Gå til innhold

Hiprex

ninuska_

Anbefalte innlegg

ah! dette forklarer egentlig MYE :sjenert: hvorfor er mange norske leger så teite? Ikke rart det er overforbruk av antibiotika rundtom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg blir egentlig litt sint når jeg tenker over hvor mange unødvendige antibiotika kurer jeg har tatt! Og legen min spesielt vet at eg drikker surest mulig ala grapefruktjuice og sitronvann med lime, at han ikke kunne si "å forresten, det kan bli så surt at urinveiene verker av det, bare så du vet det." I stede gjorde jo alt det sure det bare verre slik at jeg drakk MER surt, og til slutt måtte ta antibiotika, og selv etter antibiotika kuren gjorde det litt vondt, for jeg måtte jo passe på å drikke så surt at det ikke kom tilbake.. Herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Jeg må faktisk bare le litt her jeg sitter. For det virker jo som om dette kan være årsaken til plagene til flere. Litt morsomt at min ferietur skulle avdekke noe slikt!

Legen min har lenge sagt at jeg har vært frisk, for han vet det pga urinprøvene ikke har slått ut. Jo, men jeg har visst at NOE har vært galt. Nå får jeg lyst å ringe han bare for å være gni det inn i ansiktet hans :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff :fnise:

Jeg har lyst til å ringe helsesenteret mitt i morgen og si dette til legen min, for han kunne IKKE skjønne hvorfor jeg følte smerter der nede når alle urinprøvene var rene..... Han trodde til og med det var kjønnsykdommer når det ikke var UVI..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2012 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Uff :fnise:

Jeg har lyst til å ringe helsesenteret mitt i morgen og si dette til legen min, for han kunne IKKE skjønne hvorfor jeg følte smerter der nede når alle urinprøvene var rene..... Han trodde til og med det var kjønnsykdommer når det ikke var UVI..!!

Samme her! 

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så igjen! Har ikke tall på hvor mange tester for kjønnsykdommer legen min har tatt selv om jeg har vist det var unødvendig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

VEL, bra vi har kvinneguiden hvor vi kan dele råd og erfaringer..! Jeg tror aldri legen min hadde kommet på dette med sur og såre urinveier osv, så jeg hadde vel holdt dette på omgang videre jeg, skremmende nok :( :(

Men puh, håper andre kan google seg frem til dette også! Egentlig burde vi skrevet det på plakater og slått opp rundt om, er sikkert veldig få som har tenkt tanken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg føler for å oppdatere denne tråden.

Jeg er helt fin fortsatt. Det er ikke antydning til smerter i det hele tatt. Eneste gangen jeg kjente litt murringene igjen var etter at jeg drakk en flaske med appelsinjuice. Jeg har bevisst holdt meg unna sure drikker og c-vitaminer, og det har vært kuren for meg.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her Ninuska, jeg har bare drukket vann og ikke noe surt, eller jeg drakk noe sur juice, og da kom stikkene igjen med en gang. Tilbake til vann, fortløpende! Har ikke hatt noe problemer på lenge nå, så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Også lurer jeg på: vil denne betennelsen/irritasjonen noensinne vil roe seg? :sukk:

Jeg vet ikke.. Det gikk 4 år mellom hver "irritasjonsperiode" jeg hadde, på de 4 årene trodde jeg at nå var jeg kvitt alt samma. Likevel blusset det opp etter 4år etter en uforsiktig runde i halmen, det var det som skulle til, så lett fikk jeg UVI igjen. Og de 4 årene tok jeg MASSE forholdssregler, men den ene dagen jeg var uforsiktig.. back to legevakta og antibiotika. Til gjengjeld gikk det over med antibiotikaen, og det jeg hadde i ettertid, har jeg lært av denne tråden, er irritert blære pga det sure jeg drakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2012 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke.. Det gikk 4 år mellom hver "irritasjonsperiode" jeg hadde, på de 4 årene trodde jeg at nå var jeg kvitt alt samma. Likevel blusset det opp etter 4år etter en uforsiktig runde i halmen, det var det som skulle til, så lett fikk jeg UVI igjen. Og de 4 årene tok jeg MASSE forholdssregler, men den ene dagen jeg var uforsiktig.. back to legevakta og antibiotika. Til gjengjeld gikk det over med antibiotikaen, og det jeg hadde i ettertid, har jeg lært av denne tråden, er irritert blære pga det sure jeg drakk.

Det er ganske plagsomt å ikke kunne drikke min favoritt - appelsinjuice :snurt:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Annonse

Herregud, veldig mye hjelp å finne i denne tråden! :) jeg er enda en av de som får UVI HELE tiden, så ofte at jeg tror det faktisk er kronisk. Og det er helt grusomt når jeg har det, og har blitt livredd for å ha sex med kjæresten min, siden det bare fører til at jeg får UVI. Det ødelegger livet... Men tror jeg skal følge rådene i denne tråden, har ikke prøvd å drikke eddik ennå, men drikker masse vann med sitron og bestiller D-mannose fra nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Anonym

Jeg har vært plaget med UVI i fem mnd. på rad, og fikk til slutt hiprex. Har gått på det nå i litt over 3 mnd. og har ikke hatt UVI!! Krysser fingrene for at det fortsetter slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...