AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Hei, vi er en gjeng som skal på jentetur til Oslo i nærmeste fremtid. Hvor kan vi få god matopplevelse? Vi har selvsagt funnet noen resturanter, men hadde vært flott med noen tips. Hvor er den beste suhien? Hvor er den beste kaffen? Hvor kan man spise en lørdagskveld for så å dra ut på byen osv? Tar i mot alt av tips, veldig greit om alt er sentralt. Så er det greit å få tips om plasser vi ikke trenger å betale en formue for mat
CathFoto Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Alex Sushi på Frogner er flere ganger kåret til den beste sushien utenfor Japan. Maten er helt sinnsykt god, ikke så stiv stemning, men startpris på menyene er ca 400,-. Billigere, men fremdeles veldig god sushi finner du hos Nam Kang i Torggata, det spiser mange japanere. Et annet trygt valg er Sushi og Wok ved Colosseum Kino på Majorstua, kanskje ikke en matopplevelse, men stabilt god sushi på sushibånd til 165,- inkl misosuppe er ikke så verst. Jeg drikker ikke kaffe, men ei venninne av meg elsker Stockfleth's. Ønsker man en koselig café anbefales Café Sør i Torggaten, Oslo Mekaniske Veksted på Teaterplassen er superkoselige steder.
Frøken eple Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Alex sushi er definitivt best! Ellers liker jeg også Kosmo Thai i Vika, der har de også god sushi. Jeg ville holdt meg til områdene rundt Grünerløkka og/eller Majorstua/Bogstadveien og styrt unna Karl Johan. 1
MiniMjau Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Sushi: Jonoe har så god sushi at jeg nesten begynner å gråte av glede når jeg er der. Det ligger øverst på Grunerløkka, over Sannergata i Ringnes Park bygget. Menyer (3-retter , ikke med dessert da, bare sushi) begynner vel på ca 300. Kaffe: Jeg drikker ikke så veldig mye kaffe ute, men Tim Wendelboe, også på Grunerløkka, tar virkelig kaffe på alvor. Lunch/middag: Jeg synes Fahitas'en på Hard Rock Kafe er avsindig god... det ligger på Karl Johan da. Ta i betraktning at det spilles høy musikk fra tv-skjermer.. Generelt så ville jeg ha styrt unna Karl Johan- området, og spesielt på kveldstid og spesielt nedover mot Jernbanetorget, ikke akkurat farlig men det er mange steder som er koseligere.Alt for mange turister som kun tråkker opp og ned fra Slottet til Jernbanetorget uten å se noe som helst annet av byen.
bush babe Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Jeg elsker Delicatessen og Villa Paradiso på Grunerløkka, dette er Tapas og italiensk, ikke sushi, men måtte bare nevne de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå