Gjest Sevastra Skrevet 30. april 2012 #21 Skrevet 30. april 2012 Jeg gikk på hiprex i nesten ett år. For meg var det mirakelmedisin, jeg har ikke hatt UVI siden. Jeg vil anbefale deg og bruke hiprex og tranebær tabeletter samtidig. Da burde sansynligheten for at du får UVI være veldig liten. Det var det jeg gjorde i starten.
ninuska_ Skrevet 30. april 2012 Forfatter #22 Skrevet 30. april 2012 Takk for tips, Sevastra! Det skal jeg prøve
Gjest Skrevet 1. mai 2012 #24 Skrevet 1. mai 2012 Har abonnert på UVI i flere år, men er nå omtrent kvitt det. Hipex er et veldig bra middel. Det reagerer med urinsyre og danner noe giftig guffe som knekker bakterier. Men, det er også andre ting som dere må tenke på: - alltid på toalettet etter sex. Det skyller ut bakterier som blir dyttet oppover. - enkelte har nyrer som lekker litt sukker, da er det viktig å unngå søtt så dere ikke fôrer småjævlene med yndlingsmaten. - drikk mye vann, gjerne kokt/godt lunket. Det skyller ut bedre da. - bruk ullundertøy, unngå kulde nedentil. Og så er det individuelt hvorfor man blir hjemsøkt av svineriet. Sjekk ut så mye som mulig.
ninuska_ Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #25 Skrevet 1. mai 2012 (endret) . Endret 14. mars 2018 av ninuska_
Gjest Bartenina Skrevet 1. mai 2012 #26 Skrevet 1. mai 2012 hiprex er genialt! Jeg bruker det i pulverform, funker kjempebra og ganske fort (tar det bare når jeg kjenner noe er på ferde). Før fikk jeg dårlig mage av det, men nå merker jeg det ikke lenger :-)
Pialill Skrevet 1. mai 2012 #27 Skrevet 1. mai 2012 Eh, litt merkelig spørsmål, men har noen merket en forandring i fargen på urinen etter bruk av Hiprex? syns det ble litt mer "grums" i urinen, og litt mer orange
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #28 Skrevet 1. mai 2012 Hei Jeg har brukt D-mannose av denne typen: http://www.colifri.no/hva-er-colifri-d-mannose Bestilte etter å ha lest anbefalinger her på forumet, var så desperat at jeg er villig til å prøve alt. Dette fungerte skikkelig! Jeg er veldig var for symptomer og merker det med en gang det er noe på gang, og da tar jeg noen av de pillene ( de er dritsvære forresten ) sammen med et glass eddikvann, og innen 20 min senere er alle symptomer på meg forsvunnet! Åh, det er så deilig å slippe det dritet......
ninuska_ Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #29 Skrevet 1. mai 2012 (endret) Jeg begynte å bruke D-mannose også! Timingen var bare litt dårlig Endret 14. mars 2018 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #30 Skrevet 1. mai 2012 Eddikvann ja, et glass vann med en spiseskje ( mer eller mindre, mer når det er skikkelig vondt, mindre når det bare er for å surne urinen ) eddik oppi, jeg bruker enten vanlig 7% klar eddik, eller eplecidereddik. Det gjør urinen supersur, og hjelper som forebyggende, og angripende når det først er i gang med noe. Fikk det rådet av min lege, har fungert knall!
ninuska_ Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #31 Skrevet 1. mai 2012 (endret) Jeg prøver alt jeg - det skader jo ikke. Merker at jeg ikke føler meg bra enda. Endret 14. mars 2018 av ninuska_
Gjest naja Skrevet 2. mai 2012 #32 Skrevet 2. mai 2012 UVI er noe herk! Jeg hadde mer eller mindre konstant infeksjon i ett år, og tok utallige antibiotikakurer (som virket mye mer i magen min (ved å drepe masse nyttige tarmbakterier)enn i urinveiene. Verken tranebær, diverse juicer, kjerringrokk eller løvetann hjalp noe videre på meg. Til slutt fikk jeg en langtidskur med en liten dose antibiotika daglig i et halvt år. Nå kjenner jeg (bank i bordet!) bare litt antydning til svie innimellom. Men jeg har et tips jeg oppdaga ved en tilfeldighet, og i desperasjon, en gang jeg var på ferie og det virkelig ikke passa med UVI. Jeg holdt på å få et skikkelig utbrudd, og så for meg legevaktbesøk. For å dempe smertene drakk jeg masse (litervis) vann med sitron i. Dette viste seg å virke på meg som nødhjelp, og jeg slapp unna både lege og antibiotika. Drikke sitronvann - tisse, drikke sitronvann – tisse, drikke sitronvann - tisse, og holde på sånn til det plutselig ikke svir når du tisser lenger. Dette er tydeligvis effektivt for å skylle ut sånne standhaftige bakterier som gjemmer seg der inne og ikke lar seg knekke helt av antibiotikaen, og gjør miljøet surt slik at de ikke trives der lenger heller. MEN, jeg tror kanksje Hiprex er en litt enklere løsning når man har det for hånda. Jeg kommer til å be legen om det hvis UVI’ene kommer tilbake.
ninuska_ Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #33 Skrevet 7. mai 2012 (endret) Kanskje jeg skal prøve å la det gå "naturens" vei framfor å bruke Hiprex? Endret 14. mars 2018 av ninuska_
Gjest Sevastra Skrevet 8. mai 2012 #34 Skrevet 8. mai 2012 Gjør det hvis du ble bedre av det hun sa. Du kan alltids begynne på hiprex igjen om det ikke funker. Det er første gang jeg har hørt at å lage et surt miljø faktisk kan irritere. Og så flott at du fant ut av det
ninuska_ Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #35 Skrevet 8. mai 2012 Jeg har ikke hørt det av noen selv! Jeg har jo drukket masse masse surt for å skylle ut, for det er det man hører er viktig! Men jeg fikk skikkelig vondt etter å ha hevet i meg en flaske appelsinjuice. Men jeg er fortsatt helt fin, uten noen symptomer!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #36 Skrevet 8. mai 2012 Åh, det forklarer litt av mine problemer også.. Desto mer surt for å forebygge, desto flere symptomer på uvi og murring der nede. Men når jeg gikk over til store mengder vann, så forsvant alle symptomer. Daaaaaaaaaa vet vi det, enda en ting å ta i betraktning..
ninuska_ Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #37 Skrevet 8. mai 2012 Ja, all den antibiotikaen, all tiden med sykdom, og alle pengene ikke minst... for all den feilbehandlingen. Som har gjort meg dårligere... Uff Selvføgelig glad for at jeg er helt frisk nå, men det er bittert. At en tur på apoteket i et annet land skal være kuren framfor min fastlege.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #38 Skrevet 9. mai 2012 Ja, tenk at ditt innlegg, Ninuska, skulle hjulpet meg mye mer enn hva legene noen gang har klart de siste årene. At jeg ikke har tenkt på det før, at all den sure væsken, og det har vært mye surt, har påvirket blæren til å gi meg murringer og småsmerter der nede, og jeg har trodd det er UVI og bøtta ned på med antibiotika, herregud... At ikke lege kom på å si det? "husk forresten at for mye surt, smerter urinveiene det også"..
ninuska_ Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #39 Skrevet 9. mai 2012 Føler du deg bedre også? Jeg er fortsatt helt uten symptomer!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #40 Skrevet 9. mai 2012 Ja, jeg har det skikkelig, skikkelig bra! Det er så godt å ikke kjenne til blæra, urinveiene eller at noe "murrer" der nede, fantastisk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå