Gjest Joanna Skrevet 23. januar 2004 #1 Skrevet 23. januar 2004 Sangstemmen min har forandret seg ganske mye etter at jeg fødte i fjor. Jeg kan gå høyere og dypere, leke mer med tonene uten å anstrenge meg, og det høres rett og slett litt bedre ut enn det gjorde før. Merket det en dag jeg faktisk klarte å følge Whitney Houston en god stund før jeg begynte å krakse. (Har IKKE sangtrening, hehe) Noen fler med samme erfaring?
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2004 #2 Skrevet 23. januar 2004 Har ikke erfaring med dette selv, men vet at det er ganske normalt at en får et utvidet stemmeregister etter fødsel. Er selv gravid, og spurte min sangpedagog om dette. Husker ikke forklaringen, men har kanskje noe med økt magevolum, eller var det noe annet som ble større? Men kjenner også til sangere som har måttet bygge opp stemmen på ny etter en fødsel, da den "nye stemmen" er ukjent for den tidligere sangbeherskelsen. Hilsen Ella som ikke er innlogget akkurat nå.
mamma21 Skrevet 23. januar 2004 #3 Skrevet 23. januar 2004 Jeg har det helt omvendt.. Mistet hele sangstemmen min jeg etter fødsel. Når jeg nå åpner munnen litt for å slippe ut noen toner, hører det helt grusomt ut!!!
Gjest gjest1 Skrevet 23. januar 2004 #4 Skrevet 23. januar 2004 Vent litt...*Do re miiiii* Nope! Fortsatt like ille! Men skoene mine passer ikke lenger. Str 37 har alltid vært passelig, men nå er det begynt å bli litt trangt.
Gjest Joanna Skrevet 23. januar 2004 #5 Skrevet 23. januar 2004 Morsomt! Jeg gikk ned en skostørrelse etter fødselen- fra 39 til 38.
Gjest sexysadie Skrevet 24. januar 2004 #6 Skrevet 24. januar 2004 Kirstid Flagstads stemme ble HUGE etter at hun fikk sin datter. Hun er jo som dere vet en av det forige århundrets største stemmer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå