Gå til innhold

noen som har erfaring med bridesave.com

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe kjole hos dem. Har funnet kjolen min i Norge, prøvd den og skrevet leiekontrakt, men tror det kan koste det samme om jeg kjøper den hos bridesave istedet. Jeg skal betale 7200 for å leie kjolen. Bridesave oppgir på sidene sine 695 dollar som pris, er det den prisen jeg da betaler + frakt, moms og tollavgift, eller legger de til noen amerikanske avgifter på prisen? Dersom jeg regner med 100 dollar i frakt, 24 % moms og 15% toll (er ikke sikker på hvor høg tollavgiften er) så vil denne kjolen koste meg:

Kjole + frakt 795 x 6,7 (kurs) = 5326

moms 24 % 1278

tollavgift 15 % 798

som til sammen blir 7402

Er det noen som kan si at dette er riktig og at jeg ikke vil få noen overraskelser?!? I såfall så får jeg kjolen til odel og eie for bare 200 kr mer enn hva det ville kostet meg å leie den..

Noen som har noe vondt eller godt å si om bridesave?

Jeg lurer også på det som ble skrevet i et innlegg tidligere at utenlandske statsborgere slipper å betale toll og moms på internettbestillinger. Vil det si at dersom jeg er svensk statsborger med folkeregistrert adresse kan se bort fra disse avgiftene og dermed spare 2000 kr?

Jeg har sendt mail til tollvesenet, men regner med at de ikke svarer i helgene. Håper noen av dere vet noe, for det er så lenge å vente til mandag! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på å sjekk portoen, mener den er veldig høy.

Skrevet

er shipping det samme som frakt?

Skrevet

Det kommer an på vekta på kjolen hvor mye de tar i shipping... Er kjolen lett, mindre shipping, er kjolen tung, desto mer.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...