AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Jeg har nå to jobber, men skal begynne i enda en til nå snart. Har "brukt" opp begge skattekortene mine. Hvordan og hvor får jeg til å bestille et nytt et? Så litt inne på skatteetaten, men fant liksom ikke noe konkret..
Sol79 Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Du bestiller en kopi av skattekortet, og gir del 2 til den tredje arbeidsgiveren. http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Bestill-skattekort-og-frikort/Bestill-kopi-av-skattekortet-/
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Åja, fant det nå Så det er del 2 som skal leveres der også? Altså der det skal skattes 36%?
Sol79 Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Del 1 er til hovedsarbeidsgiver, del 2 bruker du til alle biarbeidsgivere.
Knirke Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Ikke for å kuppe tråden, men jeg har også 3++ deltidsjobber, og lurer på HVEM som egentlig er hovedarbeidsgiver Det står ingen definisjoner på hverken skattekortet eller det jeg klarer å google frem Er det den arb.giveren man regner med å tjene flest penger av totalt igjennom året?? Forresten, TS, når man bestiller nytt skattekort er det 36% trekk på alle. Det er altså kun Del 1 på det første kortet du mottar som er tabellkort.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Ikke for å kuppe tråden, men jeg har også 3++ deltidsjobber, og lurer på HVEM som egentlig er hovedarbeidsgiver Det står ingen definisjoner på hverken skattekortet eller det jeg klarer å google frem Er det den arb.giveren man regner med å tjene flest penger av totalt igjennom året?? Forresten, TS, når man bestiller nytt skattekort er det 36% trekk på alle. Det er altså kun Del 1 på det første kortet du mottar som er tabellkort. Hovedarbeidsgiver er vel den du jobber mest hos. Men det har jo egentlig ikke noe å si, siden du må betale det samme i skatt uansett hvem du jobber for. Vil også nevne at det ikke nødvendigvis blir 36% trekk på nye skattekort. Jeg ga beskjed om at jeg har 3 arbeidsgivere og ville ha prosentkort, og da fikk jeg det. 25% på alle sammen. 2
Knirke Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Hovedarbeidsgiver er vel den du jobber mest hos. Men det har jo egentlig ikke noe å si, siden du må betale det samme i skatt uansett hvem du jobber for. Jeg aner ikke hvem jeg kommer til å jobbe mest for iom. at jeg ikke er synsk, men jeg har beholdt tabellkortet inntil videre for sikkerhets skyld :gjeiper: Vil også nevne at det ikke nødvendigvis blir 36% trekk på nye skattekort. Jeg ga beskjed om at jeg har 3 arbeidsgivere og ville ha prosentkort, og da fikk jeg det. 25% på alle sammen. Ah, da er det tydeligvis 36% som er standard hvis man ikke ber om noe annet Heldigvis får man pengene tilbake!
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Jeg aner ikke hvem jeg kommer til å jobbe mest for iom. at jeg ikke er synsk, men jeg har beholdt tabellkortet inntil videre for sikkerhets skyld :gjeiper: Ah, da er det tydeligvis 36% som er standard hvis man ikke ber om noe annet Heldigvis får man pengene tilbake! Da kan det nok være lurt av deg å bytte til prosenttrekk. I alle fall om du har litt peiling på hvor mye du kommer til å tjene nå er det vel slik at om du forandrer skattekortet ditt så vil du uansett få prosentkort. Mener det er slik om du endrer det etter en viss dato (1 april kanskje? usikker). Tror det er det som er standard om man ellers har tabelltrekk ja. Det er en av grunnene til at jeg mener prosenttrekk er bedre om man har flere arbeidsgivere. Det blir veldig oversiktlig, og det blir lett å endre om man finner ut at man jobber mer eller mindre enn man først tenkte seg. I tillegg har det ikke noe å si hvordan arbeidstimene er fordelt på de ulike arbeidsplassene med prosent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå