Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håret mitt er så umulig og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Jeg må gå med hestehale og lue bestandig! Det lar seg ikke sette opp heller for det er så tykt at strikk, hårpynt og klyper ikke klarer å holde på håret og går rett og slett i stykker.

Etter vask må jeg alltid tørke håret i en hestehale i nakken(noe som vises når det er tørt); tørker jeg det løst eller går utfor døra mens det er vått, så forvandler det seg til et fuglereir. Men samtidig som det bruser så blir det så utrolig fort fett ved hårrøttene! Og det har heller ingen volum ved røttene, men masse volum ellers, så jeg får en sånn trekantform. Smalt på toppen, bredt på bunnen.

Jeg har tykt hår, ingen farge, føner det aldri(da får jeg afro), og bruker kun rettetang til spesielle anledninger, og selv da bruser det.

Jeg vasker det hver 2-3 dag, og har prøvd meg gjennom et hav av sjampoer og balsamer(har ikke balsam ved røttene), men like håpløst er det.

Men vet jo det finnes hårkurer og hårpleie produkter utenom sjampo og balsam, men jeg har ikke peiling på det. Er det noe i den gaten som kanskje kan hjelpe meg eller skal jeg bare bli skinhead med det samme?:P

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En ny frisyre som passer håret ditt vil nok hjelpe veldig mye.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fortalt frisøren hvordan håret mitt er, og hva slags frisyre jeg bør ha, og da gir de meg skulder langt hår som er litt oppklipt:\ Har jeg det lengre blir det enda mer fett, har jeg det kortere bruser det mer.

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Å klippe opp brusete hår kan bare gjøre ting verre da det ofte gjør ting enda mer volumøst og brusete da det kortere håret "trekker seg sammen" mer, om det gir mening?

Jeg vet at frizzy og krøllete hår ofte er svakere enn andre hårtyper, så da kan kanskje en proteinkur være noe du trenger? I tillegg til en fuktighetskur selvsagt, det trenger omtrent alle hårtyper en eller annen gang.

Et leave in produkt kan også være noe å vurdere, enten det er en hårolje eller noe kremete som fukter godt og gjør at det holder seg på plass. Jeg er ikke så glad i silikonbaserte produkter i mitt hår, men det virker som om du kanskje kan ha godt av det i lengdene i hvert fall.

Har du fett hår skal du helst bruke blanke shampoer, da de kremete versjonene gir mer fukt enn de. Kan anbefale redkensin volumeshampo, den gjør at håret mitt føles renere lenger i hvert fall.

Du burde også vurdere en rensehampo for å fjerne oljer og produktrester fra hodebunnen din en gang i blant.

Kan ikke garantere at dette funker for deg 100%, og er ingen frisør, men det er noen tips i hvert fall =)

Endret av BabyBlue
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fortalt frisøren hvordan håret mitt er, og hva slags frisyre jeg bør ha, og da gir de meg skulder langt hår som er litt oppklipt:\ Har jeg det lengre blir det enda mer fett, har jeg det kortere bruser det mer.

Høres ut som du har samme hår som meg, unntatt at mitt er ikke spesielt fettete. Og jeg tror faktisk ikke det finnes noen frisyrer som passer oss, desverre. Jeg retter håret hvis jeg skal ha det løst. Har du en god rettetang og varmebeskytter? Det har mye å si for resultatet.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har samme hår som meg, unntatt at mitt er ikke spesielt fettete. Og jeg tror faktisk ikke det finnes noen frisyrer som passer oss, desverre. Jeg retter håret hvis jeg skal ha det løst. Har du en god rettetang og varmebeskytter? Det har mye å si for resultatet.

Har en sånn standard rettetang(har prøvd mange forskjellige, merker helt ærlig ikke forskjell:P), og jeg har varme beskytter ja. Bruker uansett bare tangen noen få ganger i året.

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Jeg har GHD og et par forskjellige varmebeskyttere fra frisør.

Jeg er kun fornøyd med håret mitt når jeg retter det ut, så jeg gjør det minst en gang i uken.

Skrevet

Her er en bra hårkur for krusete hår: http://lsp.no/harkur-for-tort-og-krusete-har-150-ml.html

Anbefaler deg også å bruke en olje i håret, biosilk og morrocan oil er anbefalt.

Noe som er fint for de som sliter med krusete og fett hår er jo balsammetoden, les mer her: http://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/article750794.ece

For fett hår fungerer jo volumsjampo, men siden du har så krusete hår som du beskriver er vel ikke det noe alternativ?

Håper svaret mitt hjelper deg. :)

Skrevet

Jeg er litt skeptisk til balsam-metoden, jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...