Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som jeg har tenkt på av og til, og som jeg husket på nå. Når det gjelder jobben din - og de arbeidsoppgaver du er pålagt i h.h.t. instrukser osv......

Gjør du mer enn forventet? Mer enn stillingsinstruksen sier?

Da tenker jeg bla. på forefallende arbeid som arkivering og rydding, hjelpe kollegaer med sine oppgaver m.m.

Bare lurer på det jeg .......... :briller:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å gjøre det.

Nå er jeg overflyttet på ny avdeling, så driver og lærer rutinene der; men når alt er i orden med det så begynner jeg nok å gjøre mer enn forventet.

Nå i begynnelsen vil jeg først få meg rutine på alt som jeg egentlig skal gjøre.

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg gjør ikke mer enn forventet, for det forventes at jeg gjør slikt.

Dvs, jeg blir spurt av mine ledere om å gjøre slike ting, som ikke er en del av min stilling (arkivering av de bilagene jeg har behandlet ER min oppgave, så det teller selvsagt ikke) Jeg går i banken, fordi jeg blir bedt om det. Jeg gjør andres oppgaver, fordi jeg bli bedt om det. Jeg gjør oppgaver som ikke er NOENS jobb, fordi jeg blir bedt om det.

Jeg trur dog at ÅRSAKEN til at jeg blir bedt om det, er at jeg fra dag 1 har påtatt meg slike ting. "nei, det er ikke min jobb" tenker de fleste på kontoret (det er VELDIG oppgaveorieentert) men jeg tenker "nei, det er ikke min jobb men det må jo gjøres" Jeg har derfor alltid gjort det jeg blir bedt om, og alltid påtatt meg ting ingen hadde grunn til å forvente. Men nå forventer de det... fordi jeg alltid har gjort det.

Gjest GreenSky
Skrevet

Ja, jeg gjør mer en forventet, og det setter sjefen pris på.

Skrevet

Jeg gjør også mer enn forventet. Har gjort det "alltid", så nå er det kanskje forventet likevell? :-?

Skrevet

Ja, jeg gjør mer enn forventet.

Noen ganger tar jeg meg av mer enn det som er bra for meg tror jeg.

Prøver å begrense meg litt og ta noen få små ting. Hvis man begynner å gjøre mange litt større ting til stadighet, så ender det med at det blir forventet likevel og de som skulle gjort disse tingene dropper å gjøre jobben sin.

Skrevet

Ja, jeg gjør nok det. Men ikke så mye for sjefen sin del, mer for min egen og mine brukere. Liker å ha gode relasjone og tøyer meg nok kanskje litt ekstra. :wink:

Skrevet

Ja, men det er ikke forventet. Om det er noe som skal gjøres kan jeg melde meg frivillig om det ikke er noen andre som absolutt vil gjøre det. Jeg prøver ikke å sno meg unna, mao. Bare av og til :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...