg-limet? Så de løsner og kan vaskes bort i dusjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest been there Skrevet 24. april 2012 #8 Del Skrevet 24. april 2012 Da jentungen her hadde lus, tok jeg for meg hårstrå for hårstrå og dro ut ett og ett egg med neglene. Langt og tykt hår på denne jenta også. Brukte vel 4-5 timer tilsammen for å få ut det jeg fant. Delte håret opp i mange små musefletter, så jeg visste hva som var tatt og ikke. Noen egg satt så godt fastlimt at jeg nappet ut hårstrået det satt på. Samme her. Gjør det samme TS, og ha tålmodighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #9 Del Skrevet 24. april 2012 Bruk olivenolje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 24. april 2012 #10 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Takk for svar, men det var jo ikke det jeg spurte om . Vi har allerede brukt lusekur, så lusene er borte. Men eggene sitter fast i håret, og lusekammen fjerner dem ikke. Jeg skjønte det, men med elektrisk lusekam tar du også livet av de lusene som klekkes ut etter at du har brukt lusekur. Selve eggene er omtrent håpløse å bli kvitt, fordi lusa "limer" dem på hårstråene. Men det viktigste er jo å bli jvitt det som etter hvert kommer ut av eggene? Når eggene er klekket og begynner å bli gamle løsner de etter hvert fra håret og forsvinner av seg selv. Fordelene med elektrisk lusekam er mange: det er en engangsinvestering, du slipper å bruke kjemikalier som ikke er bra for huden, og det er et miljøvennlig alternativ. http://www.intramed.no/forbruker/produktsider/elektrisk-lusekam.html (Og nei, jeg reklamerer ikke for eget produkt eller noe, altså, det er bare det at i tillegg til at jeg er opptatt av miljøet er dette er noe av det mest geniale jeg har vært borti ) Endret 24. april 2012 av Bodillen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 26. april 2012 #11 Del Skrevet 26. april 2012 Takk for svar, vi får nappe i vei . Bodillen - jeg har sett på disse lusekammene, og er enig i at det er et godt og miljøvennlig alternativ til andre lusekurer . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 26. april 2012 #12 Del Skrevet 26. april 2012 Haha, der røyk ABen gitt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. april 2012 #13 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg skjønte det, men med elektrisk lusekam tar du også livet av de lusene som klekkes ut etter at du har brukt lusekur. Selve eggene er omtrent håpløse å bli kvitt, fordi lusa "limer" dem på hårstråene. Men det viktigste er jo å bli jvitt det som etter hvert kommer ut av eggene? Når eggene er klekket og begynner å bli gamle løsner de etter hvert fra håret og forsvinner av seg selv. Fordelene med elektrisk lusekam er mange: det er en engangsinvestering, du slipper å bruke kjemikalier som ikke er bra for huden, og det er et miljøvennlig alternativ. http://www.intramed.no/forbruker/produktsider/elektrisk-lusekam.html (Og nei, jeg reklamerer ikke for eget produkt eller noe, altså, det er bare det at i tillegg til at jeg er opptatt av miljøet er dette er noe av det mest geniale jeg har vært borti ) Har desverre hørt skrekkhistorier fra nære venner om store lusefunn på tross av jevnlig bruk av elektrisk lusekam. (Ble kun oppdaget fordi det ble gjort en gjennomgang av håret med vanlig lusekam etter bruken av den elektriske, og da funnet masse levende lus.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 26. april 2012 #14 Del Skrevet 26. april 2012 Haha, der røyk ABen gitt . Det er ingen skam å ha lus! Har hatt det flere ganger, jeg. Har desverre hørt skrekkhistorier fra nære venner om store lusefunn på tross av jevnlig bruk av elektrisk lusekam. (Ble kun oppdaget fordi det ble gjort en gjennomgang av håret med vanlig lusekam etter bruken av den elektriske, og da funnet masse levende lus.) Jøss, det har jeg aldri hørt om før. Vi har utelukkende brukt den etter at jeg kom over den for 3-4 år siden, og den har fungert utmerket. Vet om andre som har tatt den i bruk også, og aldri hørt annet enn at det er bedre enn luskur/vanlig luskam. Mulig det er forskjell på kvaliteten på de forskjellige merkene? Jeg har denne, og har aldri opplevd å stå igjen med lus etter endt "kur" med den. Har også behandlet venners barn med stor suksess. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #15 Del Skrevet 4. juni 2018 På 24. april 2012 den 10.13, Plastaroma skrev: Da jentungen her hadde lus, tok jeg for meg hårstrå for hårstrå og dro ut ett og ett egg med neglene. Langt og tykt hår på denne jenta også. Brukte vel 4-5 timer tilsammen for å få ut det jeg fant. Delte håret opp i mange små musefletter, så jeg visste hva som var tatt og ikke. Noen egg satt så godt fastlimt at jeg nappet ut hårstrået det satt på. Samme her, det tok himla lang tid, men fikk vekk alle egg Anonymkode: 8fdb0...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 4. juni 2018 #16 Del Skrevet 4. juni 2018 (endret) Hadde også hoppet på denne med så langt hår. 30 min og dere er ferdig med det. http://www.luseklinikken.no/klinikker/priser/ Endret 4. juni 2018 av BearMama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 4. juni 2018 #17 Del Skrevet 4. juni 2018 Tråden er ryddet for reklame Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 4. juni 2018 #18 Del Skrevet 4. juni 2018 Tråden er seks år gammel Men det er sikkert mye nyttig info og erfaring å finne her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 4. juni 2018 #19 Del Skrevet 4. juni 2018 Ikke bruk olje og eddik da dere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonusmammaen Skrevet 5. juni 2018 #20 Del Skrevet 5. juni 2018 Barber alt! Yuk, ekle blodsugende kryp! Nei, spesielt shampoo 2 ganger holder ikke. Man på gre gre og atter gre i bånn og ta bit for bit av håret hver dag. Hadde vært mareritt med jentene her med tykt langt hår som er hårsår bare man tar frem børsten 😱🤑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå