Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Det slo meg med ett at jeg må få ut fingeren og få forsikret bunaden min snart! begynt eå kikke litt på de ulike selskapene, og ser at forsikringsselskapet vårt tilbyr verdigjenstansforsikring. Men bunaden skal forsikres for hva det vil koste å anskaffe seg en ny, dvs selve bunaden med forkle, skaut, cape, belter og smykker.

Gikk inn på husfliden nå, og ser at min bunad vil koste fra kroner 24 500 uten sølv. Nå har jeg hatt min bunad i mange år, men skal jeg likevel forsikre dne for hva den vil koste som ny? Med sølv så snakker vi om en minsteverdi på 35 000 da? (har sjekket nypris sølv til å være 12 000). Hvor mye har dere foriskret bunaden deres for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er organisert gjennom LO så har du forsikring på bunaden inkludert i innboforsikringen. Der er enkeltgjenstander forsikret for inntil 300.000,-.

AnonymBruker
Skrevet

Helen: men den forsikringen gjelder vel ikke så fort man tar bunaden ut av hus? En verdisakforsikring vil f.eks dekke bunaden hvis det skulle skje noe med den når den er i bruk, eller f.eks blir stjålet hvis man reiser med bunaden.

Skrevet

Helen: men den forsikringen gjelder vel ikke så fort man tar bunaden ut av hus? En verdisakforsikring vil f.eks dekke bunaden hvis det skulle skje noe med den når den er i bruk, eller f.eks blir stjålet hvis man reiser med bunaden.

Det vet jeg ikke, men 2 av ungene mine har fått ødelagt mobilene sine mens de var ute av huset (den ene på skolen), de ble dekket av forsikringen. Siden både jeg og samboer er organisert slapp vi å betale noe egenandel, så jeg er veldig glad for denne forsikringen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...