Gå til innhold

Tykke, svarte gardiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter tykke, svarte gardiner.

Det får gjerne være mønster i gardinene med innspill av andre farger, men grunnfargen må være svart.

Finner flere med svart farge, men disse er såpass tynne at det fortsatt kommer mye lys gjennom de.

De skal være til stuevinduer og helst korte, altså ikke gå så mye under karmen på vinduet.

Har plasma TV og sliter med mye lys i stua så det er vanskelig å se TV bildet, og jeg kan ikke flytte TV' en :(

Jo lysere kvelder, jo vanskeligere å se en film :( :(

Har mulighet til å sy de opp da jeg har symaskin, men jeg er ikke så flink til å sy så ser helst at jeg slipper :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Persienner? Lystett rullegardin?

Ellers vet jeg hvordan du har det. Men jeg måtte tilslutt gå for persienner....

Skrevet

Kan ikke ha det. Må være gardiner :(

Har slike gamle, doble vinduer hvor den innerste åpnes innover og den ytterste utover. Dvs at med persienner/rullgardin så kan jeg ikke lufte mens de er trukket ned

Skrevet

Kid pleier å ha en del svarte, tykke gardiner.

Skal du ha noe annet enn 160 eller 220 cm lengde så må du enten sy gardinene selv eller legge de opp. Gardiner kan vanligvis legges opp med stryketape, og da slipper du å bruke symaskinen. :)

Skrevet

Hmm, da får jeg undersøke nærmere på KID for jeg så ingen der.

Evnt snakke med betjeningen og se om de kan få inn noen.

Har ikke strykejern, men det burde vel ikke være så vanskelig å legge opp gardiner?

Er vel bare å klippe riktig lengde og sy inn en brett

AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke svarte lystette gardiner jævli kjipt i ei stue? Høres ut som kistestemning.

Du kan feste persiennene på vinduene også.

Skrevet

Blir ikke svarte lystette gardiner jævli kjipt i ei stue? Høres ut som kistestemning.

Du kan feste persiennene på vinduene også.

Kommer jo an på hva slags stue det er snakk om. Her tror jeg det vil bli veldig fint

Og nei, jeg kan ikke feste persiennene på vinduene her :)

Skrevet

Jeg fant på sparkjøp for en stund siden! De er så og si lystette! Men mørke og tunge! Jysk skal ha en serie som er lystette!

Skrevet

Sparkjøp ja. Det tenkte jeg ikke på.

Er et stykke til nærmeste butikkk, men er villog til å kjøre litt :)

Skrevet

Men sjekk på nettet først om de har de enda, evt ring og hør om det er et stykke å kjøre!

Men Jysk vet jeg skal ha lystette gardiner! Jeg lette nemlig som en gal siden jeg våkner av den minste lile lysstripe på soverommet!

Skrevet

IKEA har lystette gardiner, jeg kjøpte slike til tv stuen nettopp pga. samme problem.

Skrevet

Supert.

Takk for alle tips :)

Skal en tur på IKEA snart så da kan jeg se der også. Da kan jeg kikke innom Sparkjøp på veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...