AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Sønnen min fikk MMR-vaksinen for 10 dager siden og har i dag vært litt utilpass og sutrete, og har hatt mellom 38 og 39 i feber. Kan jeg regne med at det "bare" er reaksjon på vaksinen? Og er det noe annet jeg bør være oppmerksom på i så tilfelle? Han har spist greit og drukket masse, og formen er ellers veldig bra.
Gjest Annaires Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Reaksjon på vaksinen kommer ofte samme dag, og varer absolutt ikke i 10 dager. Kanskje han bare er litt syk? Husk, de har jo ikke feber før de har over 38,5 ca.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Reaksjoner på MMR kommer 7-10 dager etter, ikke med en gang. Pga hvordan vaksinen er laget, og siden det er inkubasjonstiden til disse sykdommene.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 TS her: Ja, helsestasjonen her sa også det med 7-10 dager etter, det er derfor jeg setter det i sammenheng. Ellers hadde jeg bare tatt det som litt "vanlig" feber. Han har vanligvis temperatur på 37-37,5 (målt i baken) så 38-39 merkes godt her.
Gjest Annaires Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Her har reaksjonen etter vaksinen kommet noen dager etter bare. Er det reaksjon på vaksine er det jo ikke noe annet å stresse om
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Her har reaksjonen etter vaksinen kommet noen dager etter bare. Er det reaksjon på vaksine er det jo ikke noe annet å stresse om Dersom det er noe annet enn litt feber jeg bør være oppmerksom på så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå