AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Jeg bruker en del ferske urter når jeg lager mat. Hittil så har jeg bare hatt gressløk (står i et blomsterbedd langs husveggen) og basilikum som står i en selvvanningskasse på terrassen. I år så har jeg lyst til å utvide med bl.a. dill, koriander og sitronmelisse. Så kom jeg på en ting. Jeg er plaget av naboens katter som ofte er på tomta mi. Etter at snøen har gått så ser jeg mer enn nokk dritt i blomsterbedd og på terrassen. Hvordan blir det da med urter som står i bedd? Ser for meg at katter tisser og gjør fra seg der. Dritt ser jeg jo, men ikke tiss. Hva gjør dere andre med urtebedd? Forslag til hvordan løse dette? Er jo ingen vits i å ha urter ute dersom en ikke tørr å bruke de.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Bruke sånn spray som holder kattene borte? Ingen garanti for at det funker. Mamma kjøpte den men det hjalp ikke.
Brimi Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Ingen garanti for at det funker. Mamma kjøpte den men det hjalp ikke. Nei, det er sant. Men alikevel går det ann å prøve :-) Men et spørsmål, utenom at det ikke ser bra ut, er det skadelig da? Å ha kattepiss og kattebæsj i bedet?
Jane F. Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Jeg har hørt at man kann strø pepper i beddene men har ikke peiling om det fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå