Gå til innhold

Potetmos med stekte pølser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg prøver å holde vekten for tiden, men nå er jeg usikker på hva jeg skal ha til middag. Jeg fikk utrooolig lyst på potetmos med stekte pølser og ketchup på, syns dette er så godt! Jeg lager bare en pose og spiser halvparten av mosen, greier aldri spile alt. Spiser også to-tre pølser. Er dette ekstremt fy eller er det lov? Har bare drukket en shake med Noka milkshake i dag. Og senere i kveld tenkte jeg å kose meg med popcorn siden jeg skal se Paradise Hotel. Er student forresten, derfor ikke mer kreativ og sunn mat, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs litt hva du spiser ellers.Klart at både pølser, potetmos og ikke minst ketchup er jo ikke akkurat sunn mat, men du sier holde vekta og ikke gå ned i vekt, så da er det vel greit nok. Men som sagt, så er det ditt totale inntak i løpet av dagen som har en del å si. Og ikke minst forbrenningen din, aktivitet osv. spiller jo også inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir helt matt når folk ikke lager potetstappen selv... Det er jo så enkelt, mye bedre og sikkert sunnere også!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med shaken, spis ordentlige måltider, bruk ordentlige pølser og lag potetmosen selv.

Men går verden under hvis du har pølser og posemos og popcorn i dag? Selvsagt ikke.

Endret av Glynis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt når folk ikke lager potetstappen selv... Det er jo så enkelt, mye bedre og sikkert sunnere også!

Nå er ikke jeg den som ikke bruker posemat. Men posepotetmos er ikke godt. Hjemmelaget er lett å lage og skikkelig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant :sukk:

Kok poteter, ha i en klatt med smør, mos det godt.

(kan jo bruke melk og andre ingredienser, men jeg bruker bare litt smør)

Bland i salt, pepper og gressløk og man har en kjempegod potetmos som smaker potetmos og ikke plastikk/luft-mos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med alle her ang. hjemmelaget potetmos, men ikke alle studenter som gidder det,da.

Ikke alle eldre, alenemødre, storfamilier, single, arbeidsledige, arbeidsnarkomane osv osv som heller ikke gidder det :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på vekten: Ikke noe problem så lenge dagsinntaket ditt totalt sett er lavt. Med unntak av at posemat og pølser inneholder så mye salt at det vil binde en del vann.

Med tanke på sunnhet: Bannlyst mat hjemme hos oss. Både posestappe og vanlige pølser. Potetstappe lages fra grunnen, det er så enkelt. Pølser spises kun unntaksvis, innimellom lager vi selv, andre ganger kjøper vi direkte fra gård med ekstra høyt kjøttinnhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker potetmos i pose MYE bedre enn hjemmelaget! Den hjemmelagede smaker alt for mye potet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker potetmos i pose MYE bedre enn hjemmelaget! Den hjemmelagede smaker alt for mye potet.. :P

bruk mindre potet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes posemos er helt ok, egentlig, bare man har i nok smør. Greit nok at det ikke er vanskelig å ordne hjemmelaget, men det er jo mye mer tidkrevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Enig med alle her ang. hjemmelaget potetmos, men ikke alle studenter som gidder det,da.

Hvorfor skulle man ikke gidde det bare forsi man studerer? Blir man rammet av en kollektiv giddalaushet når man begynner på et studium?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle man ikke gidde det bare forsi man studerer? Blir man rammet av en kollektiv giddalaushet når man begynner på et studium?

Lengre arbeidsdager, mindre plass, mindre penger, spiser alene = enklere middag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Det er ikke akkurat helsekost, men du vil ikke legge på deg av det. Særlig med tanke på hvor lite du har spist fra før i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fikk lyst på dette jeg også, men med hjemmelaget potetmos.

Hvis du er opptatt av hvor sunt det er bør du kutte posepotetmosen og heller lage fra grunnen av. Det er så mye du kan gjøre med potetmos, variere mengden melk/fløte/smør/rømme (evt. lett hvis du absolutt må), krydder osv. Ha i en klatt pesto f.eks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes posemos er helt ok, egentlig, bare man har i nok smør. Greit nok at det ikke er vanskelig å ordne hjemmelaget, men det er jo mye mer tidkrevende.

Mer tidkrevende, nesj! Når man lager posemos kan det være lett at det kommer klumper, og det er mer tidkrevende. Tar like lang tid å lage hjemmelaget som pose. Er bare å kutte poteter opp fort, koke, ta vekk vann, smør og melk, salt og pepper, så er det ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolder man potetene går det enda raskere.

Aller fortest går det om man koker potetbiter i microen - potetmos på 5 minutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...