AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Hei Jeg og min samboer har kjøpt oss hus sammen og er i ferd med å sette opp budsjett for hvor mye som skal settes på felles regningskonto hver måned. En av postene er strøm. Vi har kjøpt en liten enebolig med ca 140 kvm bruksareal fordelt på 2 etasjer. Vi har vedfyring i stuen nede, varmekabler på bad og i yttergang. Vi er foreløpig bare oss to, så vi vasker ikke mer enn 3 klesvasker i uka, vil tippe vi bruker oppvaskmaskinen 2 ganger i uka. Nye vinduer, men gammelt hus. Hvor høy strømregning har dere med samme utgangspunkt? Hvor mye må vi regne med å betale for støm i året? Håper noen kan hjelpe oss med dette
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Jeg kan ikke si hva dere kommer til å bruke i strøm, men oppvarming tar vel største delen. Her bør dere være obs. Dusjing/varmvann tar også en del. vær bevisst hvilke rom dere varmer opp på vinterstid. Sørg gjerne for å få regning hver måned og ikke hver 3. Mye lettere å justere forbruket sitt da samt enklere å betale regningen.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Hei Jeg og min samboer har kjøpt oss hus sammen og er i ferd med å sette opp budsjett for hvor mye som skal settes på felles regningskonto hver måned. En av postene er strøm. Vi har kjøpt en liten enebolig med ca 140 kvm bruksareal fordelt på 2 etasjer. Vi har vedfyring i stuen nede, varmekabler på bad og i yttergang. Vi er foreløpig bare oss to, så vi vasker ikke mer enn 3 klesvasker i uka, vil tippe vi bruker oppvaskmaskinen 2 ganger i uka. Nye vinduer, men gammelt hus. Hvor høy strømregning har dere med samme utgangspunkt? Hvor mye må vi regne med å betale for støm i året? Håper noen kan hjelpe oss med dette Fikk regning i dag. Den var på 1280 kr for en mnd. vi har vedfyring. Selve forbruket var på noen og 400 kr, resten er avgifter. Den høyeste reginingen i år var i januar og den var på 1800 kr
Yvonne86 Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 (endret) Vi har aldri hatt en strømregning over 400kr betaler kun for forbruket. Har varmekabler på badet og i gangen som står på hele tiden. Lite hus så det blir den oppvarmingen vi trenger. Vi trener begge to så vi prøver å være flinke til å dusje på treningssenteret *sparetips* Endret 23. april 2012 av Yvonne86
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Unnskyld, men når ble 140 kvadrat "LITE"?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Unnskyld, men når ble 140 kvadrat "LITE"?
Østlandet Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Unnskyld, men når ble 140 kvadrat "LITE"? Merket meg den jeg også.... Vi bor i det bortskjemte "lottolandet" ja.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 Unnskyld, men når ble 140 kvadrat "LITE"? En enebolig på 140 kvm fordelt på to etasjer er jo ikke så stort? Skjønner at det kanskje er mindre vanlig i byen, men her på landet er det ikke så stort TS
skrue Skrevet 23. april 2012 #9 Skrevet 23. april 2012 (endret) Unnskyld, men når ble 140 kvadrat "LITE"? Når vi snakker om enebolig så er ikke 140 spesielt mye. Relativt ordinære eneboliger kommer ofte opp i 250 om man tar med alle rom. Uansett greit å få regning så ofte som mulig, iallefall i begynnelsen, for at man kan danne seg et bilde. Også hvordan det varier med årstidene. Endret 23. april 2012 av skrue
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 Vi har aldri hatt en strømregning over 400kr betaler kun for forbruket. Har varmekabler på badet og i gangen som står på hele tiden. Lite hus så det blir den oppvarmingen vi trenger. Vi trener begge to så vi prøver å være flinke til å dusje på treningssenteret *sparetips* ... og vi har aldri hatt en strømregning på under 2000. Så det varierer veldig Vi har større hus og flere folk, da, så det blir nok ikke så dyrt for TS. Men 400 synes jeg høres helt ekstremt lite ut, så jeg ville nok ikke budsjettert ut fra det før dere har testet en stund.
Lillah Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 Huset vårt er ca. 150 kvm, og vi får strømregning på ca. 2000-2500 i mnd. Har brukt 22 000 kwh det siste året.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #12 Skrevet 24. april 2012 Når vi snakker om enebolig så er ikke 140 spesielt mye. Relativt ordinære eneboliger kommer ofte opp i 250 om man tar med alle rom. Uansett greit å få regning så ofte som mulig, iallefall i begynnelsen, for at man kan danne seg et bilde. Også hvordan det varier med årstidene. Det er fortsatt ikke lite, uansett om det er 2 etasjer. Moren min sitt hus er på 140, og jeg vil ikke kalle huset hennes for "lite".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå